2019-12-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Pågår fortfarande sök?

Hoppas snart att dom skyldiga för detta brott sitter på livstid x10.
Nej - såvitt vi vet pågår inget yttre arbete för tillfället. Polisen står redo att agera på uppgifter som inkommer.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-17 kl. 12:26.
Citera
2019-12-17, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Eftersom de fått in mycket tips under helgen och efter det lagt locket på helt så tror jag knappast de har dåligt med bevis.
Tror det handlar om att flera misstänks men som är fria och då kan försvåra/förstöra bevis

Hade dom haft fler misstänkta hade dom plockats omgående . Polisen chansar hellre och anhåller, än riskerar att missa någon .

Såg GWs mord igår , fallet Jonna henningsson , där blev hennes sambo anhållen och sen även häktad på lägre misstankegraden. Enbart pga att han var hennes sambo å inget annat . Han var helt oskyldig . Men som GW sa , när man gör omellett så knäcker man flera ägg , ibland blir det fel ägg . Men hellre att man tar in fler än färre och anhåller för att undvika riksen att någon förstör bevis.

Säger det igen , han anhölls och häktades enbart pga att han var sambo. Så hur lite tror du egentligen åklagaren hade på mgm2 och 3 i detta fall med Wilma ? Troligtvis har dom inte så mycket faktiska bevis på mgm1 heller, även om dom säkert har rätt kille.

Ja tror locket är på för att dom knappt har något och inte risker att bosta hans ego i häktet . Tänk om det skulle nå fram till han att dom har i stort sett inget . Då får han ny kraft att fortsätta neka.
Han är troligtvis på väg att bryta ihop nu och erkänna. Dom vill inte riskera att ge han ny kraft så då blir det locket på .
Citera
2019-12-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag menar inte att akutsjuksköterskor är mer benägna än andra att hantera döda kroppar på ett olagligt sätt, utan jag menar att om en akutsjuksköterska har fattat beslut om att hantera en död kropp på ett olagligt sätt, då är hen troligen mer benägen att stycka kroppen, än en person i samma situation som inte har någon erfarenhet alls av döda kroppar och blod mm.
Så du och andra akutsjuksköterskor (eller annan vårdpersonal), har alltså ingen anledning att känna er kränkta av det jag skrev, om ni inte anser att ni är mer benägna än andra människor att hantera en död kropp på ett olagligt sätt.
Vemsa: du har sedan wilmas försvinnande ,då du registrerade dig i november , lagt in 330 meddelanden, och hittils ej lagt till värdefull information,utan hela tiden hemsnickrade vedbodtankar,bla att wilma har""gömt sig själv".. "wilma lever".Oftast får jag en känsla att du hela tiden försöker skydda misstänkte förövaren.etc etc! Läs igenom alla tokigheter du skrivit(jag har gjort det ) och v.v. ta en ordentlig timeout,på ett par år,så vi andra får relevant information,i syfte att hjälpa finna Wilmas SLAKTARE!!!
Citera
2019-12-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Hade dom haft fler misstänkta hade dom plockats omgående . Polisen chansar hellre och anhåller, än riskerar att missa någon .

Såg GWs mord igår , fallet Jonna henningsson , där blev hennes sambo anhållen och sen även häktad på lägre misstankegraden. Enbart pga att han var hennes sambo å inget annat . Han var helt oskyldig . Men som GW sa , när man gör omellett så knäcker man flera ägg , ibland blir det fel ägg . Men hellre att man tar in fler än färre och anhåller för att undvika riksen att någon förstör bevis.

Säger det igen , han anhölls och häktades enbart pga att han var sambo. Så hur lite tror du egentligen åklagaren hade på mgm2 och 3 i detta fall med Wilma ? Troligtvis har dom inte så mycket faktiska bevis på mgm1 heller, även om dom säkert har rätt kille.

Ja tror locket är på för att dom knappt har något och inte risker att bosta hans ego i häktet . Tänk om det skulle nå fram till han att dom har i stort sett inget . Då får han ny kraft att fortsätta neka.
Han är troligtvis på väg att bryta ihop nu och erkänna. Dom vill inte riskera att ge han ny kraft så då blir det locket på .
https://www.expressen.se/gt/krim/polisens-taktik-for-att-knacka-wilmas-pojkvan/
Nå. Läs arikeln. En lång citering lade Stefan S ut för en stund sen ifall man låst artikeln.
Citera
2019-12-17, 12:33
Medlem
Citat:

Tyvärr instämmer jag med bonaboule: Ditt resonemang låter som ett mkt förnuftigt scenario, TYVÄRR..
Citera
2019-12-17, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Vemsa: du har sedan wilmas försvinnande ,då du registrerade dig i november , lagt in 330 meddelanden, och hittils ej lagt till värdefull information,utan hela tiden hemsnickrade vedbodtankar,bla att wilma har""gömt sig själv".. "wilma lever".Oftast får jag en känsla att du hela tiden försöker skydda misstänkte förövaren.etc etc! Läs igenom alla tokigheter du skrivit(jag har gjort det ) och v.v. ta en ordentlig timeout,på ett par år,så vi andra får relevant information,i syfte att hjälpa finna Wilmas SLAKTARE!!!

Det vore väldigt underligt om det var förbjudet i den här tråden att försvara de misstänkta i fallet, och dessutom gör jag inte bara det.
Så sluta slösa inlägg på att enbart försöka få mig att sluta försvara de misstänkta i fallet, iallafall om ni inte har några hållbara motargument. För det om något förstör tråden.
Ni kan också starta en ny tråd, där syftet är just enbart att "finna Wilmas slaktare".
Citera
2019-12-17, 12:41
Medlem
Citat:

Som någon sade, om polisen inte har vad de behöver så brukar de läcka uppgifter i syfte att trigga allmänheten att tipsa. Polisen har snarare ökat sekretessen.

Sen kan det du säger om mgm2 och mgm3 säkert stämma bättre. Antingen har polisen inte jättemycket på de personerna, eller så har de information man av utredningstekniska skäl inte vill avslöja än. Hursomhelst räckte det inte för häktning då.
Citera
2019-12-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.expressen.se/gt/krim/polisens-taktik-for-att-knacka-wilmas-pojkvan/
Nå. Läs arikeln. En lång citering lade Stefan S ut för en stund sen ifall man låst artikeln.

Tror absolut dom har rätt kille.
Men inget som säger att ett bevis som dom lägger fram som dom tycker är vattentät avfärdas av mgm+advokat med en bra förklaring .
Skulle heller inte vara konstigt om polisen formulerar sig på ett sätt i pressen som skulle lugna allmänheten lite för att minska pressen på dom.
Citera
2019-12-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Tyvärr instämmer jag med bonaboule: Ditt resonemang låter som ett mkt förnuftigt scenario, TYVÄRR..

Man kan hitta rimlighet i många diskussioner här . Ja hoppas såklart jag har fel. Men somliga tycks tro att polisen låter folk gå i det fria för att dom kör någon lek med dom misstänkta . Men det är snarare tvärt om, dom anhåller å häktar hellre en misstänkt på Minsta lilla för att riskera att personen inte förstör något , sen om personen är helt oskyldig så kan polisen svära sig fria att det var en säkerhetsåtgärd .
Citera
2019-12-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, visst är det så. De flesta kan döda under vissa omständigheter, men inte stycka. Det kräver nerver av stål, noll empati, under en lång stund. Det är ett våldsamt sätt att göra sig av med en människa. Dessutom en människa som man, i detta fall, haft en kärleksfull relation till. Nej, vemsa är ute och cyklar. Om nu inte vemsa själv är en person som klarar ett sådant hantverk på en död person och därför har lätt att sätta sig in i situationen.
Håller fullständigt med
Citera
2019-12-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Som någon sade, om polisen inte har vad de behöver så brukar de läcka uppgifter i syfte att trigga allmänheten att tipsa. Polisen har snarare ökat sekretessen.

Sen kan det du säger om mgm2 och mgm3 säkert stämma bättre. Antingen har polisen inte jättemycket på de personerna, eller så har de information man av utredningstekniska skäl inte vill avslöja än. Hursomhelst räckte det inte för häktning då.

Finns rimlighet i väldigt många teorier .
Men som jag sa , jonnas kille häktades på den mindre (glömt ordet) misstankegraden och det enda dom hade på han var att han var sambo. I fallet med Wilma häktades dom inte överhuvudtaget , då hade dom väl typ ännu mindre i detta fall. Hur man nu kan ha mindre enbart ”sambo” som häktningsskäll och det gick igenom i fallet med Jonna. Sen hävdes häktningen relativt snabbt men ändå !
Citera
2019-12-17, 12:58
Medlem
Citat:
Finns rimlighet i väldigt många teorier .
Men som jag sa , jonnas kille häktades på den mindre (glömt ordet) misstankegraden och det enda dom hade på han var att han var sambo. I fallet med Wilma häktades dom inte överhuvudtaget , då hade dom väl typ ännu mindre i detta fall. Hur man nu kan ha mindre enbart ”sambo” som häktningsskäll och det gick igenom i fallet med Jonna. Sen hävdes häktningen relativt snabbt men ändå !
Vad häktades sambon för i Jonna-målet, vilket brott var han misstänkt för? Det är nämligen olika svårt att få någon häktad, beroende på vilket brott de står misstänkta för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in