2019-12-16, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Ja åkte han till Ljungskile för att köpa verktyg av något slag innan hon dog, tyder det på planerat mord.
Har verkligen försökt komma ihåg ...Jag tror det handlar om klockslag ...snarare än datum.
och att det är därför jag inte minns.
Man måste veta vilket klockslag hon dog... var han där före eller efter (samma dag som man antar det skedde)? Det framkom inte där jag läste. Det stod här att läsa och det stod något i media någonstans, mer kortfattat. I början av utredningen.
Först och främst bör vi väl ha säkra uppgifter på att han varit i Ljungskile vid aktuellt tillfälle 14 nov 15 nov innan vi börjar spekulera att han är där och köper verktyg. Han kanske inte varit i Ljungskile överhuvudtaget.

Däremot har han sagt något i förhöret som gjorde att man lade söken till Ljungskile.
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-12-16 kl. 23:00.
Citera
2019-12-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ja åkte han till Ljungskile för att köpa verktyg av något slag innan hon dog, tyder det på planerat mord.
Har verkligen försökt komma ihåg ...Jag tror det handlar om klockslag ...snarare än datum.
och att det är därför jag inte minns.
Man måste veta vilket klockslag hon dog... var han där före eller efter (samma dag som man antar det skedde)? Det framkom inte där jag läste. Det stod här att läsa och det stod något i media någonstans, mer kortfattat. I början av utredningen.
Ska se om jag kan luska i det. Återkommer
Citera
2019-12-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det förefaller vara en stor röra kring de här individernas namn, identiteter och även beträffande mantalsskrivning. De verkar ha ett, hur ska jag uttrycka mig, flexibelt förhållningssätt till de här sakerna.

Någon i tråden som de flesta verkar avgöra är initierad i familjen, har dock menat på att kvinnan ska vara mamman.

Kan ju inte veta .. men läste ju också att T brukade hälsa på sin mamma i Göteborg regelbundet,
och det jag läste var svaret på en fråga om T kände till trakterna i Göteborg, angående om W kan ha gömts där.

Så här ungefär:

A: Kan han kanske ha gömt henne så långt bort som i Göteborg....(Hypotes)?
B:Han besökte sin mamma regelbundet, som bor i Göteborg.
Senast redigerad av Marielo 2019-12-16 kl. 23:04.
Citera
2019-12-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Empatilös och kall alltså. ptja.. då borde väl mordet vara planerat. Väl underbyggt, av flera. Att en eller flera fått nog. Att möjligen tillrättavisningar som flickan inte ställt upp, må vara vilka som helst - får resultera i mord - i stället för ett ödmjukt adjö med dig...

Bryskt.

Men signaturen Vemsa har ju förut skrivit att vi blandar in för mycket hedersmordkultur här?
Nu är det tänkbart att en klan befallt GM att avrätta W, dock utan njutning ...
Ähum ...och host.
Citera
2019-12-16, 23:05
Bannlyst
Citat:
Men signaturen Vemsa har ju förut skrivit att vi blandar in för mycket hedersmordkultur här?
Ähum ...och host.

Jag har nog bara skrivit att hon kanske kan ha mördats utan hederskulturinblandning.
Men grattis till ryggdunkningarna på förhand
Citera
2019-12-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men vad är det du inte förstår?
De flesta män som hamnar i en situation där de har mördat eller vållat någons död syftar jag på.
Det är en extrem situation som man inte kan förbereda sig på. Därför är det bara dumt att sitta i soffan i lugn och ro och säga att man minsann skulle ringa polisen direkt och sköta allt på ett korrekt sätt. Jag gissar att ingen av er här inne har varit i en sådan situation, och inte jag heller. Men till skillnad från er så förstår jag iallafall att en människa förändras psykiskt i en sådan situation.
Men ingen av oss andra förstår vad du menar. Vi skulle givetvis ringt polisen. Skulle inte du gjort det?
Citera
2019-12-16, 23:11
Medlem
Citat:
Kim Wall anses ha styckats levande, vll minnas att man vetenskapligt antog att hennes huvud skars av medan hon levde, fastbunden.
Det är vad obducenten pekar åt i sina redogörelser för när den och den delen avlägsnades från hennes
kropp och när sticksår (mängder!) uppkommit som även de var under livets sista minuter ..
Bäst att läsa protokollet, så ordningen framstår tydligare.
Men är säker på att hennes resultat styrde åt det hållet.
''

Nej jag tror verkligen inte heller att man ska eller kan jämföra fallet med Wilma med ovan skrivna.
Gissar på att hon (Wilma) var död först.
Senast redigerad av Marielo 2019-12-16 kl. 23:18.
Citera
2019-12-16, 23:12
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ähum ...och host.

Jo, jag vet... jag har reflekterat på det. Jag har ju ingen insyn i hur livet släcktes på flickan - ej heller saknaden och till sist det tragiska konstaterandet att hon är död och därtill styckad. Postaren "Wimsa" har ju för all del rätt att spekulera och ifrågasätta som vi alla andra, men nog verkar hon vimsig.

Flickan får väl anses bragd om livet - planerat eller ej. Mordet har kanske, kanske föregåtts av någonting som bottnar i ett vankelmod / annan syn på livsgemenskap än vad många anser vara modernt. Alternativt ett resultat av nån sorts raseri, där både MGM 1 o 2, är delaktiga. Nån kunde inte bärga sig längre - helt enkelt....
Citera
2019-12-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Men ingen av oss andra förstår vad du menar. Vi skulle givetvis ringt polisen. Skulle inte du gjort det?

Ja precis, vi andra är upprörda och kan inte tänka ut olika scenarion med kallsinnet i behåll.
Citera
2019-12-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jo, jag vet... jag har reflekterat på det. Jag har ju ingen insyn i hur livet släcktes på flickan - ej heller saknaden och till sist det tragiska konstaterandet att hon är död och därtill styckad. Postaren "Wimsa" har ju för all del rätt att spekulera och ifrågasätta som vi alla andra, men nog verkar hon vimsig.

Flickan får väl anses bragd om livet - planerat eller ej. Mordet har kanske, kanske föregåtts av någonting som bottnar i ett vankelmod / annan syn på livsgemenskap än vad många anser vara modernt. Alternativt ett resultat av nån sorts raseri, där både MGM 1 o 2, är delaktiga. Nån kunde inte bärga sig längre - helt enkelt....

Jag tänker likadant, precis.
En annan syn på livsgemenskap, vankelmodig.
Kanske båda i raseri i ett försök till uppgörelse och klargöranden, och den enes styrka tog över ...och ...
Citera
2019-12-16, 23:20
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Jag tänker likadant, precis.
En annan syn på livsgemenskap, vankelmodig.
Kanske båda i raseri i ett försök till uppgörelse och klargöranden, och den enes styrka tog över ...och ...

Ett resolut beslut - i all tragik... en enda, sista spik. Hon är död.
Citera
2019-12-16, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11

Det är det jag försöker förmedla, att jag inte kan veta hur jag skulle göra i en sådan extrem situation, eftersom jag inte vet hur jag skulle förändras psykiskt i en sådan extrem situation.
Men min plan för en sådan situation är förstås att ringa polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in