2019-12-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Gängen vinner popularitet och röner framgång. Flera kommer ansluta sig till mobben.
Polisen måste gå in med hundar och batonger och sätta respekt i bråkmakarna.
Tuffare straff för motsträvare av polisen. Sätt dem ett halvår på bröd och vatten oavkortat, och låt dem coola ner.

Så sant. Det blir ju bara värre och värre. Förut var det bara Malmö som fallit, nu har Göteborg gjort densamma och Stockholm är fullt på gång att falla med.

Det kommer inte hjälpa att slå eller skrämma. De måste legalisera droger, låsa in folk och ta bort undantagen för de yngre. Men inte fan händer något av de tre.
Citera
2019-12-14, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olva
Väktare och ordningsvakter slutar patrullera i Kronogården. Jag tänkte märkligt nog att själva andemeningen med väktare och ordningsvakter var att upprätthålla ordning, inte att fly och lämna områden vind för våg. Samhället förfaller, buset vinner. Lamotte gör något som myndigheter och journalister inte längre gör, visar hur det ser ut på riktigt och utan censur och redigering.

Haha precis. Det blir väl så, att när de väl måste göra sitt jobb så flyr de.

Precis som polisen. När det väl kommer till kritan så gör nu polisen inte ett skit heller.

Tycker innerligt synd om de som bor i sådana områden och är överlycklig att jag inte gör. Snacka om att ge upp och låta människor klara sig själva. Hur kan man ens kräva skatt av laglydiga som bor där..
Citera
2019-12-14, 19:02
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Gängen vinner popularitet och röner framgång. Flera kommer ansluta sig till mobben.
Polisen måste gå in med hundar och batonger och sätta respekt i bråkmakarna.
Tuffare straff för motsträvare av polisen. Sätt dem ett halvår på bröd och vatten oavkortat, och låt dem coola ner.
Nej nej och åter nej. Den nya adeln ska inte störas av rasistiska poliser och journalister. Spärra in alla svenskar som försöker att stoppa den nya adeln istället.
Citera
2019-12-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Artikeln handlar om nackdelarna och forskningen bakom att gå på med våld mot allmänhet.
Men strunt samma.
Jag tror absolut inte att taggtrådsområden och dyra långa voltor hjälper samhället i helhet. Jag undrar om inte indraget medborgarskap och utvisning på väldigt låg tröskel är en inledande del av lösningen.
Det är ju ingen hemlighet att det är första/andra gen invandrare som ligger bakom den här typen av upplopp, och jag undrar om man inte kan börja skrapa ner det genom att få dom att inse att deras medborgarskap svajar löst vid minsta förseelse/deltagande i sådana här upplägg.
Ingen vill ju åka tillbaka till sandlådan.
Svenskfödd under 18år, vilket nog många är = Föräldraansvar som brukligt enligt svensk modell som huvudregel. Hela familjen kan ryka, alternativt tar Soc över med betydligt mer kraft än idag.
Till sist bör en större resurs tillsättas för att jaga ner dom som undanhåller sig utvisningsbeslut.
Signalvärdet blir starkare än åtgärderna i sig.

Jag tror att ovanstående är enklast att få igenom både i samhällsskikten och genom politiken, snarare än att börja spika upp taggtråd och rulla ut vattenkanoner.

Fast det ska hålla också med utvisningar och indragna medborgarskap. Finns det bara ett medborgarskap kan man inte gör en människa statslös det är liksom väl känt. Inte heller utvisningar i vissa länder går att genomföra. Anstalterna är svindyra så alla som gapar om höga straff osv lär få betala betydligt mer i omkostnader samt börja bygga fler. Socialtjänst med LVU och familjehem svindyrt det med.
Så gärna förslag som är juridiskt hållbara och det gäller FN konventioner, EU lagar och konventioner,osv.

Lamotte gick runt där för att polisen var där för ensam hade han fått springa fort. Det han gör är att meddela nu kommer jag och filmar ert getto och redan där har han gjort människor vansinniga. Han lever på hatare och invandringsfientliga idioter som tror att lösning finns som indragna medborgarskap och utvisningar. Sorry retoriken har inte juridiskt helhetsstöd.
Citera
2019-12-14, 19:03
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Oj, vilket översitteri....
Där är någon som ser ner på andra... på riktigt.

Vet du vad? Det har du faktiskt helt rätt i! Jag ser inte bara ned på folk med dina åsikter utan innerligt föraktar dem.
Citera
2019-12-14, 19:08
Medlem
Det där efterblivna MENA-packet är kaxiga när dom är minst 10 mot en, i annat fall är dom gråtande bebisar. Dom kan kaxa hur mycket dom vill mot polisen i vetskap om att svensk polis är genus certifierade syltryggar. Om ungjävlar hade vetat att det blir en rejäl omgång stryk eller ett skott i pannan om man står och kastar sten och skriker horungar till poliserna så hade vi inte haft det problem vi har idag. Jag kan konstatera att saft och bullar, pizza, sluta skjut, hoppa käpphäst i Gottsunda, gå Prideparader samt ett otal skattefinansierade projekt inte hjälper. Till om med efterblivna MENA idioter förstår en smäll på käften och en natt i arresten.
Citera
2019-12-14, 19:09
Medlem
exexexexs avatar
Cred att han gör det där!
Stämmer det att han varit kollega med Janne Josefsson back in the days?
Citera
2019-12-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Så sant. Det blir ju bara värre och värre. Förut var det bara Malmö som fallit, nu har Göteborg gjort densamma och Stockholm är fullt på gång att falla med.

Det kommer inte hjälpa att slå eller skrämma. De måste legalisera droger, låsa in folk och ta bort undantagen för de yngre. Men inte fan händer något av de tre.

Legalisera drogerna tror jag inte hjälper. Ännu mer pundare behöver vi inte.
Lås in dem oavsett ålder. På bröd och vatten. Märk upp dem noggrant. Vid minsta upprepande av brottslighet i framtiden kommer utvisning beiviljas ofrånkomligen.
I Sverige har man alla möjligheter att leva ett bra liv.
Förstör man för sig själv och andra ska man väck. Thats it.
Citera
2019-12-14, 19:15
Medlem
Nordelfs avatar
Så Lamotte åker till "orten" ute i Knäckebröhult och några nyttiga idioter som vill bli filmade dyker upp? Då kan svennebanan sitta hemma och fasa över att ett gäng gangsterwannabees hen uppfattar som "invandrare" är högljudda och skriva ilskna kommentarer om att polisen borde skjuta skarpt. Och Lamotte cashar in på swish och skrattar hela vägen till banken. Bra jobbat hörru!

Ungefär lika vettigt som när "de goda" svennarna hittar undersköterskor på ett sjukhus och blir hjärteglada över "mångfalden" utan vilken Sverige stannar. Fan vad lätt det är att bli trött på svensk samhällsdebatt..

Citat:
Tänk då att SD-väljarna maskerar sig, kastar bangers, mordhotar och försöker stjäla DN-journalisternas kameror. Trots polisnärvaro lyckas inte DN-journalisterna freda sig, de blir påhoppade, får ta emot slag och blir till slut av med sin utrustning.
Dålig parallell. Men det går nog att söka upp ett sånt gäng - kanske inte "SD-väljare" precis, men om DN skulle annonsera att man ska ut och leta efter nynazister på nåt känt tillhåll så kommer säkert några dyka upp och bete sig.
Citera
2019-12-14, 19:15
Medlem
Så sent som under torsdagskvällen var det oroligheter i Kronogården, i samband med att sociala medier-journalisten Joakim Lamotte livesände i området.

– Det har kastats bangers och skjutits raketer. Vi har haft polis på platsen hela eftermiddagen och kvällen, sa Göran Carlbom, polisens presstalesperson i region Väst, då.

I samband med ordningsstörningarna skadades en polis lindrigt efter att ha fått en flaska i huvudet, och totalt sju personer omhändertogs av polisen.

Liknande oroligheter inträffade både i söndags och måndags, då polis bland annat utsattes för stenkastning. Då brann också bilar i området.

”Polisens fokus har varit att hålla isär parterna och säkerställa ordning och trygghet i Kronogården. Under torsdagen upprättades ett så kallat PL 24-område, som innebär att polisen bestämmer vem som får vistas innanför avspärrningarna”, skriver polisen i ett pressmeddelande.

https://www.expressen.se/gt/flera-identifierade-efter-oroligheterna-i-kronogarden/

Väktare och ordningsvakter ska bara arbeta i områden där det inte finns någon som begår brott.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ordningsvakter-och-vaktare-stoppas-fran-att-patrullera-pa-kronogarden

Blir det sämre då man sticker dit som sociala medier journalist eller bättre?
https://www.ttela.se/%C3%A5sikt/ledare/polisen-st%C3%B6r-inte-killarna-med-b%C3%B6cker-i-ryggs%C3%A4cken-fr%C3%A5n-kronog%C3%A5rden-1.21553 446
Citera
2019-12-14, 19:18
Avslutad
”Det som hände under torsdagskvällen när Lamotte var på plats, att både han och mina kollegor blev hotade, är fruktansvärt, och högst allvarligt. Det finns ingenting som heter "det här är mitt område, vad gör du här, stick härifrån". Yttrandefriheten, är kanske de grundlag jag värnar allra mest om.

Varenda centimeter av det här landet som inte är privatägt, inklusive Kronogården, tillhör oss alla. Hot mot journalister, oavsett om de frilansar eller jobbar på en redaktion, är ett extremt hot mot hela demokratin.

Ni bekräftade Lamottes bild av Kronogården

Om man inte gillar Lamotte, så gör man bäst i att stanna hemma och inte samla hela sin kompiskrets, maskerade, för att mota bort honom. Det funkar inte i Sverige. Med sådan attityd kommer "ditt område" alltid att ha ett dåligt rykte, rasism kommer inte att upphöra. Med sådan attityd kommer polisen alltid göra kontroller. Med sådan attityd förstör ni för så många andra, oskyldiga. Inte minst för era föräldrar som flytt krig, och för era syskon som inte ens vet om att de växer upp i områden politiker inte skulle sätta sin fot i, om det inte vore för att få röster.

Grabbarna med drömmar mot alla odds

På väg hem från jobbet lyssnar jag på samtalet mellan två unga killar av annan härkomst än svensk. De talar om kvadrater, cirkeldiagram och vad resultatet blev av ett matematiktal de hade test på i skolan. De pratade med varandra om vad de skulle göra fyra år efter studenten. Den ena av dem vill jobba i några år, för att sedan studera och jobba som överläkare.

Polisen stör inte sådana killar, för de har framtidsplaner, mot alla odds. För de har böcker i sina ryggsäckar, inte en laddad attityd mot hela samhället. Ett samhälle ni egentligen har i era händer att forma precis hur ni vill, med alla möjligheter Sverige erbjuder. Men se ändå i era ryggsäcker, och fundera över vad det är du lagt i den. Där finner ni svaret på varför det ser ut som det gör i din kompiskrets, och varför polisen gör kontroller just bland er. Mitt yttersta tack till Toni och Kayser, två av Kronans eldsjälar. Länge leve ni. Jiyan Behroz”

https://www.ttela.se/%C3%A5sikt/ledare/polisen-st%C3%B6r-inte-killarna-med-b%C3%B6cker-i-ryggs%C3%A4cken-fr%C3%A5n-kronog%C3%A5rden-1.21553 446
Citera
2019-12-14, 19:19
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Så menar jag inte. Löfven och en överhängande majoritet av riksdagens tjänstemän har väl "gjort bort sig" i den meningen att man blundat/mörkat/tystat debatten om viss problematik kring senare års våg av invandring/integrationen. Det är ruttet. Dock finner jag det än mer ruttet, att JL (med flera) profiterar skoningslöst, på den lilla klick invandrare/invandrares ungar som missköter sig (och rungande majoritet sköter ju sig).

Enligt BRÅ så har vissa brott minskat, andra ökat, de senare åren, det är offentlig statistik och inga statshemligheter. Det är heller ingen hemlighet, att merparten (i det närmaste alla?) av de människor som utsätts för det dödliga våldet i förorten är livsstilskriminella (merparten med invandrarbakgrund), eller anhöriga till livsstilskriminella, inte oskyldiga svenskar.

Du kan lyssna på Brå's poddar. Visst minskar en del brott men Brå säger själva att andelen brott som anmäls är inte speciellt högt jämfört med faktiska antalet brott. Grövre brott anmäls men stölder och kränkningar, lättare sexuella brott(tafsning, sexuella trakasserier) anmäls i regel aldrig längre då offren vet att det inte kommer utredas och är det inget försäkringärende där man kan få ersättning så anmäls inte stölder.

Angående tidigare inlägget så har jag inte räknat fel men du utgick ifrån något valresultat vilket jag inte gjorde. Halva min släkt är sossar och har varit det hela livet och de säger konstant att det är problem med invandringen och alla följdproblem som blivit när man släpper in vilka som helst utan någon sorts kontroll. De är också kritiska till polisens slapphet, politikers slapphet när det inte utvisar kriminella som ska utvisas. Dvs bara för att man röstar lite slappt på vad som helst för att man alltid gjort det så innebär inte de att de vill ha mer invandring i de former som skett. Det är inte ovanligt alls när jag berättar det för kollegor och vänner så får jag samma svar där.

Anledningen till att de inte röstar på SD är just för att media framställt det partiet som det värsta som finns och släktingarna får i princip alla sina nyheter från Aftonbladet, dagstidningar, sr, Svt, tv4 och då får man en bara ena sidans sanning.
Så jo majoriteten tycker att det är kaos även om majoriteten inte röstat på exempelvis SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in