2019-12-14, 18:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Han är där för han vill skapa scoop med en provocerande framtoning......
Allt är så jäkla överdrivet några gapiga snorungar som jäklas lite med honom skall alltså visas som Sveriges alla invandrare??
Allt är bara överdrivet och högerextrema flashbackare får ytterligare nåt att runka till

Man kastar bomber och är maskerade. Hade inte polisen varit närvarande så hade garanterat varje vit svensk som närmar sig platsen blivit dödad direkt.

Vilket är värre:
- Händelserna i Trollhättana
- eller att docent Jim Olsson skriver på Internet att han inte vill ha fler invandrare i Sverige

Vilket är värre:
- Händelserna i Trollhättan
- eller att några berusade Sverigedemokrater säger "hora" till en tjej en gång 2010
Citera
2019-12-14, 18:24
Medlem
Här är 5 personer från attackerna på Lamotte där man ser ansiktet,
känner ni igen någon? Kontakta polisen tel 114 114 och tipsa!

Bild på 5 gärningsmän:
https://i.imgur.com/GoztfOM.jpg

Folk som bor i Trollhättan, Kronogården borde känna igen någon av dom.
Citera
2019-12-14, 18:26
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Lamotte skrev på sin Twitter för cirka en timme sedan.
https://twitter.com/HotLamotte/status/1205845369990594560?s=19

Ytterst intressant om BBC gör bättre journalistik än våra journalister och media. Ska bli intressant att se vad de har att säga.

Kanske skickar de in någon i helvetet som aldrig kommer tillbaka till UK.
Citera
2019-12-14, 18:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
Här är 5 personer från attackerna på Lamotte där man ser ansiktet,
känner ni igen någon? Kontakta polisen tel 114 114 och tipsa!

Bild på 5 gärningsmän:
https://i.imgur.com/GoztfOM.jpg

Folk som bor i Trollhättan, Kronogården borde känna igen någon av dom.

Bra jobbat. Tyvärr lär det inte leda till något. Polisen kommer inte att ta in någon av dessa personer, av "rädsla" för att trappa upp situationen. Det är faktiskt troligare att någon av dem utses till Årets Svensk av Aftonbladet, än att polisen tar in dem.
Citera
2019-12-14, 18:27
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Han behöver inte hålla tillbaka. De knuffar polismannen, han skulle lätt kunna ta in de för våld mot tjänsteman OCH han skulle lätt få uppbackning av kollegorna. Men då skulle situationen spåra ur och det kan bli bilbränder och skit, ingen polischef vill ha det som sagt. Det är därför de lugnar situationen, jag hade dock fan inte gjort det. Hade jag haft massa kriminella som bråkat sådär så hade jag gjort min uppgift som polis. Det är inte ok. Likadant mot djur, låter man de bita en och styra och ställa så pushar de gränsen hela tiden, tillslut så tror de att de äger en.

Jo men vad ska militären göra? De har samma befogenheter.
Allt handlar om att man tystar situationen när man själv är chef för området, det ska inte hända på "ens watch". Sen om några år blir det någon annans problem.

Tyvärr håller jag inte med dig om utrymningen av torget. Då har gängen fått som de vill och det gör ingen skada mot gängen heller. De grupperar sig bara på annan plats. Problemet är inte att de vistades där, problemet är att de känner att de kan göra vad fan de vill mot vem de vill utan kosekvenser. När polisen försvinner är de tillbaka på torget igen, med oss, ensamma privatpersoner.

Precis! Men den här oron förstår inte invandrare...{ Som ex anv HarryScheinen}. Istället så kallar dom vanligt folk för rasister.
Citera
2019-12-14, 18:28
Medlem
Sperssons avatar
.
Frågan är om politikerna ska bygga fler reservat likt kronogården eller sprida ut dessa folk över hela Sverige?

Vilket är bäst?
Citera
2019-12-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bra jobbat. Tyvärr lär det inte leda till något. Polisen kommer inte att ta in någon av dessa personer, av "rädsla" för att trappa upp situationen. Det är faktiskt troligare att någon av dem utses till Årets Svensk av Aftonbladet, än att polisen tar in dem.
Ja och polisernas bröstkamera måste ha bättre bilder men nej polisen gör inget
Citera
2019-12-14, 18:31
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du menar att Joakim gör bort sig men inte löfven och hans anhang som repeterar sitt mantra "aldrig varit tryggare, brotten minskar"

Så menar jag inte. Löfven och en överhängande majoritet av riksdagens tjänstemän har väl "gjort bort sig" i den meningen att man blundat/mörkat/tystat debatten om viss problematik kring senare års våg av invandring/integrationen. Det är ruttet. Dock finner jag det än mer ruttet, att JL (med flera) profiterar skoningslöst, på den lilla klick invandrare/invandrares ungar som missköter sig (och rungande majoritet sköter ju sig).

Enligt BRÅ så har vissa brott minskat, andra ökat, de senare åren, det är offentlig statistik och inga statshemligheter. Det är heller ingen hemlighet, att merparten (i det närmaste alla?) av de människor som utsätts för det dödliga våldet i förorten är livsstilskriminella (merparten med invandrarbakgrund), eller anhöriga till livsstilskriminella, inte oskyldiga svenskar.
Citera
2019-12-14, 18:34
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Blir nog en starköl istället, men lite senare. Ska du själv ut och bränna lite bilar och kasta sten med dina kompisar i orten?

Haha! Sluta jag dör ju av skratt

Ja herregud! Vilken vidrig Sverige hatare den där HS är .

Jag tycker Joakim borde få all presstöd ifrån SVT eftersom det är han som visar hur socialdemokraternas syndikalister härjar runt och förstör i hela Sverige.
Citera
2019-12-14, 18:36
Medlem
TuvaLies avatar
Såg precis klippet på 22min med lamotte...
Vilket skock beteende på de människor som var där. Fitta, horunge, knulla din mamma, vårt torg osv.. ordförrådet verkade väldigt begränsat. Får det verkligen gå till såhär.. polisen helt maktlösa.
Citera
2019-12-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
Ja och polisernas bröstkamera måste ha bättre bilder men nej polisen gör inget

https://www.expressen.se/gt/flera-identifierade-efter-oroligheterna-i-kronogarden/
Citera
2019-12-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Precis! Men den här oron förstår inte invandrare...{ Som ex anv HarryScheinen}. Istället så kallar dom vanligt folk för rasister.

Jo. Utbildade och skötsamma personer med annan bakgrund än svensk förstår precis den här situationen men vilka tror du media intervjuar? De går till orten där skiten händer och intervjuar då medan de späder på hatet mellan etniciteter.

Det är inte bara etniska svenskar som blir drabbade av gäng-kriminalitet.

Vad tror du gängen gör om en gammal gubbe kommer fram och säger att de ska uppföra sig?
De säger dra åt helvete din jävla hora oavsett killens hudfärg, och drar han inte slår de ner honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in