Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-20, 17:03
  #6001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavette
Jag kommer ihåg att innan man hittat E död så var denna Daniel inne på hennes facebooksida och skrev att om någon hade upplysningar så skulle dom höra av sig direkt till honom eftersom han har nära anhörig osv. Någon svarade då att han hittade på, var ej anhörig och folk skulle akta sig för denna sjuka människa, han var också dömd för något som jag inte minns nu. Vet inte om denna facebooksida finns kvar idag men jag minns det så väl eftersom man reagerade på att man skrev sån skit när det var så känsligt för familjen. Han måste vara riktigt sjuk i sin hjärna!

Han är alkoholist och mytoman vad jag förstått och är nog inte inblandad. Han skrev även i Wilmatråden.
Citera
2020-10-20, 17:49
  #6002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtstark
Var hittar man den filmsnutten?

Aktbil 128, s.972
Citera
2020-10-20, 19:27
  #6003
Medlem
Skaraborg2s avatar
Går inte att utesluta annan GM.

Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Han är inblandad med all säkerhet dock så tycker jag att det är så mycket som talar om att han inte var ensam.
Han följde med till Vramsån men kan tänka mig att fler var närvarande där och utförde mordet.

Han var inte ensam med Emilia vid Vramsån.

Med mycket stor sannolikhet så fanns det ytterligare personer där och som också är inblandade i mordet på henne. Det går inte att utesluta annan GM än AA och jag har mycket svårt att se att han kommer att kunna bli dömd.
Citera
2020-10-20, 19:59
  #6004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
När en gärningsman hugger offret ,så skär sig gärningsmannen per automatik när kniven stöter in. (handen glider över eggen ) ja du förstår hur jag menar .
A hade inga skador som var typiska för eggvasst föremål enligt rättsintyget

Precis min tanke.
Men Rommin hade väl sitt sår PÅ handen, inte i ?
Är ändå helt övertygad om att det är han som är GM.

En annan fråga, är det någon som vet om As lillebror blivit omplacerad? SOC kan väl omöjligt låta ett barn växa upp under dessa omständigheter i huset?
Citera
2020-10-20, 20:00
  #6005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavette
Såg bilderna från filmsnutten där den gröna kniven var med i från Es lägenhet. Där står E i nåt rött bh-set. Herregud som hen såg ut! Peruk, silikonboobs, mager som ett skelett och så paketet mellan benen, jävlar vad jag har skrattat! 😜 Nej A kommer inte att bli dömd för mord. Han kanske var med men det var inte han. Släpp pojkstackarn och skicka han till Norrland på jobb så han kommer bort från det andra packet och drogerna. Sen kommer han att bli en bra grabb! Tjocka pojken Otto ligger bakom mycket. 🤯


Var hittade du denna film?
Citera
2020-10-20, 20:02
  #6006
Medlem
Lavettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Var hittade du denna film?
En sida 🔙
Citera
2020-10-20, 20:07
  #6007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Var hittade du denna film?
Aktbil 128, s. 972
Citera
2020-10-20, 21:00
  #6008
Medlem
sybels avatar
R*minns tfn
Lite lurt att det inte finns positionering för tfn 19-26/11, heller inga samtalsloggar för de dagarna. Osar katt, men bevisar inget.
Citera
2020-10-20, 21:54
  #6009
Medlem
Vart hittar man Aktbilaga 130, förhören med AA? Hittar inte länken.
Citera
2020-10-20, 21:57
  #6010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intodebauchery
Vart hittar man Aktbilaga 130, förhören med AA? Hittar inte länken.
Aktbil 130

https://docdro.id/Zj67a14
Citera
2020-10-20, 22:05
  #6011
Medlem
Akt bil: 128 Sida: 941

Så smsar Andreas och Hannes med varandra om "cigg" (förmodligen hasch).

Andreas: Du skulle bjuda på en cigg för miniräknaren (troligt kodord) och en cigg för den man sätter på fingrarna.

Andreas: "Ring" (Kan det vara knogjärnet?)

Det hittades väll vid Vramsån och om Hannes hade bytt till sig det så kan det vara samma person som tappade den.
Citera
2020-10-20, 22:10
  #6012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Han var inte ensam med Emilia vid Vramsån.

Med mycket stor sannolikhet så fanns det ytterligare personer där och som också är inblandade i mordet på henne. Det går inte att utesluta annan GM än AA och jag har mycket svårt att se att han kommer att kunna bli dömd.
Jag förstår hur du tänker. Detta är väldigt svårt. Det finns så mkt som pekar mot A: han kan bindas till Emilias lägenhet genom mobiltrafiken och vittnen; kan bindas till att han gick till ån och han är tidsmässigt kvar i området tills han plockas upp på vägen. En stark indiciekedja. Samtidigt som fynden av hans kläder och peruken i lägenheten pekar mot honom så finns det inga starka DNA-bevis eller fingeravtryck.
Men om R skulle väntat vid ån eller smugit efter dom ifall planen var att A skulle locka Emilia dit. Bordeden komplotten inte ha avslöjats? Det verkar ju inte finnas samtal, sms eller något som visar att någon planering har skett?
Tyvärr saknas viktiga pusselbitar som kan binda A till själva mordet. Jag hoppas att han kommer pressas under rättegången och förhoppningsvis göra bort sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback