2019-12-15, 00:27
Medlem
Greta eller inte Greta?

Min son som är en vuxen man konfronterar mig med att jag hatar Greta, när jag i själva verket vill framföra vissa tvivel på att det hon säger och alla andra sväljer, kanske inte stämmer 100%.

Jag är en Greta-hatare som sitter på fb och hatar. Jag är KLIMAT-FÖRNEKARE.

Denna totalt sanslösa idiotdumma polarisation i Sverige är skadlig. Antigen är du Greta-älskare eller klimatförnekare. Men hör själva, hur jävla dumt det låter.
2019-12-15, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Nej, jag skrev att det fanns åtminstone 5 cm snö under 90 talet gentemot nu när det finns ingen snö alls? Och som har varit fallet dom senaste 5 åren för mig. Vilket är fallet! Det snöade under 90 talet, tack för du bekräftade det åt mig. Och det har fallit mindre snö dom senaste 10 åren. Men specifikt har jag inte haft någon snö som jag beskrev i texten dom senaste 5 åren där vädret för mig har varit väldigt labilt som jag också beskrev.

Jag tycker bara det är otroligt lustigt hur du försöker motbevisa någonting som är 100% baserat ur personlig erfarenhet som falskt hahahah.

http://miljobarometern.stockholm.se/klimat/klimat-och-vaderstatistik/sasongsnederbord/vinter/

Detta handlar om snöfall, det kan ha snöat en dag och sedan blivit slask som jag också beskrev. Man behöver data som visar mängden dagar snöfall samt hur länge sagda snö har hållit sig i liv med hjälp av temperatur. Det jag beskrev i min text handlar om hur det finns mindre snö i relation med temperaturen. Det snöar men blir slask riktigt fort därav frågan om andra också har märkt mängden mindre snö eller mer direkt hur vintern har bokstavligen försvunnit? För det finns ingen snö och vi är 15 dagar in på december månaden samt ingen speciell mängd snö under november. Har andra upplevt dom senaste vintrarna likadant? För dom senaste 5 åren för mig har varit väldigt snöfria i relation med hur vintrarna var under 90 talet-2010/2015. Sedan är det fråga om temperatur som flera personer redan länkat, högre temperatur = ingen snö

Så när du säger att det är kallare går du emot dig själv för om det är kallare kan snö hålla sig vid liv. Det snöade men eftersom det är så varm smältes allt bort! :O Visste du om detta?

OBS: Jag påstår inte heller att slask ej fanns under 90 talet till 2010/2015. Det fanns, men inte lika frekvent som numera och snön höll sig i liv mycket längre
Du bla där ihop väder och klimat, precis som lilla okunniga Greta med följe.
2019-12-15, 01:38
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Du bla där ihop väder och klimat, precis som lilla okunniga Greta med följe.
Vart har jag skrivit klimat dock? HAHA
NIVÅN HÄR PÅ FLASHBACK ÄR ETT SKÄMT ALLTSÅ HAHAHA

Jag skriver exklusivt om vädret. Det är allt jag har skrivit om.

Hela min POÄNG är att vädret har förändrats sedan 90 talet där det nu finns mindre snö och att när temperaturen är varmare så snö kan ej överleva på samma sätt. Vilket är med största anledning på grund utav att vädret var kallare förut. Jag gillar snö och kallt väder. INGENTING ANNAT

Vilket gäng du nu än tillhör är helt ute och cyklar lol. Det är din lakej som driver denna "diskussion"

Jag gillar inte Greta förövrigt

Kolla först vad jag ens skriver om innan du kommenterar
Senast redigerad av bergsdal 2019-12-15 kl. 01:54.
2019-12-15, 01:42
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Kött får dock Greta att se rött, eftersom hon alltså ser köttproduktion som rent djurplågeri!

...och det tar mig osökt till den lilla frågan: är Gretas hundar också veganer? ...eller äter de vanlig hundmat? ;-)
2019-12-15, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Vart har jag skrivit klimat dock? HAHA
NIVÅN HÄR PÅ FLASHBACK ÄR ETT SKÄMT ALLTSÅ HAHAHA

Jag skriver exklusivt om vädret. Det är allt jag har skrivit om.

Hela min POÄNG är att vädret har förändrats sedan 90 talet där det nu finns mindre snö och att när temperaturen är varmare så snö kan ej överleva på samma sätt. Vilket är med största anledning på grund utav att vädret var kallare förut. Jag gillar snö och kallt väder. INGENTING ANNAT

Vilket gäng du nu än tillhör är helt ute och cyklar lol. Det är din lakej som driver denna "diskussion"

Jag gillar inte Greta förövrigt

Kolla först vad jag ens skriver om innan du kommenterar
Min ditt nöt, vädret förändras konternueligt. Klimatet likaså, att det är perioder med mer eller mindre snö har inget med klimatet att göra.
2019-12-15, 02:00
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Min ditt nöt, vädret förändras konternueligt. Klimatet likaså, att det är perioder med mer eller mindre snö har inget med klimatet att göra.
Det är min exakta poäng? Min post frågade om folk har också märkt det. Sjukt trist, ingen snö och det är varmt under vintern suger. Anti-klimat fanatiker tror jag skriver om klimatet haha. Sen vilken orsak är en helt annan femma. Jag gissar på människan har vis fot i det men till vilken grad är en helt annan femma, nåt jag tänker inte diskutera här. Det finns mer tanke bakom det hela men tänker inte skriva om min originella post som fick anti klimat personer att börja skriva till mig angående allt och ingenting

Det lustiga är att klimat förnekare och klimat fanatikerna är exakta likadana men på varsin sida på spektrumet i stort sett. Det finns verkligen ingen mellangrund. Antingen är du fanatiskt för eller fanatiskt emot
Senast redigerad av bergsdal 2019-12-15 kl. 02:15.
2019-12-15, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
...och det tar mig osökt till den lilla frågan: är Gretas hundar också veganer? ...eller äter de vanlig hundmat? ;-)
Det verkar som om Gretas hundar också är veganer. Fick veta ikväll att det just lanserats ett tyskt veganskt fullvärdesfoder, som heter Greta Big Bag.

Greta behöver tydligen lite reklampengar nu, när hon tackade Nej till Nordiska rådets stora miljöpris fast hon och FFF verkligen behövde/behöver en halv miljon till.

Greta fattade beslutet att tacka Nej till Nordiska rådets stora miljöpris väldigt snabbt nästan eller helt utan samråd, och för detta framförde jag en hel del kritik till Greta! Så även om jag sätter Greta högt, som någon skrev i den här tråden, så tror jag inte alls på att hon är felfri. Ibland tittar tonåringen i Greta fram!

Greta behöver lära sig att ha mer is i magen, förankra mera och fundera mera, innan hon tar viktiga beslut. Naturligtvis motsäger Gretas sannolikt första reklamövetenskommelse det vilda talet, om att hon badar i bidragspengar, då skulle hon inte behöva några reklampengar!
2019-12-15, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Det verkar som om Gretas hundar också är veganer. Fick veta ikväll att det just lanserats ett tyskt veganskt fullvärdesfoder, som heter Greta Big Bag.

Greta behöver tydligen lite reklampengar nu, när hon tackade Nej till Nordiska rådets stora miljöpris fast hon och FFF verkligen behövde/behöver en halv miljon till.

Greta fattade beslutet att tacka Nej till Nordiska rådets stora miljöpris väldigt snabbt nästan eller helt utan samråd, och för detta framförde jag en hel del kritik till Greta! Så även om jag sätter Greta högt, som någon skrev i den här tråden, så tror jag inte alls på att hon är felfri. Ibland tittar tonåringen i Greta fram!

Greta behöver lära sig att ha mer is i magen, förankra mera och fundera mera, innan hon tar viktiga beslut. Naturligtvis motsäger Gretas sannolikt första reklamövetenskommelse det vilda talet, om att hon badar i bidragspengar, då skulle hon inte behöva några reklampengar!

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=sv&nv=1&rurl=translate.goog le.se&sl=de&sp=nmt4&tl=sv&u=https://kokku-online.de/vegan4dogs-greta-big-bag-veganes-hunde-alleinfutter/&xid=25657,15700022,15700186,15700191,15700256,157 00259,15700262,15700265,15700271,15700283&usg=ALkJ rhhyIFZDUIgCogiC_HvaP04wsikyBw
2019-12-15, 02:28
Medlem
Råder Greta igen, att i efterhand ta emot prispengarna från Nordiska rådet, det är fullt möjligt!
2019-12-15, 02:41
Medlem
Även ideella kampanjer kostar oftast mer än vad man tror!
2019-12-15, 02:55
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Äcklas något när jag ser hur grisigt det är i Tesla 3 bilen som Greta färdades med i USA.

https://www.youtube.com/watch?v=r8SyoRwV_To

Fy fan.

Blir nog en del utsläpp av alla konserverade bönor
2019-12-15, 03:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Blir nog en del utsläpp av alla konserverade bönor
Inte bra för klimatet med denna metan.
Fast bönor är bra käk för veganer, de behöver proteinet.
Vi som inte är veganer får i oss det på ett behagligare sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in