2019-12-14, 23:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför svarar du inte bara på M:s fråga?

Frågan är alltså eftersom du lägger kollektiv skuld på kvinnor angående röstningen lägger du då också kollektiv skuld på män angående våldsbrott såsom misshandel och våldtäkt?

Det är ni som protesterar emot att kvinnor skuldbeläggs, då är det väl rimligt att ni svarar på frågan, vad tycker du?
Citera
2019-12-14, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är ni som protesterar emot att kvinnor skuldbeläggs, då är det väl rimligt att ni svarar på frågan, vad tycker du?

Jag tycker varken att kvinnor eller män ska skuldbeläggas kollektivt.

Du skuldbelägger ju kvinnor kollektivt angående röstningen. Skuldbelägger du då också män kollektivt angående våldsbrotten som män står för?
Citera
2019-12-14, 23:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej givetvis tycker jag inte det.
Varför svarar du inte på frågan?

Är du så mycket emot det att du invänder emot det nästa gång det använts mot män, och tar debatten lika starkt som nu?

Frågan riktar sig till Jenny också.
Citera
2019-12-14, 23:36
Avslutad
Citat:
Är du så mycket emot det att du invänder emot det nästa gång det använts mot män, och tar debatten lika starkt som nu?

Ja.

Du skuldbelägger ju kvinnor kollektivt angående röstningen. Skuldbelägger du då också män kollektivt angående våldsbrotten som män står för?
Citera
2019-12-14, 23:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Ja. Jag tycker alltihop är skitlöjligt, ingenting är nånsin en hel grupps fel. Nånting sånt har jag aldrig låtit gå om jag varit i debatt. Att hävda kollektiv skuld mot bättre vetande, det är fruktansvärt dumt.
Du har fortfarande inte svarat på frågan, det tycker jag är rätt dåligt, särskilt eftersom jag svarar dig på vad du frågar.
Citera
2019-12-14, 23:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja.

Ja svarar du men du minns inte om du någonsin har gjort det eller när? Känns inte övertygande men jag förväntar mig att det blir ändring framöver då.

När ni nu har svarat med ett rakt svar förtjänar ni förstås ett svar från mig också (jag hade knappt trott det skulle gå att få svar från er så det ska ni ha kred för). Jag tänker dock inte ge ett enkelt ja eller nej-svar utan istället utveckla det lite mer.

För det första är statistiken när det gäller mäns och kvinnors våld snedvriden och måste justeras för det om det ska vara relevant att göra jämförelser. Jag läste nu i veckan eller om det var förra veckan en studie som visade att män döms mycket hårdare än kvinnor på motsvarande bevismaterial. Det är också så att mörkertalet är mycket större för kvinnor, få män anmäler en kvinna och den tas inte på samma allvar som om en kvinna gör det. Av dessa skäl är det en omöjlig uppgift att göra en vettig jämförelse.

Sedan är det också så att invandrarmännen är så mycket mer överrepresenterade än riktiga svenska män. Dessa våldsbenägna män är hitröstade främst av kvinnor som sagt så skulden för deras våld har kvinnorna större ansvar för än de svenska männen.

Ytterligare en sak att beröra är att skilja på att skuldbelägga en individ pga vad gruppen gör och att helt enkelt bara redogöra hur det ser ut inom en viss grupp. Jag skuldbelägger t.ex. inte alla invandrarkillar för att den gruppen är kraftigt överrepresenterad i brottsstatistiken men det är ändå högst relevant att hålla koll på hur brottsbenägna olika grupper är för att kunna fatta vettiga beslut. T.ex. anser jag att invandringen av t.ex. afghaner helt borde stoppas eftersom den gruppen begår så mycket skit. Det innebär inte att jag skuldbelägger alla afghaner men jag ser vad de som grupp orsakar och det vill inte jag ha nära mig.

För att sammanfatta anser jag alltså inte heller att det är rätt att skuldbelägga en individ för det gruppen gör men det är ofta ändå relevant att veta hur olika grupper fungerar så att man kan ta tag i olika former av problem.
Citera
2019-12-15, 00:28
Avslutad
Citat:
Ja svarar du men du minns inte om du någonsin har gjort det eller när? Känns inte övertygande men jag förväntar mig att det blir ändring framöver då.

När ni nu har svarat med ett rakt svar förtjänar ni förstås ett svar från mig också (jag hade knappt trott det skulle gå att få svar från er så det ska ni ha kred för). Jag tänker dock inte ge ett enkelt ja eller nej-svar utan istället utveckla det lite mer.

För det första är statistiken när det gäller mäns och kvinnors våld snedvriden och måste justeras för det om det ska vara relevant att göra jämförelser. Jag läste nu i veckan eller om det var förra veckan en studie som visade att män döms mycket hårdare än kvinnor på motsvarande bevismaterial. Det är också så att mörkertalet är mycket större för kvinnor, få män anmäler en kvinna och den tas inte på samma allvar som om en kvinna gör det. Av dessa skäl är det en omöjlig uppgift att göra en vettig jämförelse.

Sedan är det också så att invandrarmännen är så mycket mer överrepresenterade än riktiga svenska män. Dessa våldsbenägna män är hitröstade främst av kvinnor som sagt så skulden för deras våld har kvinnorna större ansvar för än de svenska männen.

Ytterligare en sak att beröra är att skilja på att skuldbelägga en individ pga vad gruppen gör och att helt enkelt bara redogöra hur det ser ut inom en viss grupp. Jag skuldbelägger t.ex. inte alla invandrarkillar för att den gruppen är kraftigt överrepresenterad i brottsstatistiken men det är ändå högst relevant att hålla koll på hur brottsbenägna olika grupper är för att kunna fatta vettiga beslut. T.ex. anser jag att invandringen av t.ex. afghaner helt borde stoppas eftersom den gruppen begår så mycket skit. Det innebär inte att jag skuldbelägger alla afghaner men jag ser vad de som grupp orsakar och det vill inte jag ha nära mig.

För att sammanfatta anser jag alltså inte heller att det är rätt att skuldbelägga en individ för det gruppen gör men det är ofta ändå relevant att veta hur olika grupper fungerar så att man kan ta tag i olika former av problem.

Det fetade: och 66% av de röstberättigade männen. Alltså röstade långt över hälften av alla röstberättigade män också hit de våldsamma männen. Kvinnor röstade hit de våldsamma männen till 78% alltså 12% mer än männen. Jag förstår det som att du skuldbelägger kvinnor kollektivt för dessa 12%? Ska dessa 12% väljas ut slumpmässigt och bli av med sin rösträtt?

Eller ska vi skuldbelägga både män och kvinnor kollektivt för att de röstade "fel"?
Senast redigerad av Jenny9 2019-12-15 kl. 00:31.
Citera
2019-12-15, 00:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det fetade: och 66% av de röstberättigade männen. Alltså röstade långt över hälften av alla röstberättigade män också hit de våldsamma männen. Kvinnor röstade hit de våldsamma männen till 78% alltså 12% mer än männen. Jag förstår det som att du skuldbelägger kvinnor kollektivt för dessa 12%? Ska dessa 12% väljas ut slumpmässigt och bli av med sin rösträtt?

Eller ska vi skuldbelägga både män och kvinnor kollektivt för att de röstade "fel"?

Känns onödigt att du upprepar en fråga som jag redan har bemött.
Citera
2019-12-15, 00:49
Avslutad
Citat:
Känns onödigt att du upprepar en fråga som jag redan har bemött.

Ja ok, så du skuldbelägger kvinnor kollektivt eftersom 12% fler kvinnor röstade "fel" än männen. Undrar hur många mandat/platser 12% motsvarar.

Eller hur många afghaner/våldsamma män 12% motsvarar.
Senast redigerad av Jenny9 2019-12-15 kl. 00:52.
Citera
2019-12-15, 00:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja ok, så du skuldbelägger kvinnor kollektivt eftersom 12% fler kvinnor röstade "fel" än männen. Undrar hur många mandat/platser 12% motsvarar.

Eller hur många afghaner/våldsamma män 12% motsvarar.

Det låter som du inte läste mitt inlägg om hur jag ser på den saken eller så var det för långt för dig, har du svårt för längre texter?

Här belyser jag hur jag ser på saken:
(FB) Dags att överge svenska kvinnor!
Citera
2019-12-15, 01:28
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Man får också ta i åtanke hur förbjudet det är med manlighet och manliga dygder i vårt samhälle idag. Under lång tid har pojkar feminiserats av den feministorienterade staten, femininitet premieras i skolan exempelvis. Många unga män är som flickor med en dildo, hjärntvättade. Så vi kan krasst, som vanligt, hitta brottslingen i feminismen.

Sverige är ett Kalle Anka-land, upponer, med en mycket tråkig framtidsutsikt.

Vem har då yttersta ansvaret över pojkar? Inte är det flickor i alla fall, oavsett vad åldern är.

På en metanivå bevisar bara TS och de manliga kommentarerna det jag skrev tidigare om att den svenska mannen redan övergivit sig själv, så vad spelar då denna uppmaning till? Vem talar ni till? Börja med att tala till er själva.
Senast redigerad av NietzschesHorse 2019-12-15 kl. 01:33.
Citera
2019-12-15, 01:32
Avslutad
Citat:
Det låter som du inte läste mitt inlägg om hur jag ser på den saken eller så var det för långt för dig, har du svårt för längre texter?

Här belyser jag hur jag ser på saken:
(FB) Dags att överge svenska kvinnor!

"För att sammanfatta anser jag alltså inte heller att det är rätt att skuldbelägga en individ för det gruppen gör men det är ofta ändå relevant att veta hur olika grupper fungerar så att man kan ta tag i olika former av problem."

Ovanstående är alltså ett vidare-resonemang på detta:

"Många har röstat illa bland männen men inte lika många som kvinnorna. Inte lika hög skuld alltså."

12% mer "skuld" enligt dig då? Tror du dessa 12% var väldigt avgörande i det stora hela? Med tanke på att 66% av männen röstade "fel".
Senast redigerad av Jenny9 2019-12-15 kl. 01:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in