2019-12-15, 19:21
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, precis man hör ju att det inte är någon nazistsång. Det roliga med Errol är ju att han drev både med de som var PK och samtidigt så drev han med nazisterna. Men det är ju inte alla som fattar det här med ironi. Samma med låten Fruntimmer, då driver han med kvinnoförtryckarna samtidigt som han ger feministerna en känga.

Jajamensan, han slår åt alla håll och kanter.
Det är en annan kategori där jag anser att Errol är överlägsen allt motstånd. Nämligen politiska och samhällskommenterande låtar, Errol ser saker som det är och driver med alla som är för ideologiskt drivna för att kunna se nyanser.
Citera
2019-12-15, 19:22
Medlem
Citat:
Och det verkar var ju låtarna från LP Garagetaper som är populära. Såg någon mexikan som hade lagt upp låten Smällfete Sigges Hode på Youtube. Kan var så att den LP spelas på olika diskotek och liknande och på så sätt fått spridning. Men ändå hur hamnade den där? Kul är det i alla fall att musiken har fått spridning.

Jag läste att någon har läst en youtubekommentar där olika DJ's i Mexico spelade "Reaktornläck I Barsebäck" på olika partyn och så fortsatte den att sprida sig. Fast hur de fick fatt i låten är fortfarande ett mysterium, förutsagt att den historien stämmer.
Citera
2019-12-15, 19:25
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Jag läste att någon har läst en youtubekommentar där olika DJ's i Mexico spelade "Reaktornläck I Barsebäck" på olika partyn och så fortsatte den att sprida sig. Fast hur de fick fatt i låten är fortfarande ett mysterium, förutsagt att den historien stämmer.
Det är också min tanke att det var någon DJ som började spela låten.
Citera
2019-12-15, 19:36
Medlem
Citat:
Det är också min tanke att det var någon DJ som började spela låten.

https://www.youtube.com/watch?v=_DH0VmEAYic
2 miljoner visningar.
Citera
2019-12-15, 19:42
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=_DH0VmEAYic
2 miljoner visningar.
Ja, det är inte dåligt. Men det är ju också en riktigt bra instrumentallåt. Tycker att låten Porrfavor (Compagneros) borde bli en hit i Mexiko då den är delvis på spanska.
Citera
2019-12-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ja, det är inte dåligt. Men det är ju också en riktigt bra instrumentallåt. Tycker att låten Porrfavor (Compagneros) borde bli en hit i Mexiko då den är delvis på spanska.

Det innebär att det är den uppladdning med Errol som har flest visningar på Youtube.

Angående Porrfavor (älskar att det stavas med två R) så skulle det vara roligt om någon äkta mexikanare kan skriva ner vad han sjunger. Även om jag dock tror att det mesta där bara är skojspanska. Carola pattra.
Citera
2019-12-15, 19:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det innebär att det är den uppladdning med Errol som har flest visningar på Youtube.

Angående Porrfavor (älskar att det stavas med två R) så skulle det vara roligt om någon äkta mexikanare kan skriva ner vad han sjunger. Även om jag dock tror att det mesta där bara är skojspanska. Carola pattra.

När jag var liten trodde jag låten hette Porrfavorit men så var det inte. Det är ju mest på skojspanska, men kul att se vad mexikanerna tycker om den.
Citera
2019-12-15, 19:56
Medlem
Citat:
När jag var liten trodde jag låten hette Porrfavorit men så var det inte. Det är ju mest på skojspanska, men kul att se vad mexikanerna tycker om den.

Slutet på låten är bäst, på ett sätt vill jag föreställa mig att han faktiskt begav sig hem efter att han säger att han går hem.
Citera
2019-12-16, 11:19
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Slutet på låten är bäst, på ett sätt vill jag föreställa mig att han faktiskt begav sig hem efter att han säger att han går hem.

Har för mig att svullo säger något liknande i slutet på för fet för ett fuck
Citera
2019-12-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har för mig att svullo säger något liknande i slutet på för fet för ett fuck

Det stämmer, efter att han käkade upp sladden.
Citera
2019-12-17, 16:51
Medlem
https://soundcloud.com/user-924234507/snacken-fran-god-jul-era-rovhal
Ja då julen närmar sig och då Youtube blockade min uppladdning av kassetten "God Jul, Era Rövhål!" så får ni mellansnacken här.
Citera
2019-12-17, 16:53
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
https://soundcloud.com/user-924234507/snacken-fran-god-jul-era-rovhal
Ja då julen närmar sig och då Youtube blockade min uppladdning av kassetten "God Jul, Era Rövhål!" så får ni mellansnacken här.

Tror du snart får köra allt via soundcloud dessvärre
Sablar att Youtube skall sätta sig på tvären
Eller så finns det lättkränkta personer som anmäler klippen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in