2019-12-14, 22:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag har inte bytt fokus. Om endast männens röster hade räknats skulle regeringsunderlaget bestått av M+Kd+SD och då skulle det blivit betydligt stramare flyktingpolitik. Detta är fakta.

Förstår du inte det understryker du bara min poäng att kvinnor pga sitt oförstånd röstar på ett mycket skadligt sätt.

Jaha, nu är kvinnor oförståndiga också?
Citera
2019-12-14, 22:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej du har aldrig känt att det är aktuellt att protestera mot det tidigare men nu plötsligt när det riktas mot kvinnor så gillar du inte. Noll trovärdighet.

Inkorrekt tolkning, uttryckte mig inte så överhuvudtaget.
Citera
2019-12-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Spekulationer igen.

Har aldrig varit aktuellt bara. Inte detsamma som att jag inte skulle göra det.
Hur kan du mena att det aldrig varit aktuellt? Förklara dig, människobarn.
Citera
2019-12-14, 22:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej jag har inte mitt eget svar, nu försökte du bara vända detta mot mig istället.
Jag frågade dig en fråga, varför svarar du inte?

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Inkorrekt tolkning, uttryckte mig inte så överhuvudtaget.

Om ni aldrig invänt mot det när det har använts för att skuldbelägga män så verkar ni inte ha något emot det, det är väl så att ni bara inte vill att kvinnor får ta eget ansvar.

Citat:
Jaha, nu är kvinnor oförståndiga också?

Ja ofta, åtminstone svenska kvinnor. Generellt sett i andra länder är det däremot bättre ställt, feministsjukan i Sverige har hjärntvättat många.
Citera
2019-12-14, 22:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Om ni aldrig invänt mot det när det har använts för att skuldbelägga män så verkar ni inte ha något emot det, det är väl så att ni bara inte vill att kvinnor får ta eget ansvar.

Ja ofta, åtminstone svenska kvinnor. Generellt sett i andra länder är det däremot bättre ställt, feministsjukan i Sverige har hjärntvättat många.

Ah lägg av.
Det är väl klart att jag har invänt mot det men jag kan inte precis sitta och leta upp citatet bland alltng jag skrivit på Flashback.
Du har fortfarande inte svarat på min fråga.
Om du är konsekvent, så ser du det som att alla män har kollektiv skuld gällande våldet som en del män utövar,lika väl som du anser att alla kvinnor har kollektiv skuld gällande röstningen.
Citera
2019-12-14, 22:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ah lägg av.
Det är väl klart att jag har invänt mot det men jag kan inte precis sitta och leta upp citatet bland alltng jag skrivit på Flashback.
Du har fortfarande inte svarat på min fråga.
Om du är konsekvent, så ser du det som att alla män har kollektiv skuld gällande våldet som en del män utövar,lika väl som du anser att alla kvinnor har kollektiv skuld gällande röstningen.

Nej det är inte klart, jag har aldrig hört en kvinna invända emot sådant, antingen stödjer de öppet det eller håller tyst, ändå tills det riktas mot dem själva.
Citera
2019-12-14, 23:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Hur kan du mena att det aldrig varit aktuellt? Förklara dig, människobarn.

Försök hitta ett inlägg eller TS som kollektivt skuldbelägger män, finns säkert, men till antalet få eller hur? Då är det kollektiva skuldbeläggandet av kvinnor här massivt i jämförelse.
Citera
2019-12-14, 23:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej det är inte klart, jag har aldrig hört en kvinna invända emot sådant, antingen stödjer de öppet det eller håller tyst, ändå tills det riktas mot dem själva.

Hur är det nu då, ser du det som att alla män ska dela skulden med våldsverkarna?
Citera
2019-12-14, 23:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Nu pratar du i nattmössan igen, kanske dags att gå och lägga sig för din del? Jag har redan besvarat detta. Jag har aldrig sett det här (flashback's feminismforum) således har det aldrig varit aktuellt. Inte samma som att jag skulle vägra invända mot det. Jag läser inte på eller kommenterar på andra forum.
Citera
2019-12-14, 23:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Hur är det nu då, ser du det som att alla män ska dela skulden med våldsverkarna?

Vad tycker du?
Citera
2019-12-14, 23:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vad tycker du?

Varför svarar du inte bara på M:s fråga?

Frågan är alltså eftersom du lägger kollektiv skuld på kvinnor angående röstningen lägger du då också kollektiv skuld på män angående våldsbrott såsom misshandel och våldtäkt?
Citera
2019-12-14, 23:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vad tycker du?

Nej givetvis tycker jag inte det.
Varför svarar du inte på frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera