2019-12-20, 23:28
Medlem
Ni som nämner Nofap - det höjer mycket riktigt testo-nivåerna ja, men endast upp till ungeär dag 7. Efter det sjunker nivåerna till det normala igen, så det optimala sett till så höga testo-nivåer som möjligt är alltså att ejakuera var sjunde dag snarare än aldrig. Har själv testat att köra Nofap upp till omkring 45 dagar som längst, men vill minnas att fördelarna med Nofap som ökad energi och sexual vibe m.m. försvann med tiden. När jag sen runkade efter så många dagar kan man tänka sig att man borde ha enormt stor utlösning, men dem var mycket riktigt inte mer än normalt. Så kör gärna Nofap för att öka testo, men runka helst åtminstone en dag i veckan. Eller sex då.

Vidare är tung styrketräning bra till skillnad från överdrivet mycket lågintensiv cardio som istället kan sänka ens testo. Sen se till att sova 7-9 h, ha ett rent och städat hem (sovrummet framförallt) och byt lakan, påslakan och örngott emellanåt, och sov i ett relativt svalt rum. Försök också minimera stress och ångest så gott som möjligt. Sen en bra kost, gärna mycket frön&nötter, nyttiga oljor och smör, frukt, fisk&kött, ganska högt vattenintag per dag samt undvik för mycket småätande och tomma kalorier. Även något/några kosttillskott kan vara en bra idé, så som zink&magnesium. Sen har vi ju även kallduschar som är lite av en hatkärlek, det är smått horribelt att stå där i isande kallt vatten, men efteråt känner man sig mycket piggare och bättre överlag än om man tagit en ångande varmdusch.

Till sist bör väl även TRT nämnas. Har aldrig testat det själv, men jag följer en Youtuber som går på det och det ger åtminstone honom en ytterligare boost som många (tror jag) faktiskt hade mått bra av i rätt mängder av likväl. Inklusive folk med normala testo-nivåer, d.v.s. man behöver inte vara en gubbe på 70 år för att dra nytta av TRT. Ja, just det - man måste utöver allt det här "live wild", en aning iaf. Man kan inte vara en allmän pussy av sig i sin livstil, kroppspråk och sina ageranden. Man måste ta för sig, gå utanför sin comfort-zone och vara självsäker i sig själv för att optimera testo, vilket såklart också brukar ligga hand i hand med huruvida man sköter sin kost, träning och sömn.
Senast redigerad av next-chapter 2019-12-20 kl. 23:34.
Citera
2019-12-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det är vissa saker man borde ha klart för sig när man snackar om testosteron. Iaf hos folk som inte tar anabola steroider.

Det mesta av testosteronet är bundet till SHBG och en del av det cirkulerar fritt. Så det fria testosteronet i kombination med lågt SHBG är kanske viktigare än totala värdet av testosteron.

Fritt testosteron index, FTI räknas ut med ekvationen: (testosteron x 10)/SHBG.

En väl fungerande köldkörtel, Östrogennivå och tillväxthormon är även det väldigt avgörande såklart.

Mitt totala har legat på över 30 och mitt FTI över 10 sedan jag började med detta.

Enligt läkare har jag värden som motsvarar 16-17-åringar med högt värde, vilket tydligen är väldigt ovanligt i min ålder.

Det märks även på min kroppskomposition, mitt humör och energinivå.

För 10 år sedan var jag på gränsen till att börja en s.k TRT-behandling.

Bifoga en bild på dina resultat, tvekar nämligen stort på sanningsenligheten i ditt inlägg och eftersom du går så starkt in för detta i samtliga inlägg så borde du vara medveten om att du bär bevisbördan också. Du har säkerligen, som många andra - bra nivåer, men över 30 skall ingen i tråden ta för givet förrän du presenterar det sakligt och därför skall alla dina inlägg om dina 1kg kött/dag också behandlas tvivelaktiga tillsvidare.
Citera
2019-12-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastkajje
Jag hade tidigare en diet jag format för att håll testo uppe, och träningen på glöd.
Har glömt bort nästan allt jag samlade på mig, hur gör ni? vad äter ni för att öka testosteron eller maximera testosteronet?
Vad har ni för rutiner som maximerar?
Eller bara tips ni snappat upp.

Du ska äta ägg, spenat, acaibär och nötkött. Dessutom bör du undvika socker, eftersom den ökar östrogenhormonet i din kropp som i sin tur minskar testosteronnivån.
Citera
2019-12-21, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
1. Ketogen diet med ätar- carb day 1 gång i veckan efter träning. Även lite kolhydrater efter träning ibland.

2. Äter massa rött kött och animaliskt fett. Varje dag. Ägg, fisk och lever ibland. Grönsaker ibland.

3. Hård intensiv styrketräning 2-3 ggr i veckan. Korta pass, 30 min med uteslutande tunga basövningar. Intervall träning på cykel efter i ca 5 min.

4. Intermittent fasta. Hoppar alltid över frukost. Ätarfönster på max 8 timmar.

5. Wim hof-metod/kalldusch varje dag.

6. Bastar 4-5 ggr i veckan.

7. No fap

8. Bra sömn

9. Ingen stress

10. Inte för mkt Quick fix som sociala medier och TV-spel osv.

Jag testar mina hormonnivåerna 1-2 ggr om året sedan åtminstone 7-8 år tillbaka. This is the shit.

Jag vågar påstå att med dessa punkter kommer i princip alla att lyckas nå sina genetiskt kodade hormonnivåer inom ett halvår. Om man inte har en sjukdom.

Är man riktigt fet och/eller har dåligt fungerande insulinreceptorer så borde man köra keto med 0 kolhydrater i 10-14 dagar först.

Var och hur testar du dina hormonnivåer?
Citera
2019-12-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Brukar ha följande hemma, alltid. Ägg, havre, avocado, spenat, selleri, granatäpple, tomater, gurka, paranötter, macademianötter, lättmjölk, lättkeso, tonfisk.

Sen ska du ha kylen full med endast nötkött.

Käkar typ det men älgkött istället för nöt samt minus mejeri. Tror dock att kost utan träning inte hjälper så värst mycket. Blir som att ha byggmateriel utan att bygga.
Citera
2019-12-21, 00:44
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiebubblan
Nej broder, varför tror du att alla våra tjejer blir hjärntvättade i skolan att använda P-piller? Inte är det för tjejens bästa. Till och med våra fiskar har höga halter av P-piller.

Edit: Klor renar vårt vatten, en kemikalie tar inte bort andra kemikalier.

Forskning har visat att hypothalamus krymper bland tjejer som använder p-piller
Citera
2019-12-21, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Käkar typ det men älgkött istället för nöt samt minus mejeri. Tror dock att kost utan träning inte hjälper så värst mycket. Blir som att ha byggmateriel utan att bygga.

Stämmer inte. Äter man sig mätt på kött varje dag och utesluter socker så bränner man allt överflödigt fett på kroppen, man producerar mer testosteron och bygger muskler utan att öht anstränga sig.
Citera
2019-12-21, 14:44
Medlem
RorschachWolffgangs avatar
Jag äter 24 ägg om dagen. Ägg är att rekommendera.

+
Pumpakärnor
Spenat
Inälvsmat
Sparris
Citera
2019-12-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StickmanRevolution
Mejeriprodukter innehåller östrogen så det ska man helst inte äta några större mängder av.
Extremt små och betydelselösa mängder. Däremot innehåller sojaprodukter höga halter. Så pass höga att det inte rekommenderas till små barn.
Citera
2019-12-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Vad har du för belägg för detta?

Låt mig gissa, ingenting eller en random psuedovetenskaplig blogg?

Håller med, låter väldigt chem trails-foliehattaktigt.
Citera
2019-12-21, 17:33
Bodybuilder hjärta. Brukar plocka dom som tränar tidigt på morgonen. Mindre vittnen då. En bodybuilder brukar räcka några dagar och håller sig bra i kylen eller på balkongen nu när det blivit kallare.
Citera
2019-12-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Forskning har visat att hypothalamus krymper bland tjejer som använder p-piller

Det är ju precis det man vill uppnå, minskad funktion av follikelmognad och ägglossning. Att organet som utsöndrar hormonerna som utför detta minskar i volym är en vettig effekt, eftersom vävnaden inte krävs i samma mängd. Detta baserat på min egen slutledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in