Joakim Lamotte skriver på sin Facebook..
” Mats Eriksson är politisk sekreterare hos LO och gift med vår utrikesminister Ann Linde från Socialdemokraterna. Jag undrar vad LO:s medlemmar anser om att en av de högsta tjänstemännen inom organisationen tar parti för kriminella killar som kastar sten på blåljuspersonal och misshandlar och rånar oberoende journalister?
Vad gäller Alexandra Pascalidou så gör hon sig lustig över att jag skrev ett avskedsbrev innan jag åkte till Kronogården. Detta inlägg gillas av toppsossen Annika Strandhäll.
Det vi ser här är bortklemade typer inom politik och medie-etablissemanget som ena dagen använder fina ord när de säger sig värna yttrandefrihet och pressfrihet, för att nästa dag håna personer som inte passar in i deras agenda.
https://twitter.com/pascalidou/statu...06756466487302
Alexandra Pascalidou är mest känd för att plagiera andras texter och för att göra snyftreportage om kriminella killar i förorten. När jag visar upp en verklighet som inte etablissemanget vill ska komma fram så blir det ramaskri i hennes läger.
Tyvärr måste jag meddela alla dessa politiker och journalister med näsan i vädret att ni inte längre har monopol på journalistik och opinionsbildning.
Det enda resultatet av era hån är att ni tappar ännu mer i trovärdighet och i opinionsmätningar.
Så fortsätt för all del att såga av grenen ni sitter på, så kan jag fortsätta göra mitt jobb.”