2019-12-20, 18:09
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marakas
Står ju dock såhär på hemsidan:
Priset gäller endast 20-21 december, och max 1 per kund.

Med reservation för slutförsäljning.

Alltså har han ”förberett” sig på att de kan ta slut
Han har inte bara köpt in 40 Bonfire. Om du tittade på hans prislista innan Knallhatten gick ut med sitt pris så låg den på 495 kr. Han har helt enkelt sänkt priset och minskat antalet som går att köpa. Var där på nyårsafton förra året vid sent för vi skulle spontanköpa en lite present till värdparet. Pratade då med dem om just Bonfire, och då hade dem minst 20 kvar i butiken, samtidigt som han sa att de hade väl ca 100 kvar på lagret. Tror ju inte att de lyckats sälja 120 Bonfire under nyårsafton när jag gick.

Nä, detta är Svens list. Samma sak med Thunderking när han skulle försöka bräcka konkurrenterna med sina 10-kr per paket. Gick en dag sedan var det helt plötsligt en gräns satta på dem.

Eller när Cobra från krevad var på upphällningen, helt plötsligt kostade dem lite mer och såldes med restriktioner. De började ju till och med dissekera familjesatser för att få sålt så många cobror som möjligt. De bytte innehåll för att få loss dem.
Citera
2019-12-20, 18:10
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Ah!

Exakt, menade bullet ,30 mm single shot. Mitt fel. Dem och warning provar jag ikväll, postar länken sen.

Jag tror Night bomb är mer bang for the bucks ändå, trots cirka samma NEC pris per kilo som bullet.
Kan du citera mig när du länkar den här på sidan. Så jag slipper sitta och vänta på filmen
Citera
2019-12-20, 18:24
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Bullet verkar bara ha en effekt av vad jag läst medans Night Bomberna har fyra olika. Sen skiljer dom sig i kaliber med. Night Bomb är 8mm större

Ser fram emot film!

Yes, men bullet 30mm, 17,2 gram krut, 16,25,- pr styck.

Night bomb 38mm, 26 gram krut, 18,33,- pr styck

Tycker nog dem är i det dyraste laget gentemot Night bomb, citerar dig här sen när jag lägger upp, cirka kl 21.

Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Kan du citera mig när du länkar den här på sidan. Så jag slipper sitta och vänta på filmen

Dig likaså.

Edit. PS tigerraktet, han har ju sålt till medarbetare och vip kvällen också - alltså bonfire. Jag tror det ligger en hund begraven.
Senast redigerad av 199702042 2019-12-20 kl. 18:26.
Citera
2019-12-20, 18:26
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Yes, men bullet 30mm, 17,2 gram krut, 16,25,- pr styck.

Night bomb 38mm, 26 gram krut, 18,33,- pr styck

Tycker nog dem är i det dyraste laget gentemot Night bomb, citerar dig här sen när jag lägger upp, cirka kl 21.

Dig likaså.

Precis, jag tycker 65 är rätt högt för dom. Landar som sagt på 16,25kr/st och jag brukar räkna ca 13kr/st på 30mm som billigt. Är dock svag för den effekten, men vi får se hur dom är på filmen först
Citera
2019-12-20, 19:51
Medlem
Citat:
Du får spana in dig på en Le Mafia hör jag

Sven säger att det bara finns 20 bonfire imorgon i senaste videon

Trevligt, ska bli kul att se film

Hur menar du med 25:- billigare än Night Bomb i tolvpack?

Det kommer givetvis fler Bonfire dagen efter men till ordinarie pris!
Citera
2019-12-20, 20:12
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket

Citat:
Precis, jag tycker 65 är rätt högt för dom. Landar som sagt på 16,25kr/st och jag brukar räkna ca 13kr/st på 30mm som billigt. Är dock svag för den effekten, men vi får se hur dom är på filmen först

Filmat med en potatis, det var det jag hade till hands

Provskjutning : Bullet på 17.2g ifrån 4verkeri och Warning på 6 gram, för jämförelse provas Thunder king och piratka på 2g.

Skit i vad jag säger i videon ang ordning och årtal. Det är fredag och glöggen är drucken!.

1, Bullet
2, Warning
3, fyrverkerimästarnas thunder king ifrån 2016
4, bullet
5, warning
6, piratka

Warning : bra knall faktiskt, dock mycket mindre än blå krevad. knappt någon effekt.
bullet : helt okej, helt okej. Man kan dock se på dem olika två jag sköt att dem varierade kraftigt i effekt.

Anekdot, Kraftig blås mitt ute i skåne på ett fält. Vet ej hur man ändrar namnet på filmen så namnet är 20 december 2019. Lånad YT.

https://www.youtube.com/watch?v=e5pSHh8dIaM
Citera
2019-12-20, 20:26
Medlem
Audimans avatar
Citat:

Provskjutning : Bullet på 17.2g ifrån 4verkeri och Warning på 6 gram, för jämförelse provas Thunder king och piratka på 2g.

Skit i vad jag säger i videon ang ordning och årtal. Det är fredag och glöggen är drucken!.

1, Bullet
2, Warning
4, bullet
5, warning
6, piratka

Warning : bra knall faktiskt, dock mycket mindre än blå krevad. knappt någon effekt.
bullet : helt okej, helt okej. Man kan dock se på dem olika två jag sköt att dem varierade kraftigt i effekt.

Anekdot, Kraftig blås mitt ute i skåne på ett fält. Vet ej hur man ändrar namnet på filmen så namnet är 20 december 2019. Lånad YT.

Helt värdelöst filmat! Håll dig till glöggen
Citera
2019-12-20, 20:51
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:

1, Bullet
2, Warning
4, bullet
5, warning
6, piratka

Hoppas tomten kommer med en ny fräsig potatis till dig

Om glöggen var genomskinlig och lite sträv så var det Koskenkorva du värmde på spisen ikväll
Citera
2019-12-20, 21:13
Medlem
Jag öppnade krevaderna (laddningarna/shellsen???) på nya warning från 4verkeri. I den med svart papper vid rörets öppning är det jätte små stjärnor, ca 14st. I den röda är det annorlunda, där är det större stjärnor, ca 8 styck om jag kommer ihåg rätt. Kan dock säga att det är mer "explosivt" krut i denna jämfört med alla som funnits innan. Så gissar på att den svarta är den som har mindre effekter medan den röda faktiskt har en del som är mer synlig. Från båda videos som lagts upp med skit kvalite på är det den svarta de skjutit och där märks stjärnorna knappt.

Har haft ett FB konto specifikt för denna tråden men har glömt mitt namn och lösenord, har ej postat på 2 år då jag ej köpt fyrverkerier hehe. I år köpte jag följande.
1x bonfire
1x supernova sortiment
1x aggeri (hoppas den är bra...)
3x salut batteri
5x warning
3x thunderking xxl

Även då jag håller med om snacket angående 4verkeris prishöjningar så kan jag ändå säga att jämfört med resterade marknaden så är det ändå rätt så schysst, och de som kan jämföra och välja kan ju köpa ett par schyssta tårtor för ett bra pris. Hade liksom aldrig köpt sveas 6 pack 50mm för 300 kr, inte att jag är intresserad i 50mm då alla jag testat har varit skit i jämförelse med royal parties 45mm eller 50mm som hade jätte stora effekter. Minns när sven sålde boost från royal party för ca 350kr som var 1kg!!!! Eller alla andra tårtor som var en så jävla bra deal att man bara var tvungen att ta dem även om plånboken inte ville

De har verkligen inte sålt slut på bonfire. Men jag var där i hela 10 minuter och vartenda person som var där tog en. Även morsan som tydligen stod där och skulle köpa en massa smått till sitt barn valde en bonfire, så kan tänka mig att de sålde en jävla massa av dem idag.

Om någon är intresserad av supernova xtreme, den med fontän och sedan ett 18 skott-2 final från danska leverantören så fanns den inte där idag.
Senast redigerad av Keemstar 2019-12-20 kl. 21:19.
Citera
2019-12-20, 21:31
Medlem
sebno1s avatar
Missade tyvärr Linders Black friday så får nog bli Viking Fireworks som de senaste två åren. Brukar vara bra krut i deras grejer. Men när kommer ÖoBs fyrverkeriblad ut?
Citera
2019-12-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keemstar

De har verkligen inte sålt slut på bonfire. Men jag var där i hela 10 minuter och vartenda person som var där tog en. Även morsan som tydligen stod där och skulle köpa en massa smått till sitt barn valde en bonfire, så kan tänka mig att de sålde en jävla massa av dem idag.

Förmodligen därför han sätter en gräns på hur många som får säljas imorgon.

Den sålde så in åt helvete så han säger att den tog slut (vilket den uppenbarligen inte gjorde) och sedan släpper han 20 till imorgon för spezial spezial pris.
Citera
2019-12-20, 22:44
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keemstar
Om någon är intresserad av supernova xtreme, den med fontän och sedan ett 18 skott-2 final från danska leverantören så fanns den inte där idag.

får hoppas att den dyker upp, var sjukt sugen på den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in