2019-12-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
En influnecer med 1,4 miljoner följare på instagram och en Youtuber med 1,43 miljoner följare är ganska beroende av att "synas" -ja, rätt gissat. Finns inget som indikerar på att de inte är smarta nog att investera sina pengar på olika vis så de är säkrade för framtiden.

Nej, ingen av dem verkar vara dum i huvudet. Men jag vet från rätt säkra källor att första huset i Marbella, Casa Camo. Var den första riktiga investeringen Jon gjorde för sina stålar..Sedan har väl burnraten varit rätt hög genom åren med..
Vad kan man tänkas dra in med deras antal följare? Ingen riktig koll på den branschen..

Måste vara en rätt jobbig press i längden att man hela tiden måste skapa intressant content i rätt snabb takt..
Citera
2019-12-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thundergod
Nej, ingen av dem verkar vara dum i huvudet. Men jag vet från rätt säkra källor att första huset i Marbella, Casa Camo. Var den första riktiga investeringen Jon gjorde för sina stålar..Sedan har väl burnraten varit rätt hög genom åren med..
Vad kan man tänkas dra in med deras antal följare? Ingen riktig koll på den branschen..

Måste vara en rätt jobbig press i längden att man hela tiden måste skapa intressant content i rätt snabb takt..
Jag har hört/läst otal ggr att Jon slösat bort pengar tidigare, men numera tänker på att investera och inte slösa som han gjorde förr. Behövs inga säkra källor på det då han sagt det med egen mun i diverse intervjuer och videos.

Jag har dålig koll på vad han drar in på sin YT-kanal men med tanke på att det är familjevänligt innehåll så tror jag ersättningen överstiger en vanlig random årsinkomst.
Jannis instagram med så många följare kan ge fem- och sex-siffriga belopp bara för en enda bild som är ett samarbete, dvs hon har på sig ett plagg eller ett smycke eller what ever. Sen har de inkomster från diverse andra källor.
Citera
2019-12-11, 01:26
Medlem
dovAkins avatar
Satan vad dyra Cest Normal kläderna är 750:- för en T-shirt
Citera
2019-12-11, 05:09
Medlem
Nja, hoppas fokuset på ungen minskar. Känns numer som babyvlogg. Benjis filmande av blöjbyte och närbilder på det mörkhåriga bebisen lär inte öka mitt intresse, boring.

Jon hittar ny publik som uppskattar det fokuset, alla gånger. De svindyra mjukiskläderna med massa loggor passar bra i den nya stilen.
Citera
2019-12-11, 17:58
Medlem
Har inte ens kollat de sista vloggarna faktiskt. Känns inte jättehett direkt.

750:- för en t-shirt får man vara beredd att betala iom tillverkning i Portugal, vad jag har förstått EKO bomull mm..
Sedan kan man alltid undra hur mycket de verkligen säljer.. sälja slut kan ju innebära allt mellan 100 o 10 000 ex typ..
Citera
2019-12-17, 21:42
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Har inte ens kollat de sista vloggarna faktiskt. Känns inte jättehett direkt.

750:- för en t-shirt får man vara beredd att betala iom tillverkning i Portugal, vad jag har förstått EKO bomull mm..
Sedan kan man alltid undra hur mycket de verkligen säljer.. sälja slut kan ju innebära allt mellan 100 o 10 000 ex typ..

I min mening så är man en fullkomlig idiot om man betalar 750kr för en t-shirt som består av samma material som en t-shirt på H&M för 75kr. Jon mjölkar idioter, ett hittepå-märke som likväl kunde säljas på Rusta för 50kr med dom fula logotyperna och förortsstuket.

Smaklöst, så länge det finns får, så finns det ull i denna världen.
Citera
2019-12-19, 02:18
Medlem
Fru.Cedergrens avatar
Yniq, det svenska skidglasögonmärket - det av Jon Olsson grundade (en av grundarna) - får amerikanska Lindsey Vonn som delägare.
Citat:
Lindsey Vonn, 35, blir delägare i svenska Yniq.

Den amerikanska alpinskidåkaren kommer i framtiden även ta fram egna kollektioner för skidglasögonmärket.

”Jag har alltid velat ha en kombination av stil och prestation på berget”, skriver hon på Instagram.
Citat:
BIG NEWS!! I’m excited to announce my new partnership with YNIQ eyewear! 😎 I’ve always wanted a combination of style and performance on the mountain and I definitely have that with YNIQ!! They also have patented technology for peripheral vision that’s a game changer 💪🏻 I will have signature collection in the future as well but what excites me most about this partnership is that I am joining the team as a proud shareholder! Can’t wait to help this amazing company grow! Let’s go!
https://www.expressen.se/dinapengar/...svenskt-bolag/
https://www.instagram.com/p/B6N3aJgHX3Y/
Citera
2019-12-19, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
I min mening så är man en fullkomlig idiot om man betalar 750kr för en t-shirt som består av samma material som en t-shirt på H&M för 75kr. Jon mjölkar idioter, ett hittepå-märke som likväl kunde säljas på Rusta för 50kr med dom fula logotyperna och förortsstuket.

Smaklöst, så länge det finns får, så finns det ull i denna världen.

En HM t-shirt för 75 kronor håller sig mjuk o fin typ 2-3 tvättar, max. I butik känns de lika fina som en dyrare variant pga att de använder mjukmedel just för att bomullen ska kännas finare än den är. Sorry men i 90% av fallen kan du inte ens jämföra en t-shirt för 75:- med en för 750:-. Även om det självklart finns skillnader mellan olika märken när det gäller dyrare varianter. Alla är inte jättebra men den absoluta majoriteten är överlägset bättre än en tröja för 75 spänn.
Citera
2019-12-24, 10:45
Medlem
alesisdoss avatar
Någon annan som märkt att sonen likar Malibu kocken?
100% att den inte är Jons biologiska son.
Citera
2019-12-24, 19:31
Medlem
Citat:
En HM t-shirt för 75 kronor håller sig mjuk o fin typ 2-3 tvättar, max. I butik känns de lika fina som en dyrare variant pga att de använder mjukmedel just för att bomullen ska kännas finare än den är. Sorry men i 90% av fallen kan du inte ens jämföra en t-shirt för 75:- med en för 750:-. Även om det självklart finns skillnader mellan olika märken när det gäller dyrare varianter. Alla är inte jättebra men den absoluta majoriteten är överlägset bättre än en tröja för 75 spänn.
Man får en ekologisk H&M t-shirt i bomull för under 100-lappen, dessa har kanske inte riktigt GOTS-kvalite, men det verkar inte C'est Normal heller ha. Dessutom får man en GOTS-certifierad t-shirt av okänt märke för under 200 kr, och kvalitemässigt blir det inte mycket bättre än så.

Så med andra ord: folk som köper C'est Normal t-shirts betalar 13% för kvalite och 87% för image.

Edit:
Såg nu att bomullstyget i deras t-shirts är bara på 130g/sqm, så inte ens 13% kvalite.
Senast redigerad av Anvandarnamn2 2019-12-24 kl. 19:56.
Citera
2019-12-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Man får en ekologisk H&M t-shirt i bomull för under 100-lappen, dessa har kanske inte riktigt GOTS-kvalite, men det verkar inte C'est Normal heller ha. Dessutom får man en GOTS-certifierad t-shirt av okänt märke för under 200 kr, och kvalitemässigt blir det inte mycket bättre än så.

Så med andra ord: folk som köper C'est Normal t-shirts betalar 13% för kvalite och 87% för image.

Edit:
Såg nu att bomullstyget i deras t-shirts är bara på 130g/sqm, så inte ens 13% kvalite.
Det är ju på grund av efterfrågan de började att sälja merch. Det är liksom underförstått att folk köper deras kläder för just image. De verkar dock satsa på detta och tiden får utvisa om klädmärket klarar sig över tiden.
Citera
2019-12-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det är ju på grund av efterfrågan de började att sälja merch. Det är liksom underförstått att folk köper deras kläder för just image. De verkar dock satsa på detta och tiden får utvisa om klädmärket klarar sig över tiden.
Är faktiskt inte så säker på att det är underförstått för målgruppen. Personen som skrev inlägget som jag svarade på verkar t ex tro att priset beror på bra kvalite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in