2019-12-14, 22:59
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Det finns ju alternativa media. Det enda hon behöver är en reklambyrå som lanserar henne. Det är inte svårt, vem som helst kan klara det. Heartland har pengar nog. Hon behöver bara en "anti-greta-skylt" och något fiffigt sätt att ta sig till NY där OPEC kan ta emot henne med pukor och trumpeter. När ni fått er Antigreta kanske ni kan sluta att fixera er vid originalet.

Men herregud, och vem som helst kan klara det? "Vi" fixerade? Du är som jag sagt många ggr idag redan helt sinnessjuk rörande Greta, du måste in här och försvara när jag citerade en helt annan.
2019-12-14, 22:59
Medlem
Intressant, att får man en orosanmälan ska en anmälan från sociala ske inom 24 timmar.
Därefter ska utredningen göras klar inom 4 månader.
Den som gör anmälan kan göras anonym.
Då man ser och åter ser att hennes familj får flertal anonyma orosanmälan samt även seriösa antagligen från Franska skolan som Greta har gått på.
Och de har de lagts ner.
Är sociala rädda för Malena o Svante?
För de har en stark kraft bakom sig?
För troligen är det så och det är en stor skandal!!!
Senast redigerad av SingSing 2019-12-14 kl. 23:04. Anledning: Korrigering
2019-12-14, 23:01
Medlem
Citat:
Det finns ju alternativa media. Det enda hon behöver är en reklambyrå som lanserar henne. Det är inte svårt, vem som helst kan klara det. Heartland har pengar nog. Hon behöver bara en "anti-greta-skylt" och något fiffigt sätt att ta sig till NY där OPEC kan ta emot henne med pukor och trumpeter. När ni fått er Antigreta kanske ni kan sluta att fixera er vid originalet.

Din fixering är omutbar, tänk på egen hand för en gångs skull hur man har skapat din idol?
2019-12-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Men herregud, och vem som helst kan klara det? "Vi" fixerade? Du är som jag sagt många ggr idag redan helt sinnessjuk rörande Greta, du måste in här och försvara när jag citerade en helt annan.
Ja, ja! Stackars er som har alla emot er! Och som har svårt att leva med Greta och hennes uppmärksamhet.

Vi som har Greta som idol är ju någorlunda normala, fans brukar hylla sina idoler. Jämfört med er som knappt står ut med att hon finns och som plågas varje gång hon får något pris eller så. Och som måste avreagera er på Flashback.
2019-12-14, 23:08
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Hahahaha men gud... Detta inlägg skriker bara flashback nivå.

Till och börja med... Du kan inte bara presentera källor utan att revidera sagda källan mot en poäng eller vilken poäng som medförs. Det jag skrev var dom senaste 5-10 åren! Och enligt denna källa stämmer det

Det kan jag också göra:
http://miljobarometern.stockholm.se/klimat/klimat-och-vaderstatistik/snodjup/?start=2009&end=2018

Det har sjunkit! Bevisligen!

Min poäng var om någon kunde relatera fortfarande för tusende gången...

Sedan är det värdelös statistik för jag snackar om Oktober till december, inte årsnederbörd. Deras statistik går från "vinter (december-februari)" vilket överensstämmer inte med min text som är oktober-december

Och här

http://miljobarometern.stockholm.se/klimat/klimat-och-vaderstatistik/sasongsnederbord/vinter/

Man måste gå igenom månad för månad, år för år och göra egen genomsnittsvärde om man vill verkligen göra någon form av poäng.

Stockholm är också ett stort område

Du sade att du "kände" att under din barndom på 90-talet var det mer snö än de senaste 5-10åren.

http://miljobarometern.stockholm.se/klimat/klimat-och-vaderstatistik/snodjup/

Jag gick in på sagda länk valde jämför och gjorde en anpassad sökning 1990-2000 (ditt 90-tal) inte ett år på 90-talet ligger över snittet vad avser snömängd alla år på 1990-talet ligger under eller väsentligt under snittåret.

Jag gick därefter in och gjorde samma sökning men mellan 2000-2010, samt ytterligare en de senaste 15-åren dvs 2003-2018, båda dessa har ett stort antal år med mer snö än snittåret.

Det har funnits mer snö på 2000 talet än 1990 talet i Stockholm.

Obs! Detta kan inte hända i Gretas värld då vi under perioden sett en ökad PPM nivå.
Senast redigerad av Nixter 2019-12-14 kl. 23:12.
2019-12-14, 23:20
Medlem
wedonthavetimes avatar
Äcklas något när jag ser hur grisigt det är i Tesla 3 bilen som Greta färdades med i USA.

https://www.youtube.com/watch?v=r8SyoRwV_To

Fy fan.
2019-12-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är ju rätt lätt att hitta temperaturdata i modern tid.
I centrala Stockholm har medeltemperaturen ökat från 7,3°C 1995 till 8,0°C 2018.

Under samma tidsperiod har det maximala snödjupet minskat från 24 cm till 22 cm och antalet dagar med minst en cm snö har minskat från 75 dygn till 65 dygn.

Källa: http://miljobarometern.stockholm.se/klimat/klimat-och-vaderstatistik/

Var uppmäts detta? Det hela lär bero på att staden är mer uppvärmd pga el och uppvärmning osv. Dvs det har inte ett dugg med någon jävla atmosfär att göra.
2019-12-14, 23:24
Medlem
Citat:
Vi som har Greta som idol är ju någorlunda normala, fans brukar hylla sina idoler. Jämfört med er som knappt står ut med att hon finns och som plågas varje gång hon får något pris eller så. Och som måste avreagera er på Flashback.
Vi som är vuxna slutade upp med att hylla idoler när vi fyllde 20. Vilket i mitt fall inträffade i mitten av 1980-talet, då alla miljömuppar trodde att skogen skulle vara stendöd senast år 2000.
2019-12-14, 23:28
Medlem
"Klimatmötet i Madrid är på väg mot ett fiasko och går på rejäl övertid" rapporterar flera nyhetssajter både i Sverige och internationellt under lördagen. Det måste ju vara för att Greta åkt sin väg och inte kan stå och läxa upp dem längre (i varje fall inte live)...
2019-12-14, 23:28
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Varför hoppas du det? Ska du börja fixera dig vid mig också? Lyd mitt råd, låt Greta försöka göra sitt bästa för planeten och skaffa dig några positiva tidsfördriv. Som t.ex. att starta en skvallertråd om den nya kometen Naomi Seibt...

Jag hänger mig hellre än tar ett råd från en dåre som du. Greta har och kommer aldrig göra ett skit för planeten, hon är ett utsatt barn som utnyttjas för sitt handikapp.
Nu vet jag inte mer om denna Naomi än klippet jag länkade tidigare i tråden, men det lilla jag såg räckte för att avgöra att hon hade varit drottning i England vid det här laget om hon hade varit i Gretas skor.
2019-12-14, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Under andra världskriget tvingades det civila Sverige att ställa om bränsleanvändningen till i stort sett fossilfritt på några månader p.g.a. att den möjliga importen begränsades. Det minskade bekvämligheten för de flesta men någon återgång till 1800 tal innebar det inte.
CO2 utsläppen från gengas och vedeldning torde ha ökat markant. Maten för de sex miljoner invånarna var tvunget att ransoneras för att räcka till alla.
Hästen var fortfarande vanlig som dragare i jordbruket och även i städerna. Betydande arealer behövdes för att hålla hästarna vid liv.

I dag är det +10 miljoner invånare, skulle Sverige klara ett motsvarande läge som under vk2 idag?
2019-12-14, 23:46
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du sade att du "kände" att under din barndom på 90-talet var det mer snö än de senaste 5-10åren.

http://miljobarometern.stockholm.se/klimat/klimat-och-vaderstatistik/snodjup/

Jag gick in på sagda länk valde jämför och gjorde en anpassad sökning 1990-2000 (ditt 90-tal) inte ett år på 90-talet ligger över snittet vad avser snömängd alla år på 1990-talet ligger under eller väsentligt under snittåret.

Jag gick därefter in och gjorde samma sökning men mellan 2000-2010, samt ytterligare en de senaste 15-åren dvs 2003-2018, båda dessa har ett stort antal år med mer snö än snittåret.

Det har funnits mer snö på 2000 talet än 1990 talet i Stockholm.

Obs! Detta kan inte hända i Gretas värld då vi under perioden sett en ökad PPM nivå.
Nej, jag skrev att det fanns åtminstone 5 cm snö under 90 talet gentemot nu när det finns ingen snö alls? Och som har varit fallet dom senaste 5 åren för mig. Vilket är fallet! Det snöade under 90 talet, tack för du bekräftade det åt mig. Och det har fallit mindre snö dom senaste 10 åren. Men specifikt har jag inte haft någon snö som jag beskrev i texten dom senaste 5 åren där vädret för mig har varit väldigt labilt som jag också beskrev.

Jag tycker bara det är otroligt lustigt hur du försöker motbevisa någonting som är 100% baserat ur personlig erfarenhet som falskt hahahah.

http://miljobarometern.stockholm.se/klimat/klimat-och-vaderstatistik/sasongsnederbord/vinter/

Detta handlar om snöfall, det kan ha snöat en dag och sedan blivit slask som jag också beskrev. Man behöver data som visar mängden dagar snöfall samt hur länge sagda snö har hållit sig i liv med hjälp av temperatur. Det jag beskrev i min text handlar om hur det finns mindre snö i relation med temperaturen. Det snöar men blir slask riktigt fort därav frågan om andra också har märkt mängden mindre snö eller mer direkt hur vintern har bokstavligen försvunnit? För det finns ingen snö och vi är 15 dagar in på december månaden samt ingen speciell mängd snö under november. Har andra upplevt dom senaste vintrarna likadant? För dom senaste 5 åren för mig har varit väldigt snöfria i relation med hur vintrarna var under 90 talet-2010/2015. Sedan är det fråga om temperatur som flera personer redan länkat, högre temperatur = ingen snö

Så när du säger att det är kallare går du emot dig själv för om det är kallare kan snö hålla sig vid liv. Det snöade men eftersom det är så varm smältes allt bort! :O Visste du om detta?

OBS: Jag påstår inte heller att slask ej fanns under 90 talet till 2010/2015. Det fanns, men inte lika frekvent som numera och snön höll sig i liv mycket längre
Senast redigerad av bergsdal 2019-12-15 kl. 00:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in