2019-12-16, 19:55
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40
Han greps ju inte direkt efter mordet så rent hypotetiskt skulle ju någon annan kunnat lämna jackan där! Även om jag inte tror så är fallet. Men vem vet i Tollarp tycks ju de mest underliga saker kunna ske😅

Helt off topic; jag gillar dig. Tror att vi har samma slags humor. 😇

On topic: Ja, det verkar inte finnas någon ände på vad som försiggår där. Man läser nya sensationella saker nästan varje dag.
Tyvärr blir det lite för mycket för min hjärna ibland, så jag blandar ihop saker/missminner mig.
Jag är så spänd på att läsa FUP och förhoppningsvis reda ut vad det ligger sanning i och vad som är rent nonsens.

Men om As mamma låter gänget fortsätta springa där så får hon skylla sig själv.
Efter att ha sett fotona från As förra FUP så borde hon lägga de närmaste 10-15 åren på att städa hans rum. Kanske, men bara kanske, hinner hon inom den tiden. 😬
Citera
2019-12-16, 19:56
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40
Kanske därför de hängde hos E nätterna igenom?

Kanske det. Fanns säkert flera anledningar.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det förstår jag så väl att denne familjefar vill förbli anonym.

Han var på fel ställe vid fel tidpunkt. Inte så bra för hans familj om detta framkommer.

Det kanske är bra för hans familj om det framkommer, mindre bra för honom kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enheltvanligapa
Kom igen nu, folk verkar ha hängt upp sig på att A.A’s morsa skulle pynta för hans missbruk, givetvis är det bara en lögn han dragit för snuten, han kan ju inte säga att han finansierar sitt missbruk genom att beckna...
Vettigaste inspelet om detta! Tror också att han erkänner brotten fortast möjligt för att polisen inte ska rota vidare.
Citera
2019-12-16, 20:04
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske är bra för hans familj om det framkommer, mindre bra för honom kanske?

Jag håller med om att det är bra och rätt att hans familj får veta (och det gör de säkert vid det här laget).
Dock tycker jag, av respekt för fru och barn, att det inte behöver basuneras ut på internet.
Citera
2019-12-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Fattar väl både polisen och alla vi andra att han säljer knark....precis som E gjorde...
Syftar du på att E också sålde droger? Vad baserar du det på?
Citera
2019-12-16, 20:21
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enheltvanligapa
Kom igen nu, folk verkar ha hängt upp sig på att A.A’s morsa skulle pynta för hans missbruk, givetvis är det bara en lögn han dragit för snuten, han kan ju inte säga att han finansierar sitt missbruk genom att beckna...

Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Vettigaste inspelet om detta! Tror också att han erkänner brotten fortast möjligt för att polisen inte ska rota vidare.

Det är antagligen jag som är trög nu, men pratar ni om samma sak?
Citera
2019-12-16, 20:33
Medlem
Skaraborg2s avatar
Torskens namn.

Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag håller med om att det är bra och rätt att hans familj får veta (och det gör de säkert vid det här laget).
Dock tycker jag, av respekt för fru och barn, att det inte behöver basuneras ut på internet.

Det är just detta som är problemet att oskyldiga kommer att drabbas.

Att torskens namn läggs ut, och kommer att läggas ut, är helt riktigt.
Citera
2019-12-16, 20:36
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Någon som känner någon granne som vet om det brukade vara ett "spring" av ungdomar i trappen? (Torskar borträknat)[/quote]

Jag känner fler grannar, är själv på plats ( i området, inte Es lägenhet för att vara tydlig) väldigt ofta/mycket.
Av det jag sett med egna ögon och det grannarna berättat för mig när vi pratat om allt efter händelsen skulle jag säga nej. Alltså inte mycket spring, sen beror det klart på vad man jämför med. Där är en del spring ja jämfört med andra trappor men säkert mindre än i en trappa i t ex Rosengårds vildaste område.
Citera
2019-12-16, 20:41
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Svar till gleek

Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Där har du en poäng, jag tror att E var den enda nämnda i denna tråden som hade egen bostad i Tollarp (kusin KL har eget boende, men ute på landet).

Vill minnas att alla "bröder" åtminstone är skrivna hos sina föräldrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Någon som känner någon granne som vet om det brukade vara ett "spring" av ungdomar i trappen? (Torskar borträknat)

Jag känner fler grannar, är själv på plats ( i området, inte Es lägenhet för att vara tydlig) väldigt ofta/mycket.
Av det jag sett med egna ögon och det grannarna berättat för mig när vi pratat om allt efter händelsen skulle jag säga nej. Alltså inte mycket spring, sen beror det klart på vad man jämför med. Där är en del spring ja jämfört med andra trappor men säkert mindre än i en trappa i t ex Rosengårds vildaste område.
Senast redigerad av Blaire-Witch 2019-12-16 kl. 20:43.
Citera
2019-12-16, 20:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Trappuppgång.

Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Någon som känner någon granne som vet om det brukade vara ett "spring" av ungdomar i trappen? (Torskar borträknat)

Av det jag sett med egna ögon och det grannarna berättat för mig när vi pratat om allt efter händelsen skulle jag säga nej. Alltså inte mycket spring, sen beror det klart på vad man jämför med. Där är en del spring ja jämfört med andra trappor men säkert mindre än i en trappa i t ex Rosengårds vildaste område.[/quote]

Tack för den här uppgiften.

Bra att få veta att det inte var speciellt mycket spring av ungdomar i den trappuppgång där Emilia bodde.
Citera
2019-12-16, 20:45
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Tack för den här uppgiften.

Bra att få veta att det inte var speciellt mycket spring av ungdomar i den trappuppgång där Emilia bodde.[/quote]

Det blev helt tokigt när jag skulle citera/svara första gången. Bra du lyckades lista ut att mitt svar va till gleek och inte till mig själv. ><
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in