2019-12-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Det är viss skillnad på journalistik i allmänhet och journalister som bedriver en kampanj och en agenda i ekonomiskt syfte.

Vad är journalistik i allmänhet för något? Och vilken journalistik är inte vinklad, och behöver sälja, för att kunna avlöna folk?

Alla säljer saker i en marknadsekonomi. Alla med en anställning säljer stora delar av sin tid(sitt liv). Det är trist, men så fungerar det.

Jag anser att han gör mer skäl för pengarna nu, än när han var statligt avlönad.
Citera
2019-12-14, 11:07
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Da må du bruke ditt overlegne svenske intellekt til å prøve å forstå dette svært enkle konseptet. Folk flest blir ikke sjokkert av at Lamotte drar for å provosere eller fordi han tigger penger på swish. De blir sjokkert når de ser oppførselen til de han filmer, at de blir provosert i det hele tatt og ikke minst hvordan politiet håndhever det.

Har du noen kommentar til de tre tingene, eller vil du bare snakke om hvor fryktelig Lamotte er? For en efterbliven norrman som meg virker det som om du desperat prøver å flytte fokus på debatten fra denne gjengen som terroriserer området sin oppførsel til personligheten til Lamotte.

Det finns många trådar där man diskuterar förortskravaller och invandring generellt. Den här tråden handlar specifikt om Lamottes provocerande besök i Trollhättan. Så för att undvika att bli anmäld för off-topic så rekommenderar jag att du skriver din fråga i annan tråd och länkar dit. När du ändå puffar för en off-topic diskussion så kan du även anstränga ditt norska intellekt till att fundera över varför människor flyr här i världen.
Citera
2019-12-14, 11:08
Medlem
Dessa scener ser man i Kabul, Islamabad, Lagos och nu i Trollhättan.

Vilken handlingsförlamad poliskår vi har - så mycket pengar man strör över den verksamheten till ingen nytta.
Citera
2019-12-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Lamotte visar VERKLIGHETEN och det måste störa pk och Löfen & co nåt ruskigt.

För han går runt bland vanligt folk och frågar.

Och må han ALDRIG sluta.
För genom hans kanal ser man hur verkligheten ser ut!

Nåt ruskigt ja. Du ser ju i den här tråden som närmast kokar sen igår.
Filmerna som avskalat och ocensurerat visar verkligheten med en paralyserad poliskår och en skara mörka med ett språk och ett beteende som hämtat från en film från ett dårhus, närmast bokstavligt talat. Med risk för att låta rasistisk så visar filmen upp en samling män med dom absolut sämsta egenskaperna och generna som mänskligheten har lyckat producera. Och vi har tiotusentals av dessa runt om i landet PLUS att fler strömmar tilll Sverige utan att någon makthavare säger stopp.

Denna dokumantation av Lamotte är en KNYTNÄVE rätt i solar plexus på regeringen, sjuklövern, massmedia och alla vänsterliberaler som närmast alla är här och försöker skjuta budbäraren, han som höll i kameran...

Jag bryr mig som sagt inte om vem denne Lamotte är, hans bakgrund, hans syfte, hans politiska ståndpunkter utan konstaterar bara att hans filmande klär av kejsaren fullständigt naken ända in i kroppsöppningarna.
Citera
2019-12-14, 11:09
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad menar du med "så kallade live-sändningar"? Är det inte live?

Den här typen av "konflikter" = invandrarvåld mot svenskar, sker hela tiden överallt. Skillnaden är att detta filmas & sprids. Det måste väl vara bra att verkligheten skildras & sprids? Eller bör det fortsätta förtigas?

Det är inte enbart invandrare som blir våldsamma när de provoceras!

Minns du inte överklass-safari i Saltsjöbaden ... https://www.youtube.com/watch?v=MU77bHy0Wcs

Citera
2019-12-14, 11:11
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Förstår hur du menar men håller inte med. Jag är mycket kritisk till hur regeringen sköter Sverige. Men jag har ändå eget ansvar och är inte ute och kaosar för att visa mitt missnöje.
Det räcker med att läsa såkallad propaganda media för att se vad som händer då inte ens de kan mörka så hårt utan måste rapportera vad som händer.

Ja, vi använder ordet bananrepublik men det lilla jag läser i svensk media av Norge så verkar ni inte lika illa som Sverige utan lär er av vårat misstag vad man inte ska göra.
Altså, jeg er ikke direkte uenig med deg, personlig er jeg stor på individuelt ansvar. Men det kreves også en viss integritet og et mot for at det skal kunne fungere, og det mener jeg man ikke kan forvente av den jevne svensson. Selvfølgelig hadde det vært en bedre verden hvis det var sånn, men jeg synes man må være realistisk rundt det og innse at et demokrati kan ikke eksistere når noen først har fått etablert mekanismer som dyptgående propaganda og straff for åsikter. Altså fordi folk flest er feige og konsensusorienterte, og det ser jeg ingen snarlig forandring på. Det er opp til de som har mot og integritet å fremstå som ledere for resten, og der kan jeg være enig med deg at i alle fall det segmentet befolkningen har sviktet. Men ting er jo også i rask forandring.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det är inte enbart invandrare som blir våldsamma när de provoceras!

Minns du inte överklass-safari i Saltsjöbaden ... https://www.youtube.com/watch?v=MU77bHy0Wcs

På vilket sätt "provocerar" Lamotte i filmen?

Det är en viss skillnad på någon som vill rapportera & några som skriker om "klasshat".
Citera
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Lamottes jobb är inte heller att provocera, utan att med lugn ton ställa sakliga frågor.

Om någon blir provocerad av det är det nog fel på den personen.

Yeah, right! Och DNs agenda är att i lugn ton sprida liberalismens vackra budskap ...
Citera
2019-12-14, 11:12
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Nej det er der ikke.

Journalister i allmänhet bedriver PK kampanj och en agenda i ekonomiskt syfte.

Så kan man ju se på saken om man är helt bortkopplad från verkligheten ...
Citera
2019-12-14, 11:13
Medlem
Denna tråden är full av vänstertroll och folk med tvåsiffrigt IQ / selektiv uppmärksamhet. Här har man det svart på vitt, går man som Svensk runt i Kronogården med en kamera så blir man i minsta fall misshandlad av ett tiotal och bestulen på sina tillhörigheter. Är det så vi ska ha det? Detta är ju bara början på en vardag som kommer att sprida sig över precis hela landet, det är bara en fråga om hur länge det politiska vansinnet får fortgå. Om Lamotte har provocerat någon är ointressant.
Citera
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Det finns många trådar där man diskuterar förortskravaller och invandring generellt. Den här tråden handlar specifikt om Lamottes provocerande besök i Trollhättan. Så för att undvika att bli anmäld för off-topic så rekommenderar jag att du skriver din fråga i annan tråd och länkar dit. När du ändå puffar för en off-topic diskussion så kan du även anstränga ditt norska intellekt till att fundera över varför människor flyr här i världen.
Ja ok, lykke til med det. Men et siste råd fra meg er: ta det her alvorlig. Jeg antar du har et godt motiv på bunnen og egentlig vil ha en løsning på våre snabt segregerende samfunn. Men å kjøre gammel venstre-stil og lukke øynene og skrike rasist fungerer ikke lenger. Dere må slutte å være apologeter og slutte med lavforventnings-rasismen deres.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det funkar inte så vid en ordningsstörning, och det är verkligen inte med framgång som USA har forcerat fram. Kolla hur det idag ligger till med uppfattningen om polisvåld mot svarta/afroamerikaner. Inget önskvärt resultat direkt.
Sådant som visas i Lamotte´s klipp ett för löst scenario för att ens kunna applicera någon våldstrappa på, i generell mening.
Givetvis ingriper polisen om något ballar ur, men man gör det i punkt (mot enstaka), helst inte i helomfattning. Man är mycket försiktig kring risk för eskalering och det har sina anledningar bla beskrivet i artikel jag länkat sist i detta inlägg.
Nu syns det kanske inte helt i klippen från Lamotte, men den knuffas och skuffas en hel del. Många gånger ett bara ett fjantigt spel som pågår mellan poliserna och packet. Men - Polis jagar och lägger ned personer i vissa delar som ej syns i kamera, men som man hör beskrivas.

Problemet är inte fabricerat. Däremot kan jag till viss del hålla med om att lösningsorientering är för trög, med hänvisning till den tveksamma politiska styrningen. Hittills har det inte spelat någon roll om det är sosserött eller lättmjölksblå styrning.
Tro mig, polisen önskar att man kunde få gå på hårdare.
Jag skiter fullkomligt i om vänstern finner poäng i resonemang likt mitt. Du är bra liten om du fastnar i tankebanan redan där...
Känns som att du har mycket att läsa/lära ikapp. Börja här:
https://www.newscientist.com/article/dn26081-crowd-control-policing-in-the-us-is-stuck-in-riot-mode/

Jag har inte orkat läsa skiten du länkar till, men är det nåt i stil med förra justitieministerns utspel om att ingen blir bättre av längre fängelsestraff?

Vi har tröttnat för länge sedan, ingen begår brott mot allmänheten på gator och torg om de sitter i fängelse, om de inte blir hederligare av fängelset, så får man låsa in dem för gott, som USA gör efter tredje förseelsen.

Men först kan vi införa apartheid som i Sydafrika, alltså områden med taggtråd runt där avskrapet får husera bäst de vill, och funkar inte det, så visade ju Hitler vägen, men som alla kan se i tidningarna idag så gick han inte långt nog... så hör inte om det misstaget denna gång!

Bodström snackade väl om nån sorts terapi i fängelset? Skulle vi i Sverige klara av något sådant? Inte troligt, de la väl väldiga resurser på Sture Bergwall, det avspeglar nog bättre hur effektiva de utbildade i landets universitet lär vara i sina jobb...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in