2014-04-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nej det går ju inte, det är ju trots allt "mina" kvinnor. Så ge upp ligger inte för mig så är en kvinna allt för bångstyrig så vore det ju bara direkt elakt att lämna henne åt sitt öde så då behövs mer uppfostran och inte mindre.
Ärligt talat är det ju många av er som bara skall lämna fjollträsk för ute i resten av landet är dom flesta svenskor hur mysiga som helst och tokstollemediafeminister och aggronazifeministiskabloggare och andra manshatare ser man aldrig skymten av så gott om svenskor som inte har komplex för att dom är kvinnor utan är stolta över sin kvinnlighet och inte lider av något penisavund alls finns det. Sluta helt enkelt umgås med feminister.
Sexandthecity och Snaskonbladet når längre än till Bagarmossen. Jag trodde på den idén förr men efter att ha stött på diverse lantlolitor på utlandsresor så inser man att dem fallit för stockholmssyndromet dem med. Älska globalt!
Citera
2014-04-22, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är redan organiserat. Genom den internationella mansrättsrörelsen som får allt större genomslag för var dag som går. Förändringen som behövs är politisk.

Vilka politiker arbetar för dina förslag?
Vem bryr sig om en del män som ändå inte är intressanta för kvinnor att gifta sig med och skaffa barn med vägrar att gifta sig med svenska kvinnor, är et inte lite som att utlysa en strejk när arbetsplatsen har semesterstängt?

"Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu."
Citera
2014-04-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vilka politiker arbetar för dina förslag?
Vem bryr sig om en del män som ändå inte är intressanta för kvinnor att gifta sig med och skaffa barn med vägrar att gifta sig med svenska kvinnor, är et inte lite som att utlysa en strejk när arbetsplatsen har semesterstängt?

"Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu."
Politikerna betyder föga när detta blir en manlig folkrörelse. Jag sår frön varje dag bland förvirrade män som tror dem är goda genom att vara feministiska. Fler och fler börjar tvivla och fundera kan jag säga ........
Citera
2014-04-22, 11:24
Medlem
shivamargaretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Politikerna betyder föga när detta blir en manlig folkrörelse. Jag sår frön varje dag bland förvirrade män som tror dem är goda genom att vara feministiska. Fler och fler börjar tvivla och fundera kan jag säga ........

"Hejdå svenska flickor, välkomna sköna damer från Thailand."

Ännu en som har blivit dissad av svensk fitta. Buhu.
Citera
2014-04-22, 11:27
Bannlyst
Citat:
Sexandthecity och Snaskonbladet når längre än till Bagarmossen. Jag trodde på den idén förr men efter att ha stött på diverse lantlolitor på utlandsresor så inser man att dem fallit för stockholmssyndromet dem med. Älska globalt!

Jag gör en tydlig uppdelning mellan slentrianfeminister och nazifeminister. Slentrianfeminister som tycker lika lön och kvinnlig rösträtt är en bra grej kan man ju ha överseende med "jaja gumman men det är inte 1832 längre så det är inte riktigt relevant i diskussionen" liksom så är man klar med det men nazifeminister och alla totala stollar man ser i gammelmedia och åsikter likt FIs träffar man ju tamigfan aldrig på, tror jag stött på 2 dom sista 4 åren typ och då har jag fan varit runt en del och pratat med en hel massa svenskor och samtliga av den manshatade sorten jag träffat på är fjollträskare för man får se feminismen för det shit-test som det är ibland och inte ta dom på så stort allvar och därmed dra alla över samma kant, hur sköj det än må vara.
Citera
2014-04-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Jag gör en tydlig uppdelning mellan slentrianfeminister och nazifeminister. Slentrianfeminister som tycker lika lön och kvinnlig rösträtt är en bra grej kan man ju ha överseende med "jaja gumman men det är inte 1832 längre så det är inte riktigt relevant i diskussionen" liksom så är man klar med det men nazifeminister och alla totala stollar man ser i gammelmedia och åsikter likt FIs träffar man ju tamigfan aldrig på, tror jag stött på 2 dom sista 4 åren typ och då har jag fan varit runt en del och pratat med en hel massa svenskor och samtliga av den manshatade sorten jag träffat på är fjollträskare för man får se feminismen för det shit-test som det är ibland och inte ta dom på så stort allvar och därmed dra alla över samma kant, hur sköj det än må vara.
Själv slaknar ballen totalt när jag hör 25-40-åriga svenska flickor låta truten diarrea ut floder av girlpower och sexandthecitypopulistiska livslögner om kvinnlig självständighet oavsett hur friskt köttet är. Osensuellare kjolstyg existerar inte, så utan sinnlighet, finess och naturlig femininitet att man önskar man vore bög. Som tur är finns det förtjusande lärkor ute i den stora vida världen .......
Citera
2014-04-22, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivamargareta
"Hejdå svenska flickor, välkomna sköna damer från Thailand."

Ännu en som har blivit dissad av svensk fitta. Buhu.
Tvärtom. Jag har dissat horder av svensk fnissfeministiska kadaver. Jag har nämligen självrespekt.
Citera
2014-04-22, 11:46
Bannlyst
Citat:
Själv slaknar ballen totalt när jag hör 25-40-åriga svenska flickor låta truten diarrea ut floder av girlpower och sexandthecitypopulistiska livslögner om kvinnlig självständighet oavsett hur friskt köttet är. Osensuellare kjolstyg existerar inte, så utan sinnlighet, finess och naturlig femininitet att man önskar man vore bög. Som tur är finns det förtjusande lärkor ute i den stora vida världen .......

Haha jo grader i helvetet som sagt men sådär lite lätt girlpower retlig är ju bara urgulligt kan jag tycka. Det är extrem bortskämdhet, avsaknad av perspektiv, total historielöshet och bitterhet i en kvinna som gör att jag utvecklar en vagina för dom saknar som du säger precis all feminitet verkligen men tycker allt jämt dom är ruggigt få.
Citera
2014-04-22, 12:53
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vänd på det. Tänk på oss kvinnor vilket utbud har vi?

Många kvinnor som lämnat ungdomsåren vill träffa en man att bilda en familj med. Då står valet mellan 25-40 bortskämda, porr och mammacurlade svenska män med orimliga krav och större lojalitet mot snoppen/ fotbollen, ölen än familjen, eller utländska män som granterat växt upp i en patriarkal kultur. Vill vi ha en jämställd, vettig man får vi leta med lupp.

Du ar inte lite val hard nu? Kan kanske stamma om du letar utanfor de storre staderna men om du haller dig till sthlm, gbg och vissa andra sa tror jag inte det stammer.
Citera
2014-04-22, 14:21
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euquero
Det låter inte sunt att vilja bli ett offer för utseendefixering. Jag har svårt att tro att män skulle tycka att det var så underbart som du beskriver att behandlas som ett sexobjekt mesta delen av tiden.
Jag håller inte med om att det är någon fördel att kvinnor har lättare tillgång till sex än män. Det är helt enkelt ingen fördel för oss eftersom vi inte är lika intresserade av att ha sex.

Jag förstår inte varför folk i det här forumet envisas med att lägga till saker som jag aldrig har skrivit om. Jag har aldrig sagt något om mäns och kvinnors löner och tänker inte gå in på den diskussionen heller.

Tja, vad du anser låta osunt utifrån din egen rent subjektiva världsbild, är av föga intresse för någon annan. Vad jag skrev om kvinnans sexuella övertag är något som uttalats av ett oräkneligt antal män, i en uppsjö av forum, under decennier. Det tillhör den mest basala grundinformationen om män, och hur de känner och tänker, som alla med någon slags intresse och förmåga att tolka sina medmänniskor och samhället, torde vara fullt inbegripna med från tidiga år. Om du har missat det så tyder det närmast på att du aktivt blockerar ut denna typ av information, och befinner dig i extremt homogena miljöer, där man indoktrinerar varandra med en falsk världsbild.

Hur kan man vara ett offer för utseendefixering, om den bästa känsla man kan få är den man får när kvinnor åtrår en på rent fysisk basis? Hur kan uppskattning, komplimanger och sex (ofta den ultimata belöningen för en man) göra en man till ett offer? Lyckligt lottade män kan få uppleva detta tillfälligt, men det är något som de flesta bara kan drömma om. Det är kanske en man på 100 0000 som någonsin känner sig besvärad av att bli objektifierad av kvinnor. (Möjligen undantaget fulla gamla kärringar som tafsar en på kuken helt hänsynslöst, utan tillstymmelse till invitation eller gensvar. Även om till och med detta kan vara en delvis positiv och självförtroendeboostande upplevelse om man är på gott humör i övrigt.)

Kvinnor är i stället oftast extremt fixerade på hierarki, och åtrår män (eller i alla fall önskar "vinna" dessa män i konkurrens med andra kvinnor) som de upplever som ledare i en viss situation. Jag vill påstå att det är betydligt mer enkelspårigt och förtryckande, än när män uppskattar en lång rad olika fysiska egenskaper hos kvinnor (helhet, detaljer, kropp, ansikte, hår, rörelsemönster, skratt, leenden, blickar etc.). Jag upplever själv att min kropp och mitt utseende är betydligt mer förknippat med min personlighet och mina goda inre egenskaper, än mitt yrkesval. Att bli ledare i en situation kräver oftast enbart att man av någon anledning vill försöka hävda sig över andra, och att man troligtvis besitter manipulativa och lätt psykopatiska drag. Mannen som spelar gitarr vid lägerelden gör det ofta eftersom han vet att det kan resultera i sex. Inte eftersom han besitter några unika konstnärliga eller andra typer av evolutionärt framgångsrika egenskaper. Kåthet är troligtvis en av de mest framgångsrika evolutionära egenskaperna hos män. Utan denna så hade vi haft svårt att bli en framgångsrik art (jämför t ex jättepandan m fl, som har mycket svårt att överleva som art, eftersom de inte kan hitta tillräckligt med näringsrik föda för att uppnå normal könsdrift).

Jag är dock fullt medveten om hur många kvinnor fungerar, och förstår att det delvis bygger på biologiska instinkter. Jag inser naturligtvis att det inte går att förändra, utan anpassar mig till verkligheten. Jag besitter nämligen intresse och förmåga att tolka min omgivning.

Om jag försåt det du skrev rätt, så anser du att män inte lider av kvinnans massiva sexuella övertag, eftersom du själv som kvinna inte har samma grundläggande behov av sex och fysisk uppskattning. Lite som att säga att människor som befinner sig utomhus i snöstorm inte fryser, eftersom du själv sitter inne framför öppna spisen. En bra illustration till det jag skrev om att dagens feminister framstår som totalt narcissistiska och jämställdhetsfientliga.
Senast redigerad av vasadueller 2014-04-22 kl. 14:50.
Citera
2014-04-22, 14:43
Medlem
RullaDens avatar
Som TS nämnde ni må vara ett driftigt folk men ni är sämst på att hantera kvinnor, därför många skaffar sig thaifruar etc.
Citera
2014-04-22, 14:56
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Om jag försåt det du skrev rätt, så anser du att män inte lider av kvinnans massiva sexuella övertag, eftersom du själv som kvinna inte har samma grundläggande behov av sex och fysisk uppskattning. Lite som att säga att människor som befinner sig utomhus i snöstorm inte fryser, eftersom du själv sitter inne framför öppna spisen. En bra illustration till det jag skrev om att dagens feminister framstår som totalt narcissistiska och jämställdhetsfientliga.

"Kvinnans massiva sexuella övertag"? Men nu får du ta och ge dig. Det är väl knappast kvinnornas fel att ni hela tiden överdriver betydelsen av sex och av att få fitta? Jag förstår verkligen inte vad som är så fruktansvärt speciellt med det där hålet vi har mellan benen. Sluta höja fittan till skyarna så ska du se att även du kan koncentrera dig på andra saker här i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in