2019-12-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Är infon jag gav er igår mer trovärdig idag eller?
Har du följt upp med din källa om denne är helt säker på tid, bilmodell/typ och färg?
Citera
2019-12-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Har du följt upp med din källa om denne är helt säker på tid, bilmodell/typ och färg?

Yes. 11.15 tiden är exakt tid, det var en merca men hen ville inte säga till 100% vilken färg det var, hen är inne på det mörkare hållet men hävdar dock att det skulle kunna vara en silver med, hen såg hela händelseförloppet i ca 5-6 sekunder, hen insåg inte DÅ att det kunde vara någon anknytning till själva brottet förrän det blev känt. Men hen var inte lika övertygad angående färgen på bilen idag när jag ställde frågan, men tiden, bilmodellen samt klädsel på person stämmer annars som innan.
Citera
2019-12-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilyflower90
Jaa ni denne ’vän’ D/O verkar iaf ha gått vidare som om inte mycket hänt :/ sorgligt

https://minfil.com/J8e0N2D7n8/D2549741-8277-449B-8142-40828AA62F14_png

Grattis du har upptäckt att knarkare bryr inte särskilt om varandra. Visst "best friend forever for life"...tills man har slut på knark eller dör så du blir bortglömd inom 3timmar.
Citera
2019-12-11, 14:25
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SacroCuor
Namnet El*ssa nämns redan på andra sidan av tråden, men kan inte hitta inlägget där hotet först kom upp. Inte ofta jag skriver här så är inte så haj på sökfuntionen får jag erkänna. Kanske nån annan minns det..
Nej det har inte diskuterats flitigt, kanske av naturliga orsaker då A.A är anhållen och det bara var någon användare som i förbifarten sa att D/O hävdade att 'Gråkappan' skulle vara El*ssa.

Men det är ju ett intressant samband om det skulle vara så att hon uttalat hot gentemot E någon vecka innan mordet, och att A.A umgåtts med henne flitigt (det vet inte jag, bara sett en tre år gammal bild).

I övrigt är det lika förvirrande med dessa vittnesmål om mercorna, E22 och de diffande tidpunkterna.

En annan sak jag tänkt på är ju att det inte känns främmande med A.A's oberörda min på SAMTLIGA foton, om han knaprat benso sen sexårsåldern.

Brukar benso skrivas ut för ADHD? Han uppgav ju att föräldrarna bekostar hans "självmedicinering" och om de propsat på att han ska äta benso sen han var en liten skitunge är det ju inte förvånande att han inte visar någon emotionell intelligens över huvud taget.
Citera
2019-12-11, 14:27
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Den bilen tillhör RJ och den har stått där sen innan E försvann. Har fått höra att den gått sönder.

När polisen var på Odenvägen & knackade dörr då Emilia anmälts försvunnen så funkade Rommins Peugeot minsann! Den körde på Odenvägen & stod även parkerad rätt länge med strålkastarna tända med perfekt uppsikt mot polisbilen. Han har förlorat körkortet & eftersom bilen är mycket känd för polisen så bör han ju köra sparsamt.
Citera
2019-12-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Yes. 11.15 tiden är exakt tid, det var en merca men hen ville inte säga till 100% vilken färg det var, hen är inne på det mörkare hållet men hävdar dock att det skulle kunna vara en silver med, hen såg hela händelseförloppet i ca 5-6 sekunder, hen insåg inte DÅ att det kunde vara någon anknytning till själva brottet förrän det blev känt. Men hen var inte lika övertygad angående färgen på bilen idag när jag ställde frågan, men tiden, bilmodellen samt klädsel på person stämmer annars som innan.

Sista smset från Emilias telefon kl. 11.16
https://www.aftonbladet.se/a/0nzgJ6
Citera
2019-12-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Jag såg det med, men tänkte sedan att hon skrivit fel och egentligen menade att det var länge sen hon träffade Emilia.

Läste inlägget igen efter min post och drog samma slutsats.. :-)
Citera
2019-12-11, 14:38
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Nej det har inte diskuterats flitigt, kanske av naturliga orsaker då A.A är anhållen och det bara var någon användare som i förbifarten sa att D/O hävdade att 'Gråkappan' skulle vara El*ssa.

Men det är ju ett intressant samband om det skulle vara så att hon uttalat hot gentemot E någon vecka innan mordet, och att A.A umgåtts med henne flitigt (det vet inte jag, bara sett en tre år gammal bild).

I övrigt är det lika förvirrande med dessa vittnesmål om mercorna, E22 och de diffande tidpunkterna.

En annan sak jag tänkt på är ju att det inte känns främmande med A.A's oberörda min på SAMTLIGA foton, om han knaprat benso sen sexårsåldern.

Brukar benso skrivas ut för ADHD? Han uppgav ju att föräldrarna bekostar hans "självmedicinering" och om de propsat på att han ska äta benso sen han var en liten skitunge är det ju inte förvånande att han inte visar någon emotionell intelligens över huvud taget
.

Ja, fast nä. Det har väl ingen påstått, såvida jag inte missat något väsentligt inlägg.
Det framkom väl att han medicineras sedan 6årsåldern? Min gissning är en adhd-utredning som resulterat i medicinering med Concerta, ritalin, strattera eller något liknande.

Benzo och hans nuvarande självmedicinering är nog eget påfund. Om det mot förmodan finns några föräldrar som köper Benzo svart för att medicinera sitt sexåriga barn, så borde socialen ha uppmärksammats på det och tagit barnet ur hemmet med omedelbar verkan.

Jag fattade det som att mamman betalade för hans självmedicinering i dagsläget - alltså att hon ger sin vuxne son pengar till droger för att förhindra att han begår brott för att betala knarket.
Citera
2019-12-11, 14:42
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Sista smset från Emilias telefon kl. 11.16
https://www.aftonbladet.se/a/0nzgJ6

Oklart om det är E eller GM som skickade det, tror jag.
Sista säkra livstecknet är väl när hon gick hemifrån?
Citera
2019-12-11, 14:45
Medlem
Frognogs avatar
AA har ju varit i förvar ett tag nu och med tanke på hans pillermissbruk sedan han var bara barnet... skriver läkare ut den typen av mediciner till häktade som har narkotikadomar i bagaget? Eller får han fint tända av från all medicin nu?
Citera
2019-12-11, 14:56
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frognog
AA har ju varit i förvar ett tag nu och med tanke på hans pillermissbruk sedan han var bara barnet... skriver läkare ut den typen av mediciner till häktade som har narkotikadomar i bagaget? Eller får han fint tända av från all medicin nu?

Jag hoppas att han får tända av och komma ut ur dimman, och förhoppningsvis inse den fulla vidden av att ha mördat sin barndomskamrat.
Citera
2019-12-11, 14:57
Medlem
Birdogirls avatar
Nu har jag försökt "catcha up" senaste dagarna med bilar hit o dit samt massa annat...

Man klurar ju en del o vi alla som läser här lägger säkerligen pussel för att få ihop bitarna med den lilla info vi har. I media har det ju varit tyst (mig veterligen) några dagar nu...

Så... mina pusselbitar då. Ni får tro och kalla det vad ni vill, men jag har haft en bild av båda försvunna tjejerna (Wilma och Emilia) innan de hittades o innan fakta ens var framkommit att de var avlidna. Wilma "såg" jag i vatten, men inte Emilia. Båda döda förstås. 😔Det har förbryllat mig lite... då min "magkänsla" brukar stämma för det mesta.

Men dessa två bilar som då EVENTUELLT skulle plockat upp ngn (AA) vid aktuell brottsplats... Till och med kanske två gånger den aktuella dagen. Jag tror (och har sett att fler tänker lika) att OM det var två tillfällen så kom MGM tillbaka till platsen senare. Det är faktiskt inte ovanligt, även om det låter osmart. Det stärker min teori om att Emilias mord skedde oplanerat, i affekt. När MGM väl var hemma börjar hjärncellerna fungera igen. Risk att hon ska hittas funderas över. Kanske börjar nojan om att han tappat ngt på brottsplatsen mala och detta växer sig starkare. Mycket kan "gå snett" när ett mord sker i affekt. Saker som senare "behöver rättas till".

Jag tänker därför att bilden jag har i huvudet där Emilia ligger död PÅ LAND, kanske stämmer trots allt? Sedan åkte MGM tillbaka igen och "städade". Det var DÅ hon hamnade i ån??

Men en sak jag inte får ihop... Vem/vilka hjälpte i så fall gärningsman med bil?? Detta borde ju polisen ha kläm på, men ingen mer är ju inplockad... Jag har jättesvårt att tro att polisen inte skulle plocka in denna/dessa personer till förhör och att han/hon/de därefter skulle anhållas/häktas. Det finna ju klar risk för att personen/personerna annars förstör bevis o försvårar utredningen. Men eftersom ingen mer än hos farbror blå så gror ett tvivel runt detta med att han blivit upphämtad.... 🤔

Så har mina tankar gått idag.
Sen undrar jag ifall ngn vet om det finns ngn i denna utredning/kompisgäng som börjar på bokstaven "M"???
Det har också lite med min "magkänsla/förmåga" att göra. Så det kan va helt fel. Men ville ändå kolla upp det. 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in