2019-12-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nja, att Kjäll skulle ha varit oregerlig tror jag inte på. Att han var full och lite stökig betyder mer att han var bullrig och verbal. Har du anledning att tro han var oregerlig så får du komma med lite mer info. Oregerlig är fysiskt, vinglig, dräller öl omkring sig etc.

Btw så är det enbart du som har använt begreppet oregerlig i tråden, använd sökfunktionen så får du se själv

Om du tycker detta är rätt tråd att spela Allan i så fortsätt gärna att samla poäng.
Jag kliver av.
Citera
2019-12-23, 18:28
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Jsg är inte rädd utan erfaren och tränad och utbildad i det som det handlar om. Jag säger vad jag tycker både irl och pp nätet. Du är en pajas som är tuff på internet. Det du håller på med är väkdigt illa för du kan få andra att göra "en Kjälle".

Det tvivlar jag på. De flesta människor är alldeles för rädda för att riskera något. De som ändå gör något, gör det för att de känner för det, inte för att de inspirerats av mig. Jag kan ju faktiskt erkänna att jag inte heller hade gjort något i den här situationen. Så länge det rör sig om materiella ting och inte något direkt hot mot vita människors väl och ve så ser jag ingen större vits med att ingripa. Företagare har dessutom ofta försäkringar som täcker en eventuell förlust. De flesta av oss avskyr stökigt blatteslödder, men det som gjorde att Kjäll ingrep var alldeles säkert hans tilltro till sin goda fysik. Jag har själv tränat kampsport i ungdomen. Vidare har jag ett stort antal svärd, knivar, dolkar och bajonetter hemma. Jag är något av en samlare av dylika objekt. Detta gör mig absolut inte till en "tuffing", men kan ju vara bra att veta. Det är lätt att sitta med facit i hand. Hade Kjäll varit smart och bara tagit det lught och hållit käften hade han sannolikt varit vid liv idag. Samtidigt respekterar jag hans civilkurage, även om jag själv inte hade gjort något i just det läget. Vem vill leva i ett samhälle utan civilkurage, där kriminella individer, såväl höga som låga, får härja fritt medan vanliga människor lider? Inte jag, i alla fall.
Citera
2019-12-23, 18:39
Medlem
Citat:
Kjäll sålde bolaget till någon med jugoslaviskt namn eller liknande jugoslaviskt. Kan det vara en koppling där, inte helt ovanligt med osämja efter överlåtelse av bolag. Men att lägga ett kontrakt verkar lite tveksamt. In-Hå Metall AB ligger för övrigt i Anderstorp.
https://www.allabolag.se/5564816733/in-ha-metall-ab

Jag vet var IN-HÅ ligger. Jag har själv arbetat i Anderstorp och tagit emot gods från IN-HÅ för bearbetning för flera år sedan. Jag tror personligen inte på något relaterat till överlåtelsen.

Men vad gjorde Kjell efter försäljningen. Vad gjorde Kjell tiden före den ödesdigra lördagen? Vem arbetade han med och vad? Vem kände sig hotad av Kjell? Polisen vet.
Citera
2019-12-23, 18:41
Medlem
Citat:
Någon bakåt i tråden hävdar att tjejen som eventuellt blev skadad hade känt igen någon eller några av gärningspersonerna. Stämmer det eller inte?

Kan ju stämma, men gör det nog inte. Hörde nyss (nyheterna P1) en representanr för polisen säga att de inte hade några ledtrådar.
Ett signalemente som nämnts i tråden: ungefär "en var svart och en asiat eller sydamerikan". Inte mycket till hjälp eller att gå ut med. Gick polisen ut med något sådant skulle de dränkas i värdelösa tips från folk som sett en neger, en med sneda ögon eller en svensk som varit två veckor i Thailand.
Citera
2019-12-23, 18:48
Medlem
Ryktet säger så här , ta det som ni vill.

Det finns en som jobbar på denna resturang , som har skulder till dessa utländska varelser.

Då människan inte kan betala så har han självmant iscensatt ett rån med sig själv, då han informerat dom utländska att det finns ett kassaskåp.

Snubben jobbar i köket , därav att dom rusar in i köket , och håller då en kniv mot denna snubbes hals.

Kjälle ska försöka avbryta , varför ? Finns nån teori här men tror ej på den, han lyckas manövrera en av dom å ligger ovanpå och utländska varelsen som håller en kniv mot snubben som har skulder , får panik å släpper han å räddar sin egen polare , med hjälp av att hugga kjälle
Citera
2019-12-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnetUfc
Ryktet säger så här , ta det som ni vill.

Det finns en som jobbar på denna resturang , som har skulder till dessa utländska varelser.

Då människan inte kan betala så har han självmant iscensatt ett rån med sig själv, då han informerat dom utländska att det finns ett kassaskåp.

Snubben jobbar i köket , därav att dom rusar in i köket , och håller då en kniv mot denna snubbes hals.

Kjälle ska försöka avbryta , varför ? Finns nån teori här men tror ej på den, han lyckas manövrera en av dom å ligger ovanpå och utländska varelsen som håller en kniv mot snubben som har skulder , får panik å släpper han å räddar sin egen polare , med hjälp av att hugga kjälle

Rykte som rykte men med ett sånt scenario väcks frågan om han hade möjlighet att stänga av övervakningskameran? Lite förhör hos polisen så kommer det nog fram ledtrådar.
Citera
2019-12-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vem säger att de var ute efter kontanter, kanske fanns annat av värde i kassaskåpet?

Ett kassaskåp utan värdesaker i gör man för övrigt bäst i att inte låsa så att en massa missförstånd skapas.

Vad skulle annars finnas i ett kassaskåp?
Citera
2019-12-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Rykte som rykte men med ett sånt scenario väcks frågan om han hade möjlighet att stänga av övervakningskameran? Lite förhör hos polisen så kommer det nog fram ledtrådar.

Att där fanns en övervakningskamera är väl bara ett rykre det också.
Citera
2019-12-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Att där fanns en övervakningskamera är väl bara ett rykre det också.
Möjligt, har aldrig tänkt på det när jag ätit eller bott på hotellet.
Citera
2019-12-23, 19:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Det tvivlar jag på. De flesta människor är alldeles för rädda för att riskera något. De som ändå gör något, gör det för att de känner för det, inte för att de inspirerats av mig. Jag kan ju faktiskt erkänna att jag inte heller hade gjort något i den här situationen. Så länge det rör sig om materiella ting och inte något direkt hot mot vita människors väl och ve så ser jag ingen större vits med att ingripa. Företagare har dessutom ofta försäkringar som täcker en eventuell förlust. De flesta av oss avskyr stökigt blatteslödder, men det som gjorde att Kjäll ingrep var alldeles säkert hans tilltro till sin goda fysik. Jag har själv tränat kampsport i ungdomen. Vidare har jag ett stort antal svärd, knivar, dolkar och bajonetter hemma. Jag är något av en samlare av dylika objekt. Detta gör mig absolut inte till en "tuffing", men kan ju vara bra att veta. Det är lätt att sitta med facit i hand. Hade Kjäll varit smart och bara tagit det lught och hållit käften hade han sannolikt varit vid liv idag. Samtidigt respekterar jag hans civilkurage, även om jag själv inte hade gjort något i just det läget. Vem vill leva i ett samhälle utan civilkurage, där kriminella individer, såväl höga som låga, får härja fritt medan vanliga människor lider? Inte jag, i alla fall.

Det Kjälle försökte sig på var ett hjältedåd och sådant är livsfarligt i situationer där man ger sig på personer med vapen samtidigt som man själv är obeväpnad. Civilkurage handlar mer om att stå för en åsikt och att ställa upp för någon som behöver det genom att utmana de maktägande.

Alla företag som arbetar med värden och risker avråder/förbjuder sina anställda att spela hjälte. det är en sund inställning. Samhällen med hjätar är dessvärre ofta samhällen med ett kollektivt lågt civilkurage.
Citera
2019-12-23, 19:43
Medlem
Citat:

Ja förhör dom rätt person å pressar rätt människa på information så kanske det löser sig ? Stänga av kameran ?
Varför skulle det behövas ? Rånarna va maskerade och killen som dom skulle iscensätta rånet med va ”offret”
Citera
2019-12-23, 19:48
Medlem
Citat:
Det har nämnts i massmedia att polisen arbetar med en teori om att det var ett rån som gått snett. Det är en bekväm offentlig teori som du och majoriteten av inläggen på FB hävdar. Det ger dom arbetsro.

När misstänkta grips kan vi testa min teori mot ditt påstående att "dom kanske inte visste att det var kontantfritt".
Att lokala förmågor inte skulle känna till att det var kontantfritt, tja det låter inte trovärdigt. Alla vet om det här i Gislaved.

Nu är det ett spaningsmord.
Mord där ingen misstänkt finns ännu efter en eller två dagar kallar svensk polis för spaningsmord.
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mord#Statistik

Det är bekräftat att dom var framme hos kassörskan och ville ha cash.
Lite underligt att göra det om man vet att dom inte har kontanter.
Sen kom kjäll i vägen för deras framfart och dom var tvungna att ta till knivarna då han var mycket starkare än dom.

"När misstänkta grips kan vi testa min teori mot ditt påstående att "dom kanske inte visste att det var kontantfritt"
-dom ska gripas först. inte säkert att det kommer komma fram vid ett gripande ändå.

"Alla vet om det här i Gislaved."
- du pratar för hela orten..jag tror inte alla visste om det.
Men klart angriparna kan ju kommit från någon grannkommun, det utesluter jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in