2019-12-17, 19:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länken fungerar för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Länken fungerar inte...

Länken fungerar för mig också.
Citera
2019-12-17, 19:57
Medlem
VolvoSonetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Denne "familjefar" kan mycket väl ha varit intresserad av lite knarkande innan det bar iväg in till Emilias sovrum för en helnatt.

Tror inte att A.A. var där för att hålla vakt. Har aldrig tidigare läst den uppgiften. Dessutom vet vi inte om kunden var en känd eller okänd sådan. Emilia kan tidigare ha haft honom som kund?

Familjefar?! Köper sex av en kille med bröst implantat. Ja jösses, det är verkligen en "spännande" värld vi lever i...
Citera
2019-12-17, 20:34
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Varifrån kommer uppgiften att sexköparen skulle ha stannat över natten med AA?

Är det inte mer troligt att sexköparen efter de haft sex, frågade Emilia om möjligheten att köpa droger och hon hörde sig för hos sina kontakter vilket slutade med att AA kom dit?

Sexköparen behöver inte ens ha stannat kvar och tagit drogerna där och då, men skulle då ha varit i bostaden samtidigt som Emilia och AA en stund.

Låter konstigt Emilia skulle ha velat umgås med sexköparen "på fritiden" utan att få betalt, och är han familjefar så borde han väl inte heller roas av att umgås med två 20-åringar. Kanske inte heller ha tid vara hemifrån hela kvällen och natten.

Emilia kan i förväg (innan hon släppte in sexköparen) ha bett AA komma dit med droger då hon visste hon strax skulle ha pengar, och att sexköparen bara inte hunnit åka därifrån innan AA kom dit.

Tänkte svara på det fetmarkerade. Det finns ingen som framhävdat en sådan uppgift. Det är väldigt lätt att enskilda inlägg tas för sanning och blir någon slags självuppfyllande diskussion, s.k "trådsanning". Det var Kaviarmeddagg som först sa att den beryktade TREDJE PERSONEN som skulle ha befunnit sig i lägenheten var en familjefar som inte refererats tidigare i tråden. Många har nämligen spekulerat i att det kunde vara en av A.A's "brödrar" som han så fint kallade dem, eller rentav O/D eller en till och med en transa från Malmö som heter El*ssa. Men det ska det enligt Kaviarmedaggs utsago alltså inte vara.

Problemet är att diskussionen som pågått ett bra tag nu förutsatt att den TREDJE PERSONEN, numera kallad "familjefadern", övernattat där. Det finns ingenting som pekar på det. Det enda vi vet är att familjefadern är den enda (utöver E och A.A själva) som vet att A.A var den sista som träffade E. Det styrks av några SMS som E's kompis Daniella fick tips om och som hon tidigt ville upplysa de ointresserade poliserna om.

De uppgifterna framkom efter att jag "provocerade" fram dem då jag fann det irriterande att några bevisligen kände till att det fanns en tredje person involverad, men ingen ville träda fram med vem det kunde vara. Se nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Det finns flera här i tråden registrerade denna månad som sitter på namnet, och det kommer snart komma ut i vilket fall.

Som jag skrev i mitt förra inlägg med citat från AB så är det en man. Droppa namnet nu! Med tanke på alla namn vi nagelfarit kring så är det väl en god idé och lämna det spekulativa därhän med detta. Kan någon svara på vem som befann sig i lägenheten med A.A och Emilia, om inte D/O? M.K, H.B, R.J? Det kan ju ha rört sig om flera om de drogade loss där hela natten.

Undra vad som fick dem att gå ut.

Varpå Kaviarmedagg svarade:

Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
Jag har inget namn på den tredje personen som då vill vara anonym pgn av privata skäl. Men det kommer vi snart få veta.
Men den tredje personen va en kund till E.
Familjefar.
När förundersökningen kommer lär vi få se namnet.

Vilket jag inte ser någon anledning att bestrida. Det finns enligt mig flertalet realistiska händelseförlopp som gör tredje personen/"familjefadern" till ett nyckelvittne. Att han köpt sex och A.A befunnit sig i lägenheten samtidigt, och att "familjefadern" rentav skulle övernattat är bara EN teori.
Citera
2019-12-17, 20:40
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoSonett
Familjefar?! Köper sex av en kille med bröst implantat. Ja jösses, det är verkligen en "spännande" värld vi lever i...
Ja. Det är allt annat än ovanligt. Gå in på valfri porrsida och "transsexual" är nog ett vanligt förekommande tema. Många svenskar köper dessutom sex av s.k "ladyboys" i Thailand bla. Det märkliga med det är att det verkar uppstå en moralisk diskrepans kring detta bara för att det är "utomlands". Som ni säkert märkt gäller det även att det helt plötsligt blir okej att supa dag och natt när folk åker utomlands, eller att tala högljutt om hur jävliga blattar är. Något du sällan hör eller ser här hemma i Sverige.

Jag själv uppfattar det också som rätt dekadent av en familjefar att köpa sex, överhuvudtaget, men tycker i ärlighetens namn att det är irrelevant om sexsäljaren har kuk, fitta, både och eller ingetdera. Ännu mindre relevant är det för den här tråden.

Om du har några invändningar mot E's val av yrke och hur hon valde att definiera sig sexuellt så hade du en chans att göra det de hundra första sidorna i tråden. Tonen är lite annorlunda nu.
Citera
2019-12-17, 20:49
Medlem
Bakaxels avatar
Observera att redan den 3 Dec så skrev Kaviarmedagg om ännu ett vittne, en man, utöver det kvinnliga vittnet på balkongen som var upphovet till den mycket långa diskussionen om "Gråkappan" och spekulationerna som följde.

Men först igår fick vi reda på från officiellt håll genom en artikel i Aftonbladet, att detta vittnet faktiskt existerade.

Ovan nämnda forumskribent blev flera gånger avfärdat som ett troll men antar att det framkommit med största tydlighet att denna användare befinner sig väldigt nära officiella källor och vars uppgifter så sakteligen bekräftats.
Citera
2019-12-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Observera att redan den 3 Dec så skrev Kaviarmedagg om ännu ett vittne, en man, utöver det kvinnliga vittnet på balkongen som var upphovet till den mycket långa diskussionen om "Gråkappan" och spekulationerna som följde.

Men först igår fick vi reda på från officiellt håll genom en artikel i Aftonbladet, att detta vittnet faktiskt existerade.

Ovan nämnda forumskribent blev flera gånger avfärdat som ett troll men antar att det framkommit med största tydlighet att denna användare befinner sig väldigt nära officiella källor och vars uppgifter så sakteligen bekräftats.

Jag ger information jag tycker är väsentlig.
Citera
2019-12-17, 21:51
Medlem
Birdogirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
Jag ger information jag tycker är väsentlig.

Kan du svara på vilken första bokstaven i familjefaderns namn är? Börjar för- eller efternamn på "M"?
Citera
2019-12-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det skulle underlätta mycket ifall vi visste om nycklarna låg kvar i hennes handväska eller jacka.

Dessa pengar som kunden betalade kan ha legat kvar i lägenheten eller så bar hon dessa med sig när hon och "Gråkappan" gick ut tillsammans. Med tanke på hur lättklädd Emilia var så hade hon inte tänkt att stanna ute en längre stund. Jag tror hon lämnade kvar dessa hemma i lägenheten men är förstås enbart vad jag tror.

Enligt en släkting till BO, som jag pratat med, så bytes låsen på lägenheten innan BO hittades. Enligt hen så gjordes detta tydligen som rutin vid ett misstänkt människorov men jag är tyvärr inte insatt i hur det fungerar eller om det stämmer. Men vet att det bytes lås på lägenheten den 2/12.

EDIT: Jag kollade fel på dagarna. Det var inte den 2/12 låsen bytes utan den 29/11! Mitt fel och ber om ursäkt för detta. Men det var den 29, inget annat.
Senast redigerad av SilvrigaSara 2019-12-17 kl. 22:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Kan du svara på vilken första bokstaven i familjefaderns namn är? Börjar för- eller efternamn på "M"?

handen på hjärtat, jag har ej hans namn. Med respekt för han hjälpt till som fan så ska han inte ska behövas outas nu, så namnet ej angivit.

Men namn lär vi få inom snar framtid när förundersökningen släpps.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Varifrån kommer uppgiften att sexköparen skulle ha stannat över natten med AA?

Är det inte mer troligt att sexköparen efter de haft sex, frågade Emilia om möjligheten att köpa droger och hon hörde sig för hos sina kontakter vilket slutade med att AA kom dit?

Sexköparen behöver inte ens ha stannat kvar och tagit drogerna där och då, men skulle då ha varit i bostaden samtidigt som Emilia och AA en stund.

Låter konstigt Emilia skulle ha velat umgås med sexköparen "på fritiden" utan att få betalt, och är han familjefar så borde han väl inte heller roas av att umgås med två 20-åringar. Kanske inte heller ha tid vara hemifrån hela kvällen och natten.

Emilia kan i förväg (innan hon släppte in sexköparen) ha bett AA komma dit med droger då hon visste hon strax skulle ha pengar, och att sexköparen bara inte hunnit åka därifrån innan AA kom dit.

Det är överhuvudtaget inte klarlagt att det fanns någon tredje person som var "sexköpare". Mest dravel faktiskt.
Citera
2019-12-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Länken fungerar inte...

Citat:
Ursprungligen postat av Disarmedcoast
Funkar för mig🤷‍♂️
Mig med.
Citera
2019-12-17, 22:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Låsen till Emilias lägenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara
Enligt en släkting till BO, som jag pratat med, så bytes låsen på lägenheten innan BO hittades. Enligt hen så gjordes detta tydligen som rutin vid ett misstänkt människorov men jag är tyvärr inte insatt i hur det fungerar eller om det stämmer. Men vet att det bytes lås på lägenheten den 2/12.

Tack för de här intressanta uppgifterna.

Alltså låsen till hennes lägenhet blev utbytta dagen innan hon hittades. Om någon la beslag på hennes nycklar och sedan använde dessa vet vi inte. Det finns här ett glapp på 10 dagar. När var polisen i hennes lägenhet för första gången?

Däremot har det framkommit att hennes lägenhet hölls under uppsikt medans polisen var där av några av "bröderna".
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-12-17 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in