2019-12-14, 11:18
Medlem
Konstigt att ha E’s mobilen och en blodig kappa liggandes kvar hemma 😏 Måste ju vem som helst förstå att polisen skulle fatta misstankar! Var kommer informationen ifrån att det är dessa fynd polisen hittat?
Citera
2019-12-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara
Ja jag är nyreggad. Detta pga att jag tidigare bara läst och inte haft något att tillföra. Lite svårt att berätta något om man inte är reggad. Du får själv välja om du vill tro på detta eller ej, men jag är en person som inte säger något om jag inte är 100% säker på att de stämmer. Rykten lyssnar jag inte på utan jag går på fakta. Därav inte varit reggad tidigare just då jag tidigare inte haft något att tillföra.

Jag drog inte upp M.K. Jag frågade angående saaben då jag som sagt läste tillbaka lite men sen inte hittade mer om detta (kan säkert missat något) och att den just var väldigt intressant i början. Fick inte ihop vad den hade med detta att göra. Missat att M.K och saaben isåfall hörde ihop.

Jag ignorerade inte din fråga, men sitter med mobilen och läser och då mycket skrivs så är det lätt att missa saker. Jag missade din fråga. Förlåt.

Ja jag misstänker A.A pga av många anledningar och min magkänsla. Mycket enligt mig som pekar på MGM och som låter trovärdigt. När jag och vittnet pratade om brottet och hen berättar detta för mig om ”Gråkappan” så tänkte jag inte på att just kanske visa ett foto på A.A och fråga. Då vittnet säger att för hen är ”Gråkappan” en okänd person men om hen såg personen igen kunde hen peka ut honom.

Du har inte möjlighet att prata med denne person igen och att visa en bild på A.A? För att bekräfta misstankarna om detta.
Citera
2019-12-14, 11:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40
Konstigt att ha E’s mobilen och en blodig kappa liggandes kvar hemma 😏 Måste ju vem som helst förstå att polisen skulle fatta misstankar! Var kommer informationen ifrån att det är dessa fynd polisen hittat?

Nja, sett till typen av GM, av den kaosiga sorten (kanske även något lågbegåvad utöver fludderknaprandet) , så är det inte konstigt att de lämnar gott om spår, inte gör sig av med bevismaterial etc.
Citera
2019-12-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
A.A är Gråkappan
Den gråa kappan ska ha hittats hemma hos honom och det ska ha funnits blod på den.
Även en del Emilias saker ska man ha hittats hemma hos honom.
Mobilen ska också vara hittad.

Polisen är och söker vid ån nattetid och har så gjort några nätter i rad.

Det snackas även om att ev ett annat offer ska ligga där ute vid/i ån. Det här är något jag själv har svårt att tro på. Det är ju ingen annan som blivit anmäld som försvunnen, förutom en annan tjej från Kristianstad. Hon försvann mycket senare och har säkert ingen anknytning till Tollarp. Ville bara dela med mig av det jag har fått höra.
Jag har då sett att de söker dagtid..
Citera
2019-12-14, 11:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Nu har jag försökt "catcha up" senaste dagarna med bilar hit o dit samt massa annat...
...
Så... mina pusselbitar då. Ni får tro och kalla det vad ni vill, men jag har haft en bild av båda försvunna tjejerna (Wilma och Emilia) innan de hittades o innan fakta ens var framkommit att de var avlidna. Wilma "såg" jag i vatten, men inte Emilia. Båda döda förstås. 😔Det har förbryllat mig lite... då min "magkänsla" brukar stämma för det mesta.
...
Men en sak jag inte får ihop... Vem/vilka hjälpte i så fall gärningsman med bil??
...
Så har mina tankar gått idag.
Sen undrar jag ifall ngn vet om det finns ngn i denna utredning/kompisgäng som börjar på bokstaven "M"???
Det har också lite med min "magkänsla/förmåga" att göra. Så det kan va helt fel. Men ville ändå kolla upp det. 😊

Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Ska vi kanske dra upp MK igen?
Vad säger ni om det?

Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara
En annan fundering, varför söktes det en grå Saab NG innan? Har i bakhuvudet att det var väldigt intressant ett tag. Varför detta?

Kanske är M inte irrelevant i sammanhanget?
Citera
2019-12-14, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Kanske är M inte irrelevant i sammanhanget?
Eller också är han det? Dels eftersom han också tillhör AAs vänner och hans bil syns flitigt med dem. Och dels eftersom han synts med en grå, lång hoodie ibland.
Citera
2019-12-14, 11:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Eller också är han det? Dels eftersom han också tillhör AAs vänner och hans bil syns flitigt med dem. Och dels eftersom han synts med en grå, lång hoodie ibland.

Du missuppfattade nog mina dubbla negationer (luddig formulering). Jag menade att M mycket väl kan vara intressant i sammanhanget eftersom flera gjort antydningar åt det hållet.
Citera
2019-12-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Du missuppfattade nog mina dubbla negationer (luddig formulering). Jag menade att M mycket väl kan vara intressant i sammanhanget eftersom flera gjort antydningar åt det hållet.
Mitt misstag..läste slarvigt.
Precis min tanke!
Citera
2019-12-14, 12:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkerbelltrash
Du har inte möjlighet att prata med denne person igen och att visa en bild på A.A? För att bekräfta misstankarna om detta.

Nej det ska SilvrigaSara absolut inte göra! Hen får tipsa polisen och låta dem visa bilder så får vittnet välja ut den som liknar gråkappan.

Vittnet blir värdelöst för åklagaren och en eventuell rättegång. Försvarsadvokaten kommer hävda att vittnet blivit påverkat av att bara A.A:s bild visats upp i samband med efterfrågning om "gråkappan".
Citera
2019-12-14, 12:05
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Är något av detta säkra uppgifter, eller är allt rykten? Låter som by-skvaller.

Angående fler lik i ån - det vore mer än lovligt korkat att slänga i ännu ett lik i samma å, särskilt om ån fortfarande är avspärrad och i polisens intresse.

Som jag skrev ” ville dela med mig av vad jag hört” när de blir säkra uppgifter är de nog offentliga också och alla kan få ta del av dem.
Senast redigerad av Blaire-Witch 2019-12-14 kl. 12:15.
Citera
2019-12-14, 12:07
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomteMedPondus
Kan vara så att det är lägre vatten-nivå på natten pga teknisk utrustning i ån.
Ja, så kan det vara och jag har ingen anledning till att misstro personen som berättade detta för mig. Exakt varför vet jag inte men tror du har rätt i det du skrev.
Citera
2019-12-14, 12:13
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40

Skrev inte att mobilen skulle ha hittats hemma hos A.A

Måste vem som helst förstå? Tillåt mig skratta, här snackar vi om väldigt dumma människor som dessutom knarkar. Hur en sådan persons hjärna fungerar är det nog inte många som vet. Dessutom är MGMs hus avspärrat och fler saker hämtades förrgår så vidare smart är han inte.

Var informationen kommer ifrån är inget jag vill gå ut med här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in