Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Om ingen annan svarat före mig.....
I den första häktningsframställan (finns väl uppladdad i tråden) på MGM så åberopar åklagaren som bevis en händelserapport som Ljungskilepolisen hade skrivit, men vi vet inte vilken dag den skrevs, förutom att det hände någon gång mellan torsdagen då W försvann till tisdag förmiddag, då MGM anhålls. Vi vet inte heller varför händelserapporten skrivs; vad för ev mindre brott MGM skulle ha gjort, eller trafikförseelse det kan vara. men den placerar högt troligt MGM i Ljungskile nära i tid efter då mordet skedde.
Okej, det var intressant, det pekar emot att Ljungskile har något med saken att göra och möjligen också att Tishko inte ljög om den saken i förhören.
Däremot högst oklart vad. Polisens sökinsatser gav "inga saker, ingen Wilma" enligt en artikel.
Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Jag har läst alla inlägg och det jag minns om övervakningskameror på bensinstation är att en skribent här i tråden var inne på macken samtidigt som polisen och hörde då att de bad om övervakningsfilmen
Så kan det nog ha varit. Vi vet alltså fortfarande inte med säkerhet att han fastnade på deras kameror, jag lyckades inte heller hitta belägg för det igår.
Jag tror därför vi kan släppa det spåret tills ny information framkommer.