2019-12-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Nothing but the Night och Crucible of Horror hamnar på listan, jokermannen. Tack för tipsen!

Hej @Skräckens klubba

Det var trevligt att läsa, att av de tidigare 5 skräckfilmerna rekommenderade till dig, så hittade du två stycken skräckfilmer som du kunde peta in på din långa film-lista som du tidigare inte har sett 👍👍👍

"Nothing but the Night" från 1973 samt "Crucible of Horror" från 1971 ... är två bra skräckfilmer som båda har ett gott sevärde.

Om jag har förstått dig rätt från ditt föregående skrivna inlägg, så har du tidigare sett komedi-skräckfilmen med titeln: "House" från året 1986 ? ... och då är jag lite nyfiken på att få veta vad du i sådant fall tyckte om skräckfilmens olika monster ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-10, 17:15
Medlem
Hej @Veckans klubba 😎

Nu skall jag skildra lite grann om en lite mer ovanligare skräckfilm och en väldigt bortglömd sådan.

Detta handlar om en Amerikansk och Japansk Sci-fi-/-skräckfilm av den lite mer ovanligare sorten, skräckfilmen som sådan, spelades in, inom Japan.

Skräckfilmen handlar bland annat om en korrespondent, det vill säga, en journalist som rapporterar till sin nyhetsbyrå eller tidning så som radiokanal eller TV-kanal och är stationerad på annan plats.

Huvudrolls-innehavaren Peter Dyneley är inom denna skräckfilmen en utrikes [utländsk] korrespondent i Japan som får en form av drog-injektion i ett experiment, vilken [drog] i sin tur orsakar ... ja just precis ... du får själv titta på hans högra axel ? ... men sedan händer något mycket oväntat, det vill säga, vad som händer efter axeln ?

Tetsu Nakamura är inom denna skräckfilmen en galen och bisarr vetenskapsman och forskare som "Doktor Suzuki" tillsammans med sin Fru Tamoka Takechi som "Emiko" [hon] vilken är horribelt muterad, det vill säga, gen-förändrad.

Skräckfilmen handlar om en Amerikansk reporter som befinner sig i Japan och som skickas för att göra en intervju med en Japansk vetenskapsman och forskare [han] vilken arbetar på ett mycket bisarrt och horribelt experiment uppe i bland bergen.

Denna Sci-fi-/-skräckfilmen är en av de mest spektakulära filmer och är dessutom en riktig kult klassiker.

Skräckfilmen är baserad på Breakston's historia som har original-titeln: "The Split"

The Horror Chamber of Doctor Faustus.
The Human as Half Man / Half Monster.
The Two-Headed killer Creature.

Om du tidigare inte har sett denna Sci-fi-/-skräckfilmen tidigare, så blir det en absolut rekommendation till dig att peta in den på din långa skräckfilms-lista för kommande tittning.

Se den Tve-hövade och skräckinjagande mannen inom filmen med titeln: "The Manster" från året 1959, skräckfilmen som sådan är Svart/Vit och har en filmlängd av 1 timma och 12 minuter och äger ett mycket stort sevärde, filmen har 🔊 Engelskt tal.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-10, 19:54
Medlem
Hej @Skräckens klubba

Jag kommer inom detta inlägget att berätta lite kort om en [mysterie-] och skräckfilms-rysare vilken i sin tur är otroligt spännande, det vill säga, en suveränt skräckinjagande stämning, byggs sakta men säkert upp genom hela filmen och du kommer att sitta som på nålar.

🌘🚘 När "Lainie" kör hem med sin bil efter sin första dag på sitt nya arbete som produktions-assistent på en TV-film, får hon plötsligt motorstopp på en mörk och öde landsväg, några minuter senare stannar en bil ................................. ?

Huvudrolls-innehavaren inom denna skräck-rysaren är ingen mindre än Alexandra Paul.

Skräck-rysarens titel: "A Woman Hunted" från året 2003, filmen som sådan, har ett stort sevärde, om du tidigare inte sett denna filmen, så vill jag verkligen rekommendera dig att du ser den, se offret har precis blivit den anklagade, en mycket märklig skräck-rysare och otroligt spännande

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-10, 20:58
Medlem
Adelaides avatar
Någon som sett kannibalfilmen Man From The Deep River med Ivan Rassimov? Jag har funderat på att se den ett tag nu men det har inte blivit av. Är den värd 93 minuter av ens liv?
Citera
2019-12-11, 13:54
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Någon som sett kannibalfilmen Man From The Deep River med Ivan Rassimov? Jag har funderat på att se den ett tag nu men det har inte blivit av. Är den värd 93 minuter av ens liv?

En av de svagare filmerna i genren enligt mig. Det finns annat att se med Rassimov.
Citera
2019-12-12, 18:12
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Skräckens klubba

Det var trevligt att läsa, att av de tidigare 5 skräckfilmerna rekommenderade till dig, så hittade du två stycken skräckfilmer som du kunde peta in på din långa film-lista som du tidigare inte har sett 👍👍👍

"Nothing but the Night" från 1973 samt "Crucible of Horror" från 1971 ... är två bra skräckfilmer som båda har ett gott sevärde.

Om jag har förstått dig rätt från ditt föregående skrivna inlägg, så har du tidigare sett komedi-skräckfilmen med titeln: "House" från året 1986 ? ... och då är jag lite nyfiken på att få veta vad du i sådant fall tyckte om skräckfilmens olika monster ?

Mvh/ @JokerMannen

Big Ben är kanon, det är lite Eddie över honom. Likaså den där monsterkärringen som William Katt är tvungen att gräva ned. William Katt har jag gillat sedan Titta han flyger, så det var bara en bonus att det var han som hade huvudrollen i House.
Citera
2019-12-13, 10:43
Medlem
Veckans klubbas avatar
Jag såg nyss den svenska filmen Draug som jag inte ens hade hört talas om förrän jag såg något inlägg på Facebook. Idén och de tidsenliga kläderna, vapnen var helt ok, men effekterna var förvirrande och Elna Karlsson var som hämtad ur Fäbodjäntan eller Kärleksön med sitt skådespeleri. Hade hon inte haft några repliker så kanske filmen hade varit bättre. Sedan är det oklart om filmskaparna verkligen förstår vad en draug är. Jag ger den en brinnande Lucia i betyg av fem möjliga.
Citera
2019-12-13, 18:27
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Nån som sett japanska House från 1977? https://m.imdb.com/title/tt0076162/
Rekommenderas för Evil Dead-fans.
Citera
2019-12-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Nån som sett japanska House från 1977? https://m.imdb.com/title/tt0076162/
Rekommenderas för Evil Dead-fans.

Fick huvudvärk av den! Helt sinnessjuk, men på ett jobbigt sätt.

Tycker att The Boxer's Omen och The Seventh Curse är mycket bättre, och mer underhållande, när det gäller asiatisk ADHD-skräck. Rekommenderas starkt!
Citera
2019-12-17, 01:39
Medlem
Adelaides avatar
Blev att kolla på Motorsågsmassakern från 1974 idag. Blev sugen på att se den efter att ha lyssnat på det psykedeliska rockbandet The 13th Floor Elevators (de har inget med filmen att göra, men de är från Texas och var verksamma några år innan filmen släpptes).
Jag gillar verkligen denna film. Den är inte så våldsam som man kanske tror. Den grövsta scenen tycker jag är när

Annars är det mest stämningen som gör den läskig. Man får en rejäl domedagskänsla när man ser den.

2:an däremot, som släpptes 12 år senare, är dock en riktig skitfilm enligt mig. Det enda positiva med filmen är att den kvinnliga huvudpersonen är het.
Citera
2019-12-18, 17:06
Medlem
skreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Blev att kolla på Motorsågsmassakern från 1974 idag. Blev sugen på att se den efter att ha lyssnat på det psykedeliska rockbandet The 13th Floor Elevators (de har inget med filmen att göra, men de är från Texas och var verksamma några år innan filmen släpptes).
Jag gillar verkligen denna film. Den är inte så våldsam som man kanske tror. Den grövsta scenen tycker jag är när

Annars är det mest stämningen som gör den läskig. Man får en rejäl domedagskänsla när man ser den.

2:an däremot, som släpptes 12 år senare, är dock en riktig skitfilm enligt mig. Det enda positiva med filmen är att den kvinnliga huvudpersonen är het.

I 2an (no pun intended) är det inte nån som blir sågad i röven? Har för mig att det var det enda jag gillade med den för det var så absurt och fick mig att fnissa lite.
Citera
2019-12-18, 18:47
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrek
I 2an (no pun intended) är det inte nån som blir sågad i röven? Har för mig att det var det enda jag gillade med den för det var så absurt och fick mig att fnissa lite.

Jag minns ärligt talat inte. Det enda jag minns var att tjejen i huvudrollen hade rätt sexiga ben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in