2019-12-15, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Några svartingar kan det inte vara. De får ju alla behov tillfredsställda på ortens socialkontor.
Hazarer med utvisningsbeslut som måste hålla sig gömda får inga pengar, dom måste bidra med egen försörjning, dom kan även vara efterlysta för brott, t ex misslyckade personrån med övervåld. Med lite tur var dom på väg ut ur landet och hade fått stopp i Gislaved, då försvinner dom ur samhället vare sig dom åker fast eller ej.
Citera
2019-12-15, 12:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Några svartingar kan det inte vara. De får ju alla behov tillfredsställda på ortens socialkontor.
Hittills har det ju varit så (tack och lov, typ), men det har blivit lite tuffare och dom har vant sig vid att få: pengar, jurist, socialsekreterare, lärare, psykiatriker, saker, kläder, mat, boende, "kvinnligt sällskap" och ännu mer pengar. Vi får väl se, jag tippar på HVB-ungar (en mix av olika etniciteter) - känner på mig att man griper folk under eftermiddag/kväll...
Citera
2019-12-15, 12:22
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Håller med. Man får inte bära kniv på allmän plats. Hantverkare får ha kniv på jobbet och till och från jobbet till hemmet. Men inte ha med sig isoleringskniven på restaurang eller biljardhall.

Precis, just så som jag ser det. Och man ska veta att drar man fram tjurringen och hugger så är det kåken för mord som gäller. Sen vet jag att det endast är mina åsikter, och att vårt sjuka samhälle inte fungerar så i praktiken, tyvärr.
Citera
2019-12-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
I direkt anslutning till brottet kan det säkert vara effektivt. Tre män på cykel och maskering hade varit bra att få ut i tid, men när polisen väl får den informationen har det gått hur lång tid då? 20 minuter? Då är ju mördarna gissningsvis inte längre maskerade eller cykelburna. Då är ju det enda signalementet att gå på det som BOs sällskap kunnat ge, och det lär inte vara det bästa givet omständigheterna. Blir min vän mördad framför ögonen på mig lär jag inte lägga små detaljer som eventuella ärr eller talfel på minnet.
Mycket bättre då att släppa bilder från platsen, förslagsvis före eller efter mordet, inte under.
Tycker bara polisen agerar trögt det man uppfattar utifrån detta är inget dussinmord. Vittesuppgifter i efterhand nog så viktiga, faster Stina kanske inte flashbackar eller läser msm online - men hon såg en cykel i ett dike.... ja, jag bara spekulerar - sen fanns säkert andra än nära vänner till BO som säkerligen givet detaljerade uppgifter.
Citera
2019-12-15, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Möjligen hade jag följt efter med bilen.

Det tog förmodligen lång tid. Efter Malexander får poliser inte åka på väpnade rån utan förstärkning.

Surt att det tog så lång tid.
Var det gäller knivattacker tycker jag de inte ska behöva förstärkning.
Citera
2019-12-15, 12:33
Medlem
bullangeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natale28
Du är en sån där feg jävel som låter andra så medans du skördar. Att du ens skriver som du gör visar vilken mognadsnivå du ligger på. Reagerar du likadant om det är din pappa eller bror som mördas om de försöker hindra brott? Håll din käft istället och visa lite respekt för att en människa har avlidit!

Gör om gör rätt din pajas, jag skrev andras skit din tönt. Attackerar man någon min familj så får man betala med livet din mupp!!
Citera
2019-12-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hittills har det ju varit så (tack och lov, typ), men det har blivit lite tuffare och dom har vant sig vid att få: pengar, jurist, socialsekreterare, lärare, psykiatriker, saker, kläder, mat, boende, "kvinnligt sällskap" och ännu mer pengar. Vi får väl se, jag tippar på HVB-ungar (en mix av olika etniciteter) - känner på mig att man griper folk under eftermiddag/kväll...

Vad glädjande om dom grips idag.
Hoppas något vittne sett dem längs cykelvägen.
Citera
2019-12-15, 12:34
Medlem
där rök ett helt liv åt helvete, de 3st machetekidsen kommer få vårdboende, fifa, oboy och mackor i ett par år - sen påt igen
Citera
2019-12-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dedikerad
där rök ett helt liv åt helvete, de 3st machetekidsen kommer få vårdboende, fifa, oboy och mackor i ett par år - sen påt igen

Dom skall så klart dömas för mord.
Hoppas dom grips snart bara, det är ju mördare som går lösa.
Citera
2019-12-15, 12:36
Medlem
kj*lls familj kommer få djup depression och svåra problem i flera år - djupa spår
Citera
2019-12-15, 12:37
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Sak samma.

Ja han har gjort sig skyldig till mord anser jag.
Springer man in på en restaurang med kniv i högsta och hugger nån i bröstet då fattar man att människan kan dö.

Tyvärr kanske det blir svårt att bevisa vem av dom som dödade i och med att galningarna var maskerade.

Nu är vi överens.

Ja tyvärr är det nog en lång väg kvar innan någon sitter (på ett öht. tillnärmelsevis kännbart straff) för detta brott och vår rättsapparat har ju visat sig kunna fria de(n) misstänkta på alla möjliga sjuka teknikaliteter och lösa grunder fast det är solklart för 95% av befolkningen att det är de/den skyldige som står åtalad och bör dömas, antingen själv eller alla mgm. för gemensamt uppsåt. Hoppas det inte blir så i detta fall.
Citera
2019-12-15, 12:38
Medlem
Det finns övervakningskameror vid Hotellet samt väderkamera ifrån Kommunhuset som ligger mittemot hotellet. Man ser hotellet även på väderkameran. Så dom borde finnas på bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in