2019-12-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Antog att de mesta vattensök var slut idag, pga låg eller snarare ingen aktivitet där.
Så Har man inte hittat de man ville, vilket känns tragiskt. Nu undrar man varför brunnar blir intressanta.
Vart någon tidigare som påpeka en brunn som var illa pålagd och orsakat nåt med en bil.. mer om detta någon?

Finns det någon brunn som leder direkt ut i något vattendrag kanske? Typ brunn för vatten som rinner av vägen etc? Kan man ha slängt ned hela kroppen och att den fastnat så att en kroppsdel slitits av efter att ha legat i vatten i 2ish veckor så att den åkt ut i vattendraget där den hittades?
Citera
2019-12-02, 13:21
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nej! Du kan köra från en dator.
Om du dessutom använder VirtualShield, VPN, TOR project, Onion Browser så kan du välja från vilket land du surfar ifrån. Du kan snurra runt på nätet från ett antal olika s.k Proxies.

Använder dessutom UNIX kan du fejka machine id, ip osv. osv.

Det finns andra bättre metoder också som jag inte vill gå ut med här.

EDIT: Vill bara tillägga att om man vill skicka anonyma email så kan jag rekommendera Proton Mail.
Den är säker (kommer från CERN). Dessutom kan man öka krypteringen genom att använda PGP (Pretty Good Privacy) som kan kryptera upp till 4096 Bit. Omöjligt att kryptera upp såvida man inte har en Kvant dator (som inte finns än så länge).
För att skapa ett twitter konto - behöver man ju ange mobilnummer för att få kod?
Visst, kan man fejka allt, men jag tror inte att Wilma eller MGM hade sådana kunskaper.
Jag har tittat igen på kontona @wilmanouvelle och @96yoseff - konstiga followings, endast amerikanska politikerna. Botar? Tråkig att man använder Wilmas bild i profilen och messar «Remain loyal until death», vilket ja-la skämt
Senast redigerad av loislois 2019-12-02 kl. 13:45.
Citera
2019-12-02, 13:23
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag syftar på att jag tror att vi har fel om twitter kontona. För varför skulle MGM bry sig om Donald Trump och en Tysk randoms instagram? Låter väldigt konstigt att en Svensk kurd skulle bry sig om sånt
Fokusera inte på det!

Vad är det första man ser om man tittar på profilen.:

20191202_132024.jpg
20191202_132004.jpg

1. Rätt bild
2. Rätt namn
3. "Rätt antal följare" (dock fejk)
4. Skapad i dåtid
5. USA-support
6. Andra arabmän

"Hej MGM, kolla vad Wilma gör på Twitter..."

Hur tror ni han reagerat?
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-12-02 kl. 13:26.
Citera
2019-12-02, 13:24
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
För att skapa ett twitter konto - behöver man ju ange mobilnummer för att få kod?
Visst, kan man fejka allt, men jag tror inte att Wilma eller MGM hade sådana kunskaper.
Jag har tittat igen på kontona @wilmanouvelle och @96yoseff - konstiga followings, endast amerikanska politikerna. Botar? Tråkig att man använder Wilmas bild i profilen och messar «Remain loyal until death», vilken ja-la skämt
Någon annan har denna kunskap, kontona är hackade eller köpta i syfte att ha en historik och ett innehåll/följare.
Citera
2019-12-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Fokusera inte på det!

Vad är det första man ser om man tittar på profilen.
20191202_132024.jpg

20191202_132004.jpg
1. Rätt bild
2. Rätt namn
4. Skapad i dåtid
5. USA-support
6. Andra arabmän

Jag hoppas verkligen att polisen har koll på den här tråden. Detta kan ju vara något. Även om jag inte riktigt begriper syftet. Kan du förklara syftet med kontot för mig?
Citera
2019-12-02, 13:27
Medlem
Browndawgs avatar
Men herregud det är ju bara Twitter-botar. Inget nytt under solen.

Nu letar dom efter resten av henne i brunnar kring bostaden.
https://www.expressen.se/gt/just-nu-soker-i-brunnar-intill-pojkvannens-bostad/
Citera
2019-12-02, 13:27
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Han på instagram är ju Tysk...
Ja, en tysk kurd. Konstig va?
Citera
2019-12-02, 13:28
Medlem
Citat:
Fokusera inte på det!

Vad är det första man ser om man tittar på profilen.:

20191202_132024.jpg
20191202_132004.jpg

1. Rätt bild
2. Rätt namn
4. Skapad i dåtid
5. USA-support
6. Andra arabmän

Tycker inte bilden ens är lik Wilma... Vad har vi egentligen som säger att detta är en Twitter relaterad till Wilma? Nu skriver du som om detta skulle vara Wilma's twitter, medans den person som ursprungligen tog fram Twitter informationen menade på att detta var ett fejk konto som drevs av MGM.

Edit: Kollade närmare på bilden och det är ju Wilma (samma prick under läppen på vänster sida)
Senast redigerad av zadnahoj 2019-12-02 kl. 13:32.
Citera
2019-12-02, 13:32
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Tycker inte bilden ens är lik Wilma... Vad har vi egentligen som säger att detta är en Twitter relaterad till Wilma? Nu skriver du som om detta skulle vara Wilma's twitter, medans den person som ursprungligen tog fram Twitter informationen menade på att detta var ett fejk konto som drevs av MGM.
Bilden är Wilmas, den är stulen.

Kontot är fejk, men jag pekar på att för oinsatta så verkar den äkta och har attributen jag skriver.

Om du var Wilmas svartsjuke pojkvän, såg profilen och trodde den var äkta? Vad hade du gjort?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Ja något verkar onekligen vara på gång, sla dubbelkolla om det var denna lastbil. Men varför skulle den komma tillsammans med deb svarta båten de använde om det inte var sonartemaet?

TILLÄGG: Bekräftar att det är sonarteamet. De håller på att sjösätta båten till miniutbåten. Kustbevakninen har kört in österut och ligger stilla i gästhamnen.

Intressant! Tack för att rapporterar 👍🏻 eftersom inte alla båtar ju inte syns på MarineTraffic.
Är det fortfarande i Bäveån de söker? Ungefär var i förhållande till KB båt?
Jag hoppas verkligen att de hittat nåt och att det är därför de nu utökar.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Det är Twitter-botar som skapar konton i massor på Twitter.

Kolla vilka det där kontot följer, nån Kennedy, amerikanska nyhetsankare, Trump osv. Det är bara ett propagandakonto. Som jag ser det iaf.
Citera
2019-12-02, 13:33
Medlem
Citat:
Bilden är Wilmas, den är stulen.

Kontot är fejk, men jag pekar på att för oinsatta så verkar den äkta och har attributen jag skriver.

Om du var Wilmas svartsjuke pojkvän, såg profilen och trodde den var äkta? Vad hade du gjort?

Ok nu är jag med på vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in