2019-12-16, 06:52
Medlem
grungewhores avatar
https://mobile.twitter.com/matserikson?lang=en

Mats Erikson är alltså LO-pampen och sosseadel gift med utrikesminister Ann Linde. Han uttrycker grova åsikter om Joakim Lamotte och sympatier med Robert Aschberg i den biff som uppstått dem emellan.

Det kan han väl göra som privatperson och sosse, men när han uttrycker följande:

"Om jag tvingas välja så har jag mer sympati för ”snorungarna” i Kronogården än för swishtiggaren Lamotte. Så enkelt är det."

så är det en tydlig krigsförklaring på den vanlige medborgaren och dennes rätt att känna sig trygg i sitt eget samhälle samt att människor som rapporterar annorlunda ska tystas och/eller diskrediteras. Våldsverkarna i förorten ska försvaras till varje pris, kanske eftersom de förväntas rösta på socialdemokraterna i framtiden.

Frågeställningar:
- kan en förtroendevald med uppdrag där knappt någon röstar på S längre få ha kvar sitt förtroendeuppdrag?
- Kan en utrikesminister han kvar sitt uppdrag i en regering där sympatier för Sveriges inrikes problem diskuteras med en axelryckning över matbordet?
- Är detta vad Socialdemokratin är 2019; ett hat mot vanliga svenskar?
Citera
2019-12-16, 07:02
Medlem
grungewhores avatar
Kanske rentav dags med ett upprop om #inteminLOrepresentant
Citera
2019-12-16, 07:47
Medlem
Han är ju sjuk.
Är det sant??
Helt sanslöst...
Riktigt riktigt obehagligt.
Förstår de inte vad det är frågan om, vad som händer??
Nej uppenbarligen inte..
Citera
2019-12-16, 07:49
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
https://mobile.twitter.com/matserikson?lang=en
/../
"Om jag tvingas välja så har jag mer sympati för ”snorungarna” i Kronogården än för swishtiggaren Lamotte. Så enkelt är det."
/../
- Är detta vad Socialdemokratin är 2019; ett hat mot vanliga svenskar?
Detta är så sjukt så det är inte sant.

När jag såg "snorungarna" i klippet tänkte jag att det inte hade gjort något om polisen skjutit skarpt.

Djävla pack rent ut sagt.. Här blir de inhysta i hus som betalats av våra förfäders pengar, sedan har de snyltat på våra skattepengar för att köpa sina fina kläder (och masker) och sedan säger de att det är deras område och att i princip vi svenskar inte får vara där. Det är för fan ockupation. Ett skott i pannan skulle de ha. Borde tvångsförflytta sossepacket dit så deras ungar får växa upp i sina föräldrars skapelse.

Glädjande dock att flera polare börjar beväpna sig och gå ut i grupp.
Citera
2019-12-16, 08:31
Medlem
holmiums avatar
Sosseadeln hörde hemma i rännstenen. Det sociala exprimentet att sätta skitfolk på ledande postioner var sveriges oförlåtliga och gigantiskt misstag.

Gör om gör rätt, Mats Erikson skall tillbaka till den rännsten där han hör hemma.
Citera
2019-12-16, 08:43
Medlem
yz44s avatar
Tragiskt när sådana puckon kan inneha höga positioner, det visar på att sossarna inte kan tillåtas fortsätta regera.
De är helt enkelt inte vuxna nog för den uppgiften vilket ME exemplifierar.
Citera
2019-12-16, 08:44
Medlem
Redivivuss avatar
Rep har en växande framtidsmarknad.
Citera
2019-12-16, 08:50
Bannlyst
Mats Eriksson LO ”Jag har mer sympati för våldsmobben än Lamotte”

Mats Erikson, politisk sekreterare hos LO och make till utrikesminister Ann Linde (S), skriver på twitter ” Om jag tvingas välja så har jag mer sympati för ”snorungarna” i Kronogården än för swishtiggaren Lamotte. Så enkelt är det.”

När han får frågan om han verkligen menar det, så svarar han..

” Självklart. Varenda bokstav”

Vem är denna idiot, går det kontakta LO för att försöka få mannen att få avsatt?
Borde inte MSM snappa upp att utrikesministerns man ställer sig på dom kriminellas sida när dom brukar våld mot en journalist?

https://twitter.com/MatsErikson/stat...18664288555010
Citera
2019-12-16, 08:53
Bannlyst
Joakim Lamotte skriver på sin Facebook..

” Mats Eriksson är politisk sekreterare hos LO och gift med vår utrikesminister Ann Linde från Socialdemokraterna. Jag undrar vad LO:s medlemmar anser om att en av de högsta tjänstemännen inom organisationen tar parti för kriminella killar som kastar sten på blåljuspersonal och misshandlar och rånar oberoende journalister?

Vad gäller Alexandra Pascalidou så gör hon sig lustig över att jag skrev ett avskedsbrev innan jag åkte till Kronogården. Detta inlägg gillas av toppsossen Annika Strandhäll.
Det vi ser här är bortklemade typer inom politik och medie-etablissemanget som ena dagen använder fina ord när de säger sig värna yttrandefrihet och pressfrihet, för att nästa dag håna personer som inte passar in i deras agenda.

https://twitter.com/pascalidou/statu...06756466487302

Alexandra Pascalidou är mest känd för att plagiera andras texter och för att göra snyftreportage om kriminella killar i förorten. När jag visar upp en verklighet som inte etablissemanget vill ska komma fram så blir det ramaskri i hennes läger.

Tyvärr måste jag meddela alla dessa politiker och journalister med näsan i vädret att ni inte längre har monopol på journalistik och opinionsbildning.
Det enda resultatet av era hån är att ni tappar ännu mer i trovärdighet och i opinionsmätningar.
Så fortsätt för all del att såga av grenen ni sitter på, så kan jag fortsätta göra mitt jobb.”
Citera
2019-12-16, 08:58
Medlem
Det är inte konstigt att LO snart inte har några svenska medlemmar kvar. I toppen sitter så klart bara svenskhatande vänsterextremister och globalister. Varför skall svenska arbetare lägga en del av sina löner på att betala Mats Ericssons lön?
Citera
2019-12-16, 09:06
Medlem
franges avatar
Än en gång visar sossesvinen att de helt enkelt är svenska folkets fiender.
Citera
2019-12-16, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är inte konstigt att LO snart inte har några svenska medlemmar kvar. I toppen sitter så klart bara svenskhatande vänsterextremister och globalister. Varför skall svenska arbetare lägga en del av sina löner på att betala Mats Ericssons lön?

Det där är en berättigad fråga. Jag har med egna ögon sett vilken vedervärdigt vidrig organisation LO är. Personer som varit fackmedlemmar i över 30 år och när det väl gäller, när företaget lägger ett stort varsel, då skiter facket fullständigt i både fackmedlemskap och turordning.

Varför i helvete ska någon betala en kvarts miljon kronor som medlemskapet kostar under ett yrkesliv när man får absolut inte ett skit för pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in