2019-12-16, 22:38
Medlem
Svantevits avatar
Vill han att ännu fler LO-medlemmar ska sluta rösta på S och börja stödja SD eller vad är det frågan om? Hans attityd gentemot BO i Gislaved är helt galen: https://pbs.twimg.com/media/EL6O6UkUUAA9tS9.jpg
Blir illamående när jag läser gubbens twitter
Citera
2019-12-16, 22:47
Medlem
S-hund temporärs avatar
Jag tänkte först att det var vilseledande citerat, taget ur sitt sammanhang. Att "snorungarna" (Eriksons citationstecken) skulle syfta generellt på den i en sosses tankevärld ständigt förtryckte, demoniserade och alltid på ett eller annat sätt oskyldige Den Andre i förorten, eller något sådant.

Men nej. Twitterinlägget han svarar på, och citerar "snorungar" från, lyder:
Robert Wettersten
‏@proletkvlt

Mannan tycka vad man vill om Joakim Lamotte. Men när han attackeras av snorungar i Kronogården bör han försvaras, inte hånas. Så enkelt är det.
(Min fetstil)

Därmed är det alltså specifikt de individer som attackerade Lamotte som Erikson sympatiserar mest med. Bestämd form till på köpet.

Å andra sidan framstår Erikson ofta som lätt svagbegåvad (han levererar "omvärldsanalyser" på LO). Jag håller det nog fortfarande för troligt att hans tweet främst är ett resultat av att han är obildad och formulerar sig slarvigt, snarare än att han skulle vara illvillig och medvetet brottslingkramande. Han kan ju också anse att kaosbabbarna inte "attackerade" Lamotte, och det kan också vara så att han helt enkelt inte har sett filmen eller bara sett vad han ville se.
Citera
2019-12-16, 23:00
Medlem
Verkisto2s avatar
Till och med sossarna måste förstå att ME, efter dessa twitter inlägg, är en belastning för både S och LO. Gift med utrikesministern också.

Inte bra detta, - för sossarna alltså.

Ska bli lite intressant att se vad sossarna gör härnäst.
Citera
2019-12-16, 23:28
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
https://mobile.twitter.com/matserikson?lang=en

Mats Erikson är alltså LO-pampen och sosseadel gift med utrikesminister Ann Linde. Han uttrycker grova åsikter om Joakim Lamotte och sympatier med Robert Aschberg i den biff som uppstått dem emellan.

Det kan han väl göra som privatperson och sosse, men när han uttrycker följande:

"Om jag tvingas välja så har jag mer sympati för ”snorungarna” i Kronogården än för swishtiggaren Lamotte. Så enkelt är det."

så är det en tydlig krigsförklaring på den vanlige medborgaren och dennes rätt att känna sig trygg i sitt eget samhälle samt att människor som rapporterar annorlunda ska tystas och/eller diskrediteras. Våldsverkarna i förorten ska försvaras till varje pris, kanske eftersom de förväntas rösta på socialdemokraterna i framtiden.

Frågeställningar:
- kan en förtroendevald med uppdrag där knappt någon röstar på S längre få ha kvar sitt förtroendeuppdrag?
- Kan en utrikesminister han kvar sitt uppdrag i en regering där sympatier för Sveriges inrikes problem diskuteras med en axelryckning över matbordet?
- Är detta vad Socialdemokratin är 2019; ett hat mot vanliga svenskar?

Med tanke på Lindes uppdrag måste jag ju säga att fallet Eriksson ger en skrämmande inblick i hur högt upp i hierarkin nonchalansen går. Inte speciellt förvånande men en bra bekräftelse för dom som kanske trodde att dom bryr sig ett skit.
Med tanke på hans reaktioner på reaktionerna från andra på hans Twitter kan man ju fråga sig om han saknar empati också. Det är något som saknas helt klart.
Citera
2019-12-16, 23:30
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Lustiga är att den radikala vänsterligisten Mats Eriksson företräder LO. Förstår inte att arbetare kan vara medlemmar i våldshyllningskören LO mot Svenskar. Först har vi icke ekonomen Scocco som vill ha ännu mera invandring sedan våldsbejakaren Mats Eriksson...var har hänt med LO.

Ingenting har hänt med LO annat än att dom tappat masken.
Citera
2019-12-17, 00:03
Medlem
Wheeler88s avatar
Tror vi har sett det allra första boomer troll på internet. Får endå en slow "clap" för hur han lyckas navigera twitter utan att använda sig av sitt barn/barnbarn. Roligare att han dessutom drar sig själv så hårt in i smutsen på egen vilja, kanske dags att sluta dricka på dagtid.

Fan han skulle ha sitt datakörkort indraget.
Senast redigerad av Wheeler88 2019-12-17 kl. 00:05.
Citera
2019-12-17, 00:33
Medlem
Star Witnesss avatar
Vad har han för lön hos LO, 80-90k/mån kanske? Rätt gött och sitta på twitter och boomertrolla för det. Bara några år till pensionen också och han kan sannolikt se fram emot en guldkantad sådan.

Svin.
Citera
2019-12-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Jag tänkte först att det var vilseledande citerat, taget ur sitt sammanhang. Att "snorungarna" (Eriksons citationstecken) skulle syfta generellt på den i en sosses tankevärld ständigt förtryckte, demoniserade och alltid på ett eller annat sätt oskyldige Den Andre i förorten, eller något sådant.

Men nej. Twitterinlägget han svarar på, och citerar "snorungar" från, lyder:
Robert Wettersten
‏@proletkvlt

Mannan tycka vad man vill om Joakim Lamotte. Men när han attackeras av snorungar i Kronogården bör han försvaras, inte hånas. Så enkelt är det.
(Min fetstil)

Därmed är det alltså specifikt de individer som attackerade Lamotte som Erikson sympatiserar mest med. Bestämd form till på köpet.

Å andra sidan framstår Erikson ofta som lätt svagbegåvad (han levererar "omvärldsanalyser" på LO). Jag håller det nog fortfarande för troligt att hans tweet främst är ett resultat av att han är obildad och formulerar sig slarvigt, snarare än att han skulle vara illvillig och medvetet brottslingkramande. Han kan ju också anse att kaosbabbarna inte "attackerade" Lamotte, och det kan också vara så att han helt enkelt inte har sett filmen eller bara sett vad han ville se.

Psykopatlarmet går när jag läser hans värdelösa twitterinlägg.
Visst kan han vara svårt efterbliven också.
https://www.youtube.com/watch?v=FLwD60hPK4I
Citera
2019-12-17, 00:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Lustiga är att den radikala vänsterligisten Mats Eriksson företräder LO. Förstår inte att arbetare kan vara medlemmar i våldshyllningskören LO mot Svenskar. Först har vi icke ekonomen Scocco som vill ha ännu mera invandring sedan våldsbejakaren Mats Eriksson...var har hänt med LO.

Arbetare är inte med i LO utan i förbunden LO är centralorganisation för. Flera av dem har just i dagarna lämnat förhandlingarna med regeringen om arbetsrätten, inklusive kommunal och Byggnads med flera. Så LOs position är inte helt ohotad. LOs chef har ju fått avisera sin avgång också. Vi kan nog snart få se omvälvningar i LO initierade från medlemsförbunden. Och ME stärker ju inte LOs position om man säger så.
Citera
2019-12-17, 01:04
Medlem
Borde ju inte vara någon överraskning. I princip alla inom politiken står långt långt ut på vänsterkanten. Han känner ingen gemenskap med ett folk. Invandrarna är hans valboskap, så självklart håller han på dem. Förmodligen njuter många av dessa onda marxister av våldtäkterna mot svenska kvinnor. Rätt onödigt av honom att agera så. Men vad gör inte en antivit för att visa upp sitt förakt för svenskar. Det känns som det är många som bara går och väntar på att ge dessa typer en fet smäll på käften om de går förbi fel person på stan. Straffet att slå en vit man på käften lär inte bli så högt. Så länge man kommer med en bra opolitisk Bortförklaring. Och är om den skulle ha oturen att åka dit.
Citera
2019-12-17, 01:15
Medlem
Haha, så oväntat att han bor mitt i kritvita, trygga Enskede...

Visst är det tragiskt, men jag har ändå svårt att bli upprörd. Inte minst för att beteendet och attityden är precis vad man kan förvänta sig av sosseadeln. Stad efter stad, förort efter förort faller samman, men makthavarna (som uppenbarligen ofta är medelmåttiga tomtar) har bara en sak för ögonen: bibehållen makt. Sverige får vad Sverige förtjänar.
Citera
2019-12-17, 01:31
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Förstår han inte att han retar upp sina egna. Det är i hög grad Lo medlemmar som bor och drabbas av dessa ligister. Undrar om han skulle vara lika sympatisk mot dessa om han själv bodde där. Men han och utrikesministern
bor väl säkert i villa eller någon dyr lägenhet

Thorwaldsson gick ju ut med att bekämpa SD = en stor del av medlemmarna han företräder ska bekämpas. Var det inte tal om vaccinationer också, för att ympa in lydnad gentemot sosseriet? Detta är vad LO sysslar med, folkförakt.

Edit: (FB) Socialdemokraterna och LO ska vaccinera folket mot SD
Senast redigerad av Passepartout 2019-12-17 kl. 01:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in