2019-12-17, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Vill han att ännu fler LO-medlemmar ska sluta rösta på S och börja stödja SD eller vad är det frågan om? Hans attityd gentemot BO i Gislaved är helt galen: https://pbs.twimg.com/media/EL6O6UkUUAA9tS9.jpg
Blir illamående när jag läser gubbens twitter

Ja, det var extremt smaklöst. Sånt man förväntar sig läsa av en anonym fb-postare.
Citera
2019-12-17, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Till och med sossarna måste förstå att ME, efter dessa twitter inlägg, är en belastning för både S och LO. Gift med utrikesministern också.

Inte bra detta, - för sossarna alltså.

Ska bli lite intressant att se vad sossarna gör härnäst.

Sverige är nog det enda land i världen där man inte blir förvånad över att sådana här dreglande inavelsfall som gillar att sitta i något hörn och lukta på sin egen avföring har framträdande positioner i landets politik. Helt jävla sjukt. Mats Eriksson nominerad till årets horunge 2019.
Citera
2019-12-17, 03:38
Medlem
FlyingClouds avatar
Här dissekeras den där trattkantarellen grundligt.

https://uvell.se/2019/12/16/mats-eri...oll-och-flopp/

Obehaglig typ den där Mats.
Citera
2019-12-17, 03:45
Medlem
Grevelesevis avatar
Självinsikt verkar inte vara hans bästa gren heller.
https://twitter.com/MatsErikson/stat...82847509127168

Skulle jag vara Mats Eriksson skulle jag lägga mig med en stor klump i magen.
Fast vi är väl alla olika. Han sporras säkert bara till nya osmakliga tweets.
Citera
2019-12-17, 04:35
Medlem
FlyingClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
LO-toppen Mats Eriksson har en arrogant ton mot sina kritiker. Han skriver:

"Jag har jobbat på Kronogården och jag har förmodligen gjort fler hårda dagsverken i mitt liv än du kommer i närheten av"

https://twitter.com/MatsErikson/stat...79655101272065

Är detta möjligen en ny taktik av sossarna för att locka till sig fler väljare?

Hårda dagsverken Twittrar karln!

Men för djävulen nu kommer det ju fram att människan inte har haft ett enda hederligt jobb i hela sin karriär, bara rullat omkring i en sponsrad Sossefackbubbla. Här kommer man hem efter ett riktigt fysiskt tungt nattjobb som troligtvis skulle få lille Mats att psykbryta ihop. Förresten hur i HELVETE kan man uttrycka sig som han gör när han är gift med Sveriges utrikesminister (om jag fattat det rätt) Är han så pantad att han tror att det enda han ska få slicka i sig är ryggdunkningar från fåtalet lobotomerade likasinnade.

Inte ofta jag blir triggad, men att läsa den här tråden gjorde mig rasande. Bara att veta att en endaste promilles promille av min fackavgift går till den där tomten gör att jag riskerar gå bärsärk.

Tvi Fan!
Citera
2019-12-17, 05:49
Medlem
Herostratoss avatar
Mats Erikson har alltså frilansat lite i två år på a-pressen och sen försörjt sig som sosse? Och det anser han är hederligt? Jag hoppas han aldrig slutar twittra. Eller att han åtminstone twittrar tills sossarna tvingats sälja fastigheten på Sveavägen. Jag hyser faktiskt gott hopp om att det kan ske under min livstid.
Citera
2019-12-17, 17:04
Medlem
Mats Eriksson verkar vilja att kriminella ska få råna ifred. Funderar på att gå ur facket. Vill inte stödja en sådan samhällssyn.
Citera
2019-12-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nermal
Mats Eriksson verkar vilja att kriminella ska få råna ifred. Funderar på att gå ur facket. Vill inte stödja en sådan samhällssyn.

Ja jag har samma tanke....
Kan man starta ett nytt fack med en ny centralorganisation?
Det får väl bara finnas typ en motpart för arbetsgivaren..?

Fast om vi blir många som vill lämna detta idiotiska förbund så borde det väl gå, alltså att man lämnar de som vill bli feta svin på andras bekostnad (Carl-Petter Torwaldsson ser ju inte direkt ut att behöva snåla på maten om man säger så..)

Alltså, hur gör vi som är trötta på S och LO ???
Citera
2019-12-17, 19:38
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxenon
Ja jag har samma tanke....
Kan man starta ett nytt fack med en ny centralorganisation?
Det får väl bara finnas typ en motpart för arbetsgivaren..?

Fast om vi blir många som vill lämna detta idiotiska förbund så borde det väl gå, alltså att man lämnar de som vill bli feta svin på andras bekostnad (Carl-Petter Torwaldsson ser ju inte direkt ut att behöva snåla på maten om man säger så..)

Alltså, hur gör vi som är trötta på S och LO ???

Betala bara A-kassa.

För länge länge sen fanns SAC som ett helt opolitisk obunden fackförbund. Nu är den kidnappad av vänstern sen mitten av 80-talet och AFA har stort inflytande också numera.
Senast redigerad av Bavaro 2019-12-17 kl. 19:42.
Citera
2019-12-18, 05:28
Medlem
Nu har han rensat sin Twitter på alla sina kommentarer.
Citera
2019-12-18, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Nu har han rensat sin Twitter på alla sina kommentarer.
Så mycket stod han för sitt ord alltså? Detta sossekräk?
Citera
2019-12-18, 09:36
Medlem
Här gäller det att hänga med i svängarna. Så Mats Eriksson gick alltså på årets trollning av @lazerdays. Då hade jag helt missat förmiddagens narrande av "avskedsbrev". "Här går jag ut med katten, skriver ett avskedsbrev", osv. Det verkar ha dröjt innan någon observerade att hans tweet inte var ännu ett "här går jag ut med katten-hån"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in