2019-12-13, 21:45
Medlem
Kanske hon inte kom hem till honom(om hon nu varit på fest kvällen den 13)och tänkte det blir lugnast om jag visar upp mig på hans jobb..så är det andra runt omkring vid lunchtid eller strax innan han slutade. Dagen efter var väl också jobbdag och man kan ju fråga sig om han jobbade då?
Citera
2019-12-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast i det fallet var det kvinnans släkt som mördade mannen . i hederskontext är det alltid kvinnan som är bärare av sin egen familjs heder. Wilma hade ingenting med MGM:s familjs heder att att göra. I familjerna från hederskulturer bryr man sig inte om sönernas flickvänner i synnerhet inte om de är svenskor. Det är döttrarnas pojkvänner som är viktiga.

Jag ger dig både kvälls och natt lektyr.

https://www.su.se/profiles/aschl-1.190538

Bara att välja och vraka på egen hand. När du läst klart kan du återkomma och tacka för forskning och därtill pudla. Du har tokfel i ditt inlägg.
Citera
2019-12-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Och gällande denna Aziz. Alla nöjda? Ingen vet någonting? Gift med pappan till GM men sen då? Alla vet noll. Så långt är det bara för dåligt.

Har undrat det samma, ställde frågan ifall någon visste om hon är släkt till Rawand Aziz som mördades av Saliba bröderna om jag minns rätt. Aziz är rätt så vanligt efternamn men att det gäller just Uddevalla här.
Senast redigerad av cactaceae 2019-12-13 kl. 21:51. Anledning: Felstavning
Citera
2019-12-13, 21:57
Avslutad
Polisen gick inte ut med något signalement hur w var klädd därför att det var oklart. Då kanske även det vittnet som observerade henne inte är helt tillförlitligt eftersom man hade ? för klädsel.

– Det är lite oklart hur hon var klädd när hon försvann och därför har man valt att inte säga något för att inte förvilla, säger Kristiansson.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/tipsen-str%C3%B6mmar-in-om-den-f%C3%B6rsvunna-17-%C3%A5ringen-1.20810979
Citera
2019-12-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Peter, som satt häktad i fyra år: Stefan S rättade mig där. Han satt fyra år innan det kom en dom. Jag citerar det Stefan skrev till mig:

/---/
Hur som helst, Peter greps den 2 november 2010 och häktades förmodligen den 5 november 2010. Jag har inte det framför mig. Åtalet väcktes hur som helst i början av november 2011. Han satt alltså häktad i ca ett år innan åtal väcktes, inte i fyra år. Jag vill minnas att det var tidningen ETC som först hade den aningen missvisande vinklingen på det hela.

Att han satt häktad så pass länge berodde på att förhandlingen i tingsrätten mot det så kallade Södertäljenätverket, där han ingick, fick tas om, samt att det hela sedan överklagades till hovrätten.

/----/

Så han satt i häktet i fyra år, det är sant, men åtal och förhandling skedde under dessa år. De fick vänta på domen och under den tiden satt han i häktet.

Att sitta i häkte är nog värre rent fysiskt, än att vara i fängelse.
Och de får väl knappt ordentlig mat heller.
Men sitter någon så lång tid kanske man tänker på sådant ...?
Citera
2019-12-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Har fullt förtroende för åklagaren! vi snackar inte lokalvårdare , vem tömde eller glömde tömma papperskorgen.. den dagen en åklagare gör bort sig totalt är han borta..
har fullt förtroende faktiskt trots 2 fail häktande av mor & far Tiskho.. de kommer lovar er..det kommer..
just wait and see

Det låter bra. Det har ju hänt förr att man häktat, släppt och omhäktat ...
Bakom åklagarens villrådiga yta kanske det sker vägande beslut grundat på bra material,
vi hoppas ...
Citera
2019-12-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Att sitta i häkte är nog värre rent fysiskt, än att vara i fängelse.
Och de får väl knappt ordentlig mat heller.
Men sitter någon så lång tid kanske man tänker på sådant ...?

Han restriktioner lättade efter en lång tid så det blev lite lättare - men ändå. Fyra år! Fy.
Citera
2019-12-13, 22:01
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Vet inte om du bara kollar på skärmen eller om du har fin utsikt i verkligheten. Om du har fin utsikt över hamninloppet vill jag bara påpeka att det är bra om du kollar in fåglarna också. Om du ser ovanliga beteenden och skräniga flockar kan det vara värt lite extra uppsikt.

NEJ, kollar enbart på skärmen så länge de har sin transponder igång.
Jag vet att fiskmåsar och tärnor gillar mat i havet.
Till och med gamar.
Men jag tror nog inte att vi har gamar i Sverige.

De enda gamar vi har är de som vill gamar på våra pengar.
Med tanke på 30 miljarder gick iväg till gamar

Sorry det tog lång att tid att svara, men min Bag är ganska full just nu...
Citera
2019-12-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
20 minuter är den ca tid det tar från att människan dött till nedbrytningen börjar och likvätska börjar sippra ut. Om jag inte är helt fel ute

Det som det ursprungluga inlägget handlade om va att skribenten, som mitt svar var till, menade på att 20 min var en lång tid och att MGM då hade gott om tid på sig att både forsla bort kroppen och hinna dra iväg "en bra bit" innan nedbrytningsprossesen börjar och ev likdoft kan sniffas upp av lik-hund i hemmet.
Jag menade på att det INTE var gott om tid att både ta hand om en död kropp och hinna långt på den tiden.

Vi trodde alltså olika ang den tid det skulle ta från själva inträffandet av döden och att hinna ta sig iväg en längre bit.
Det var inte någon diskussion ang när nedbrytningen börjar.
(Ang själva processen för nedbrytning tror jag du har rätt, har för mig jag läst desamma. Runt 20 (-ish) minuter. Kan dock minnas helt fel.)
Citera
2019-12-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Yay. Ungefär vad jag trodde. Massor av svar kommer droppa in. "Samtidigt är bevisläget mot den misstänkte mannen fortfarande gott, menar åklagaren Jim Westerberg".

Jag sitter lugn. Att man dessutom fortsätter utreda föräldrarnas förehavanden bådar gott. De två pappenheimarna skall låsas in. Helst igår - men jag har inte bråttom

Så ni kan vi andra fira en lugn skön jul med nära och kära. Tanken på att idioten inte kommer ut den 3 januari känns bra.

Nu är det ju trots allt inte bara åklagaren som ska tycka, det finns ju trots allt också en motståndare i form av advokater som ska säga sitt när det blir skarpt läge.
Det är som alltid lätt att säga att det mesta ser bra ut.

Ska man vara lite negativ i detta så kan man ju säga att visst han lyckades med att få MGM inlåst ett tag. Men han misslyckades helt med att få föräldrarna inlåsta.

Att vi kan fira en lugn jul är egentligen inte det minsta märkligt utifrån detta, Vi är ju inte drabbade av det här.
Värre är det för Wilmas nära och kära som inte får fira Jul tillsammans med Wilma . Inte bara denna julen, utan även alla andra jular och högtider. Dom får alltså aldrig någonsin se eller höra hennes stämma igen. Det är dessa vi ska ägna en tanke.
Citera
2019-12-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Nu är det ju trots allt inte bara åklagaren som ska tycka, det finns ju trots allt också en motståndare i form av advokater som ska säga sitt när det blir skarpt läge.
Det är som alltid lätt att säga att det mesta ser bra ut.

Ska man vara lite negativ i detta så kan man ju säga att visst han lyckades med att få MGM inlåst ett tag. Men han misslyckades helt med att få föräldrarna inlåsta.

Att vi kan fira en lugn jul är egentligen inte det minsta märkligt utifrån detta, Vi är ju inte drabbade av det här.
Värre är det för Wilmas nära och kära som inte får fira Jul tillsammans med Wilma . Inte bara denna julen, utan även alla andra jular och högtider. Dom får alltså aldrig någonsin se eller höra hennes stämma igen. Det är dessa vi ska ägna en tanke.
Det är tur att det är många aktörer - då blir det lite rättvisa i det hela.
Ja du. Wilmas anhörigas jul. Stackars jävlar. Finns fler offers familjer i år som får fira jul utan sin tonåring. Peter Plax familj är ytterligare en.
Citera
2019-12-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag har sagt tidigare att polisen måste haft tidiga indikationer på flera gärningsmän. Kortfattat: det skulle förklara varför locket varit på. Det du påpekar är ännu en pusselbit som faller på plats.

Ja förmodligen är det så, en kunnig i ämnet hedersbrottslighet fick ta över.

Jag har ju lite problem med den här åklagaren, Han är spretig i media, ojämn. Men jag får väl försöka tänka om, kanske han talar " osammanhängande " från dag till dag för att han vet vad fallet handlar om, han pratar men vill också akta sig för att träffa pudelns kärna. Han blir på så vis slirig, ojämn helt enkelt.

Jag har sett hans uttalanden vad gäller andra fall, eko brott. Han talar helt annorlunda där. Mer bildat.

Jag gissade ju hela tiden att Westerberg utan att veta om hans vetande inom hedersbrottsligheten att han anhöll mamman och pappan inför Ahmeds omhäktning för taktik. Nu är jag så gott som säker på att Westerberg hade en baktanke, skaka om klanen. Försöka bryta ner Ahmed och kantra klantänket lite grann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in