2025-06-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Hela Jons förhållande är red flags!
Hört h. Inte är så schysst, dominant. Styrande.
Att det gått så här fort och man gifter sig för andra ggn med buller och bång känns som stort bekräftelsebehov.
Frun har ju vald dåliga pojkvänner flit så detta är ingen nyhet.
Han hr styrt och dominerat alla sina förhållanden sen han var 20 års åldern. Han vill ha trofé flickvänner. Janni var för självständig:

Exakt den känslan jag fått av henne också av hans vloggar å annat. Vem fan gifter om sig så fort också. Stackars barn. Aja de kommer inte hålla så länge å hon ser fan ut å va 15 som sagt, flesta tjejerna på valfri nattklubb i sverige är snyggare
Citera
2025-06-18, 21:31
Medlem
Hittade denna tråd via Google, sökte på hans namn och Akka efter att ha stört mig på att se hans ansikte på YouTube-reklam.

Är väl inte ett scam i den bokstavliga bemärkelsen, men ser ut att vara en av många varianter där man sätter ett välkänt (nja, nåja) namn på en enkel finansiell produkt och hoppas på att det ska vara tillräckligt för att locka många godtrogna.

Summa summarum verkar vara att det är en fond, som du årligen investerar en summa pengar i. 20% av vinst i avgift, samt en annan avgiftsmodell på 8-10% som jag inte riktigt greppade. Mycket fokus på väldigt lösa perks, jag menar, se nedan:

Citat:
Live Q&A with Founders
Access to Worldwide Deals
Access to Investment Experts
Direct Line with Founders
Networking Events
VIP Events
Club Directory
Afterworks
Akkademy training program
Private Discord Server

Allting bara skriker: Vi vill ha osäkra unga mäns pengar som tror att de ska komma upp i livet genom att vara med i ett webinar med självaste Jon Olsson.

Vad är nästa projekt, en kryptovaluta?
Citera
2025-06-19, 15:34
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Hittade denna tråd via Google, sökte på hans namn och Akka efter att ha stört mig på att se hans ansikte på YouTube-reklam.

Är väl inte ett scam i den bokstavliga bemärkelsen, men ser ut att vara en av många varianter där man sätter ett välkänt (nja, nåja) namn på en enkel finansiell produkt och hoppas på att det ska vara tillräckligt för att locka många godtrogna.

Summa summarum verkar vara att det är en fond, som du årligen investerar en summa pengar i. 20% av vinst i avgift, samt en annan avgiftsmodell på 8-10% som jag inte riktigt greppade. Mycket fokus på väldigt lösa perks, jag menar, se nedan:

Allting bara skriker: Vi vill ha osäkra unga mäns pengar som tror att de ska komma upp i livet genom att vara med i ett webinar med självaste Jon Olsson.

Vad är nästa projekt, en kryptovaluta?

Pengarna måste in. Kosta vad det kosta vill.

Kryptovaluta kommer garanterat.
Citera
2025-06-19, 20:31
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Pengarna måste in. Kosta vad det kosta vill.

Kryptovaluta kommer garanterat.
Haaland har köpt in sig. Han har stålar.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...-vaskmarket-db
Citera
2025-06-19, 20:40
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Haaland har köpt in sig. Han har stålar.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...-vaskmarket-db

Problemet för Jon är väl bara att han sålde alldeles för tidigt. DB har grymma väskor ingen tvekan, jag har ett par som används flitigt.
Citera
2025-06-20, 10:34
Medlem
När superkändisar ”köper in sig” i småbolag så är det väl i själva verket så att de inte köper nåt för pengar, men lånar ut sitt namn i marknadsföringssyfte och får andel i bolagets utbyte. Zlatans alla ”investeringar” är väl just sådana projekt.

Får känslan att Jon har bråttom att byta ringar för han tror att det ska leda till att inte någon annan tar hans plats. Varför skulle man annars gifta sig med någon som man inte ens ska bo ihop med pga barnlogistik?
Citera
2025-08-17, 18:34
Medlem
Ska Jon vara med i mästarnas mästare 2026? Han hintade på Snap att han snart åker iväg 2v för hemlig filminspelning. Det är OS tema nästa år och han var med i OS 2014 i Sochi om jag inte minns fel
Citera
2025-08-19, 08:04
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acethebest
Ska Jon vara med i mästarnas mästare 2026? Han hintade på Snap att han snart åker iväg 2v för hemlig filminspelning. Det är OS tema nästa år och han var med i OS 2014 i Sochi om jag inte minns fel

Nej

De tävlar i Mästarnas mästare 2026:
Friidrott: Michael Tornéus, 39, (vinnare 2020) och Emma Green, 40, (trea 2022).

Skidor/skidskytte: Anders Södergren, 48, (vinnare (2019) och Magdalena Forsberg, 58, (vinnare (2013)

Alpint: Anja Pärson, 44, (vinnare 2024) och André Myhrer, 42, (vinnare 2021)

Ishockey: Peter Forsberg, 52, (vinnare 2016) och Danijela Rundqvist, 40, (vinnare 2015)

Simning: Lars Frölander, 51, (fyra i sin grupp 2014) och Therese Alshammar, 47, (trea 2021)
Citera
2025-08-19, 22:07
Medlem
Han kvalade aldrig in till Os, han förlorade därmed vadet med Byggmark.
Citera
2025-08-27, 09:31
Medlem
Han ska vara med i Shaolin som ska sändas på SVT
Citera
Igår, 23:17
Medlem
Blev ganska förvånad när jag såg att han startar upp en lurendrejeri-verksamhet. Jag trodde att killen var smart? Och dessutom rik? Är det värt att blåsa sina följare på allt de äger för att tjäna mer pengar? Tycker hela upplägget ser otroligt skamlöst ut. Säg att du räknar med att investera 100k per år, 10k i årsavgift (detta är lägsta nivån), 5% i courtage. Så du betalar i praktiken 15% i årsavgift. Sedan 20% på vinst. Upplägget är.så girigt och bedrägligt så det liknar ingenting.

Detta är väl en i raden av "klubbar" där du köper in dig för att känna dig viktig och tuff, det är i praktiken den produkten du köper. Fine, att sälja den känslan, men någon måtta på girigheten måste det väl finnas?

Någon med bättre insikt som förstår hur killen tänker, eller är han bara obegränsat girig? Jag menar, han har väl 1000 saker han skulle kunna göra med sitt varumärke, varför blåsa godtrogna idioter på pengar?
Senast redigerad av Eatmyshorts Igår kl. 23:20.
Citera
Idag, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Blev ganska förvånad när jag såg att han startar upp en lurendrejeri-verksamhet. Jag trodde att killen var smart? Och dessutom rik? Är det värt att blåsa sina följare på allt de äger för att tjäna mer pengar? Tycker hela upplägget ser otroligt skamlöst ut. Säg att du räknar med att investera 100k per år, 10k i årsavgift (detta är lägsta nivån), 5% i courtage. Så du betalar i praktiken 15% i årsavgift. Sedan 20% på vinst. Upplägget är.så girigt och bedrägligt så det liknar ingenting.

Detta är väl en i raden av "klubbar" där du köper in dig för att känna dig viktig och tuff, det är i praktiken den produkten du köper. Fine, att sälja den känslan, men någon måtta på girigheten måste det väl finnas?

Någon med bättre insikt som förstår hur killen tänker, eller är han bara obegränsat girig? Jag menar, han har väl 1000 saker han skulle kunna göra med sitt varumärke, varför blåsa godtrogna idioter på pengar?

Känns som han har tappat det ganska duktigt sen han skiljde sig med Janni, allting nuförtiden verkar handla om pengar.
Man börjar undra hur han faktiskt mår nuförtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in