2019-12-14, 18:38
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Nä, jag bor inte i förort. Och mitt skriftspråk är helt normalt...tack!

Att du försvarar kriminella människor säger väl allt om vilken äcklig sort du tillhör...ledsen att behöva behöva tala om det för dig ,,, för du är säkert någonting, men Svensk det är du inte .. så res hem igen snälla lilla fega du! 😉

Ditt skriftspråk är inte av skarpaste snitt - sorry.

Jag har inte släktforskat, men det kanske man skulle? Vad jag vet är alla i min släkt svenskar i många generationer - men det kanske skulle vara kul och berikande att upptäcka någon utländsk gen långt tillbaka? Tänk om man hade franska band!

Försvarar jag kriminella? Du ser, du har även problem med läsförståelsen. Du kanske kunde kontakta en studievägledare på måndag för att få bukt med dina läs- och skrivsvårigheter? Kanske kunde skriva till raketforskaren och dialektmysteriet Lamotte på Facebook, han kanske kan slussa dig rätt, mot lite swish?
Citera
2019-12-14, 18:40
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian
Här är 5 personer från attackerna på Lamotte där man ser ansiktet,
känner ni igen någon? Kontakta polisen tel 114 114 och tipsa!

Bild på 5 gärningsmän:
https://i.imgur.com/GoztfOM.jpg

Folk som bor i Trollhättan, Kronogården borde känna igen någon av dom.

Den ena av dom heter definitivt Muhammed!

Men det är bara en vild gissning, fast den kommer visa sig vara sann.
Citera
2019-12-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Så menar jag inte. Löfven och en överhängande majoritet av riksdagens tjänstemän har väl "gjort bort sig" i den meningen att man blundat/mörkat/tystat debatten om viss problematik kring senare års våg av invandring/integrationen. Det är ruttet. Dock finner jag det än mer ruttet, att JL (med flera) profiterar skoningslöst, på den lilla klick invandrare/invandrares ungar som missköter sig (och rungande majoritet sköter ju sig).

Enligt BRÅ så har vissa brott minskat, andra ökat, de senare åren, det är offentlig statistik och inga statshemligheter. Det är heller ingen hemlighet, att merparten (i det närmaste alla?) av de människor som utsätts för det dödliga våldet i förorten är livsstilskriminella (merparten med invandrarbakgrund), eller anhöriga till livsstilskriminella, inte oskyldiga svenskar.
Sakta i backarna.. Enligt ny forskning så är majoritet av alla brott av utrikesfödda.
Citera
2019-12-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Exakt. Man kan ställa klockan efter pöbelns beteende. Förutsägbara, små människor.
Oj, vilket översitteri....
Där är någon som ser ner på andra... på riktigt.
Citera
2019-12-14, 18:47
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Lamotte skrev på sin Twitter för cirka en timme sedan.
https://twitter.com/HotLamotte/status/1205845369990594560?s=19

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ytterst intressant om BBC gör bättre journalistik än våra journalister och media. Ska bli intressant att se vad de har att säga.

Kanske skickar de in någon i helvetet som aldrig kommer tillbaka till UK.

JAAAA, nu börjar det hända grejer i Sverige!

Lamotte borde utses till statsminister!!
Han har gjort mer för landet än nån annan
Citera
2019-12-14, 18:51
Medlem
Blir ju bra utan väktare där nu också. Kul för hemtjänsten.. 🙀
Citera
2019-12-14, 18:52
Medlem
Mindbusinesss avatar
Intressant när man vänder perspektivet.

” Låt oss vända på steken. Säg att Sverigedemokraterna har ett möte någonstans och så kommer DN-journalister dit. Alla vet att arbetarklass och SD-väljare avskyr allt vad DN står för, det är väletablerat.

Tänk då att SD-väljarna maskerar sig, kastar bangers, mordhotar och försöker stjäla DN-journalisternas kameror. Trots polisnärvaro lyckas inte DN-journalisterna freda sig, de blir påhoppade, får ta emot slag och blir till slut av med sin utrustning.

Skulle vi se debattörer, journalister och andra inom offentligheten resonera om att DN får nog skylla sig själva, de vet ju om att SD-väljare starkt ogillar dom? Jag är tveksam. Förmodligen skulle rubrikerna om demokratihotet stå som spön i backen. Antagligen skulle vi ha extrasändningar i varje tv-kanal om detta och varenda politiker i regeringen skulle unisont fördöma och titta på hårdare lagstiftning.”
https://nyheteridag.se/tank-om-maskerade-sd-valjare-misshandlade-och-ranade-dn-journalister/
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
JAAAA, nu börjar det hända grejer i Sverige!

Lamotte borde utses till statsminister!!
Han har gjort mer för landet än nån annan

Ajjjjjajjjaj!

Har inte regeringen nyss stiftat en lag som gör det straffbart att svartmåla Sverige internationellt, att sprida en falsk bild av Sverige?

Edit: hittade en länk för den som inte tappat hakan än

https://samnytt.se/lagforslag-obekvama-journalister-ska-kunna-domas-for-spioneri/
Senast redigerad av Tok-Frans 2019-12-14 kl. 18:55.
Citera
Medlem
Väktare och ordningsvakter slutar patrullera i Kronogården. Jag tänkte märkligt nog att själva andemeningen med väktare och ordningsvakter var att upprätthålla ordning, inte att fly och lämna områden vind för våg. Samhället förfaller, buset vinner. Lamotte gör något som myndigheter och journalister inte längre gör, visar hur det ser ut på riktigt och utan censur och redigering.
Citera
2019-12-14, 18:55
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Sakta i backarna.. Enligt ny forskning så är majoritet av alla brott av utrikesfödda.

Det stämmer. Det kan man se om man läser de åtalade/fällda/misstänkta i diverse brottmål och annat, det är ju offentliga handlingar. Dessutom är väl våra fängelser kraftigt överrepresenterade med människor med invandrarbakgrund? Old news.

Jag pratade om det dödliga våldet (skjutningar, etc) som är gängrelaterat, som det står dagligen om i tidningarna. De skjuter ju varandra, eller anhöriga, väldigt sällsynt att någon oskyldig/vanlig blond svensk dött av skjutningarna/sprängningarna? Olustigt att ha inpå knuten så klart, förr eller senare kanske någon oskyldig drabbas (som det heter), men man behöver ju inte gå runt och va rädd för sitt liv? Är man inte kriminell, eller umgås med kriminella så behöver man inte gå upp i limningen av oro. Vilket Lamotte så klart vet - men att basunera ut det, ger inget klirr på swishkontot!
Citera
2019-12-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Visst borde de göra det.
Skulle de parkera pikebuss och slänga in en efter en så fort de begår brott hade nog kaxigheten försvunnit men nu gör de inte det. Det är riktigt jävla pinsamt som sagt. Och vad händer nu? Gängen blir större och större och tar över fler och fler områden. Man undrar vad i helvete polisen gör bra nuförtiden?

Gängen vinner popularitet och röner framgång. Flera kommer ansluta sig till mobben.
Polisen måste gå in med hundar och batonger och sätta respekt i bråkmakarna.
Tuffare straff för motsträvare av polisen. Sätt dem ett halvår på bröd och vatten oavkortat, och låt dem coola ner.
Citera
2019-12-14, 18:57
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Ajjjjjajjjaj!

Har inte regeringen nyss stiftat en lag som gör det straffbart att svartmåla Sverige internationellt, att sprida en falsk bild av Sverige?

Edit: hittade en länk för den som inte tappat hakan än

https://samnytt.se/lagforslag-obekvama-journalister-ska-kunna-domas-for-spioneri/

Edit2: Ser att det bara är ett förslag än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in