2020-12-29, 12:16
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Vill gärna se dokumentären, men vägrar stödja SVT. Vore tacksam om någon kunde ladda upp den någon annanstans.

Vi är tvingade till att stödja SVT oavsett vilket så det är bara till att se så du ändå får något för dina skattepengar.
Citera
2020-12-30, 00:04
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Tittar i skrivande stund på SVTs dokumentär om Griståget. Förutom han som gör berättarrösten låter så jävla jobbigt med sin betoning så är det hittils väldigt bra.

Det är tragiskt hur Eddie oftas bara skrattas bort som en idiot som gillade att sjunga om könsord när han verkligen var kanske Sveriges största, eller iallafall bästa rockstjärna. Snacka om att verkligen ge finkulturen och hela samhället fingret. Tyvärr har jag inte varit så insatt i Mickes karriär och liv utöver att jag vagt kännt till att han haft ett jävla jobbigt liv.
Citera
2020-12-30, 00:31
Medlem
Senil-with-styles avatar
Såg dokumentären om Griståget tidigare idag, tyckte den var väldigt bra och var mycket nytt filmmaterial för mig. Första gången jag fick se bra videos på fakiren och strippan. Skulle dock vara kul att se alla videos som fanns i den kartonglådan.

Verkar även som de kommit upp en hemsida
https://www.gristaget.se
Citera
2020-12-30, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Tittar i skrivande stund på SVTs dokumentär om Griståget. Förutom han som gör berättarrösten låter så jävla jobbigt med sin betoning så är det hittils väldigt bra.

Det är tragiskt hur Eddie oftas bara skrattas bort som en idiot som gillade att sjunga om könsord när han verkligen var kanske Sveriges största, eller iallafall bästa rockstjärna. Snacka om att verkligen ge finkulturen och hela samhället fingret. Tyvärr har jag inte varit så insatt i Mickes karriär och liv utöver att jag vagt kännt till att han haft ett jävla jobbigt liv.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1263974 Här är en dokumentär om Micke Dubois.
Citera
2020-12-30, 12:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Det där griståget bevittnade jag irl.
Fan vad kul.

Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Vill gärna se dokumentären, men vägrar stödja SVT. Vore tacksam om någon kunde ladda upp den någon annanstans.

Den kommer säkert att laddas upp på youtube eller liknade. Dokumentären om Errol finns ju också youtube, så den här kommer nog dit.
Citera
2020-12-30, 12:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Ang Griståget
Var Leila (Eddie Meduza s sista fru) med på Griståget eller så. Eller fattar jag galet??
Ja, hon var med. Det var väl under Griståget som hon träffade Errol.
Citera
2020-12-30, 22:52
Medlem
Ollonbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja

Håller med på alla plan.
Berättarrösten görs av Melker Becker (egen sida) (FB) Melker Becker
SVT ge oss hela Griståget på play så med får se det med bra kvalitet.
Citera
2020-12-31, 09:27
Medlem
Mina åsikter om dokumentären:

Jag är glad för att man lyfter fram det tragiska bakom det hela. Errols material byggde i mångt och mycket på händelser och personer från hans riktiga liv och att det blev en drivkraft för hans otroliga produktivitet.

Angående berättarrösten så anser jag inte så särskilt mycket. Fast det kan bero på att om jag hade varit berättare så hade ni fått stå ut med bred skånska i kombination med sluddrande och att jag pratar lågt.

Men en trevlig dokumentär iallafall, skönt att se att vi iallafall får något vettigt för våra skattepengar för en gångs skull.
Citera
2020-12-31, 23:03
Medlem
Rebali179s avatar
Måste säga att Griståget dokumentären var riktigt bra. Mycket härligt material
Samtidigt så hoppas man att det kommer ett par konserter på dvd. Både om det är cenuread eller ocensurerad

Angående berättarrösten så anser jag inte så särskilt mycket.
Citera
2021-01-01, 18:17
Medlem
Smällphete Zigge:
https://youtu.be/AT8jj9_aTAU
Citera
2021-01-01, 20:49
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Jag är kanske ingen jättestor fan, men gillar ändå en del av Eddies humor - kan nån expert ge synpunkter på kassetterna nedan - vilka är mest kul och hörvärda?
Citat:
Eddie Meduza Kassetter-64 -77 Första Försöken
Eddie Meduza Kassetter-68 -83 Fräckisar
Eddie Meduza Kassetter-70 -79 Fortsättning Följer
Eddie Meduza Kassetter-75 Greatest Hits
Eddie Meduza Kassetter-79 -80 Mera Material
Eddie Meduza Kassetter-79 -85 Bonnatwist
Eddie Meduza Kassetter-79 Luftwaffe 3 del 1
Eddie Meduza Kassetter-79 Luftwaffe 3 del 2
Eddie Meduza Kassetter-79 Svensktoppsrulle
Eddie Meduza Kassetter-83 Dubbelidioterna
Eddie Meduza Kassetter-85 Hej Hitler
Eddie Meduza Kassetter-86 Raggare
Eddie Meduza Kassetter-87 Börje Lundins Julafton
Eddie Meduza Kassetter-87 E. Hitler På Dansrotundan
Eddie Meduza Kassetter-87 Jag Blir Aldrig Riktigt Vuxen Jag
Eddie Meduza Kassetter-88 Börje Lundins Kräftkalas
Citera
2021-01-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag är kanske ingen jättestor fan, men gillar ändå en del av Eddies humor - kan nån expert ge synpunkter på kassetterna nedan - vilka är mest kul och hörvärda?

Jag skulle tippa på att du kommer främst uppskatta dessa.

Eddie Meduza Kassetter-68-83 Fräckisar
Eddie Meduza Kassetter-79 Luftwaffe 3 del 1
Eddie Meduza Kassetter-79 Luftwaffe 3 del 2
Eddie Meduza Kassetter-85 Hej Hitler
Eddie Meduza Kassetter-87 Börje Lundins Julafton
Eddie Meduza Kassetter-88 Radio Ronka Nr. 1
Senast redigerad av LanthandelRecords 2021-01-01 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in