2019-12-14, 10:47
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Ok, så du är ironisk när du säger att det är politikernas fel?
Om det er politikerne er nå et spørsmål for seg selv, men man kan vel ikke legge hele skylden på vanlige svensker heller? Når man lever i et land med ekstrem propaganda og straff for feil meninger så kan man jo ikke forvente at demokratiske metoder fungerer. Er akkurat det samme her. Norge og Sverige må vel sies å være mer bananrepublikker (har dere dette ordet?) enn faktiske demokratier.

Politikerklassen og den resterende globalist-eliten har da helt klart sin del av skylden, selv om folk selvsagt også har et ansvar for å bryte sin egen hjernevask i en utopisk verden.
Citera
2019-12-14, 10:49
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Selvsagt, men det blir vel litt off topic? Problemet i denne spesifikke tråden handler vel om det som skjedde på torget i Trollhættan? Alle forstår jo at Lamotte er der for å provosere, men problemet er jo ikke at han er der for å provosere, men at han lykkes i det og demonstrerer derved noen ubehagelige saker?

Tråden avser specifikt Lamottes besök i Trollhättan, inte kravallerna generellt. Så det betyder att din med fleras kommentarer om invånarnas beteende är off-topic.

Men som jag förstår är vi då eniga om att "Alle forstår jo at Lamotte er der for å provosere ..."!
Citera
2019-12-14, 10:50
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Som alla i en marknadsekonomi.

Kan vi inte släppa fixeringen över att han får lön för sitt arbete. Det börjar bli oerhört tjatigt. Om han inte fick betalt så skulle det inte funka att göra detta. Någon gång måste alla sova.

Det är viss skillnad på journalistik i allmänhet och journalister som bedriver en kampanj och en agenda i ekonomiskt syfte.
Citera
2019-12-14, 10:51
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Tråden avser specifikt Lamottes besök i Trollhättan, inte kravallerna generellt. Så det betyder att din med fleras kommentarer om invånarnas beteende är off-topic.

Men som jag förstår är vi då eniga om att "Alle forstår jo at Lamotte er der for å provosere ..."!
Selvsagt forstår han at det kommer til å provosere at han drar dit. Men det er jo også problemet. At det provoserer at han drar dit. Det burde altså ikke provosere at han drar dit. Var det klarere? Du virker litt treg.
Citera
2019-12-14, 10:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Ok, så du är ironisk när du säger att det är politikernas fel?

Man måste ha en viss begåvnings- o kulturell nivå för att FÖRSTÅ huur man skall uppföra sig o uppträda-
Flintfeldt Mp - Morgan MygelMan o RumpNisse m fl har bjudit in personer under dessa nivåer o därför ser landet ut som det gör idag.

Ankdammen har aldrig varit tryggare - hur kan det då vara brist på fängelseplatser - förvarsplatser -
o häktesplatser
Citera
2019-12-14, 10:52
Avstängd
Citat:
Har jag inte heller påstått. Säger bara att han profiterar på hur det ser ut i Sverige idag!

Arbetar du själv gratis, om du ens har ett jobb?
Citera
2019-12-14, 10:53
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Selvsagt forstår han at det kommer til å provosere at han drar dit. Men det er jo også problemet. At det provoserer at han drar dit. Det burde altså ikke provosere at han drar dit. Var det klarere? Du virker litt treg.

Jag trög? Det är du som är norrman, inte jag.
Citera
2019-12-14, 10:53
Medlem
Jag tycker de fick fram sitt budskap väldigt bra, att vi omedelbart måste sätta nollan.
Citera
2019-12-14, 10:54
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Arbetar du själv gratis, om du ens har ett jobb?

Mitt jobb är inte att provocera människor.

EDIT: Eller det där kanske inte är helt sant.
Citera
2019-12-14, 10:55
Avstängd
Citat:
Det är viss skillnad på journalistik i allmänhet och journalister som bedriver en kampanj och en agenda i ekonomiskt syfte.

Du menar som när DN bedriver agendasättande journalistik? Peter Wolodarskis egna ord.
Citera
Medlem
Hur vet vi att Lamotte inte har typ skrikit fucking blatteungar eller något sådant innan han började filma för att helt enkelt hetsa upp ungdomarna och få det han vill ha på film?
Citera
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du menar som när DN bedriver agendasättande journalistik? Peter Wolodarskis egna ord.

Japp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in