Citat:
Ursprungligen postat av
HarryScheinen
Så menar jag inte. Löfven och en överhängande majoritet av riksdagens tjänstemän har väl "gjort bort sig" i den meningen att man blundat/mörkat/tystat debatten om viss problematik kring senare års våg av invandring/integrationen. Det är ruttet. Dock finner jag det än mer ruttet, att JL (med flera) profiterar skoningslöst, på den lilla klick invandrare/invandrares ungar som missköter sig (och rungande majoritet sköter ju sig).
Enligt BRÅ så har vissa brott minskat, andra ökat, de senare åren, det är offentlig statistik och inga statshemligheter. Det är heller ingen hemlighet, att merparten (i det närmaste alla?) av de människor som utsätts för det dödliga våldet i förorten är livsstilskriminella (merparten med invandrarbakgrund), eller anhöriga till livsstilskriminella, inte oskyldiga svenskar.
Du kan lyssna på Brå's poddar. Visst minskar en del brott men Brå säger själva att andelen brott som anmäls är inte speciellt högt jämfört med faktiska antalet brott. Grövre brott anmäls men stölder och kränkningar, lättare sexuella brott(tafsning, sexuella trakasserier) anmäls i regel aldrig längre då offren vet att det inte kommer utredas och är det inget försäkringärende där man kan få ersättning så anmäls inte stölder.
Angående tidigare inlägget så har jag inte räknat fel men du utgick ifrån något valresultat vilket jag inte gjorde. Halva min släkt är sossar och har varit det hela livet och de säger konstant att det är problem med invandringen och alla följdproblem som blivit när man släpper in vilka som helst utan någon sorts kontroll. De är också kritiska till polisens slapphet, politikers slapphet när det inte utvisar kriminella som ska utvisas. Dvs bara för att man röstar lite slappt på vad som helst för att man alltid gjort det så innebär inte de att de vill ha mer invandring i de former som skett. Det är inte ovanligt alls när jag berättar det för kollegor och vänner så får jag samma svar där.
Anledningen till att de inte röstar på SD är just för att media framställt det partiet som det värsta som finns och släktingarna får i princip alla sina nyheter från Aftonbladet, dagstidningar, sr, Svt, tv4 och då får man en bara ena sidans sanning.
Så jo majoriteten tycker att det är kaos även om majoriteten inte röstat på exempelvis SD.