2019-12-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Nej, jag har inte hunnit se den ännu, men jag återkommer med mina tankar kring filmen.

Hej @Veckans klubba

Jag ser verkligen fram emot att få ta del av din egen personliga åsikt samt ditt tyckande om skräck- och demon-filmen "Cameron's Closet" från året 1988 när du har sett filmen

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-05, 23:51
Medlem
Hej @Veckans klubba

Nu följer fortsättningen från de 3 stycken tidigare skrivna inläggen från sidan 2.784.

Detta gäller det 4:e skräckfilms-exemplet med efterkommande uppföljare till den föregående skräckfilmen.

1: ) Detta handlar om en Amerikansk Sci-fi- och skräckfilm med titeln: "Invasion of the Body Snatchers" från året 1956, och skräckfilmen som sådan, är mycket bra och även väldigt spännande.

Som huvudrolls-innehavare inom denna skräckfilmen, ser vi Kevin McCarthy som "Doctor Miles J. Bennell" ... skräckfilmen är i regi av filmregissören Don Siegel.

2: ) Nu förflyttar vi oss hela 22 år framåt i tiden, det vill säga, från året 1956 och fram till året 1978.

Detta handlar vidare sagt om en Amerikansk Sci-fi- och skräckfilm som har samma filmtitel som sin föregångare, det vill säga, "Invasion of the Body Snatchers"från året 1978, inom denna andra skräckfilmen ser vi åter igen Kevin McCarthy som "Doctor Miles J. Bennell" ... inom denna skräckfilmen finns även Donald Sutherland och Jeff Goldblum samt inom just denna filmen ser vi filmregissören Don Siegel som en Taxi Chaufför, skräckfilmen som sådan, är mycket bra och dessutom riktigt kuslig på sina ställen, till exempel, The dog with a human face.

Sci-fi- och skräckfilmen med titeln: "Invasion of the Body Snatchers"från året 1956, är en riktigt fin och bra klassiker och har ett gott sevärde, när man sedan kommer till skräckfilmen "Invasion of the Body Snatchers" från året 1978, så har även denna filmen ett gott sevärda, detta sagt med anledning av, att Kevin McCarthy fortfarande innehar huvudrollen som "Doctor Miles J. Bennell.

Slutligen sagt, Nu har jag givit dig 4 olika skrivna inlägg om skräckfilms-exempel och dess efterkommande uppföljare och vad jag anser om dessa skräckfilmernas sevärden, och nu får du mer än gärna svara mig på följande och tidigare skrivna inlägg, vilka i sin tur var #33.404 och #33.405 och #33.406 samt inkluderat detta nyligen skrivna inlägget.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-06, 23:03
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Skräckens klubba 💀💀💀

Nu följer fortsättningen till mitt föregående inlägg.

Jag kommer nu att ge dig tre olika exempel på skräckfilmer, vilka varje av dem har en, eller flera uppföljare och därtill också förklarar jag för dig varför jag tycker att dessa skräckfilms-uppföljare har ett bra sevärde.

1: ) Skräck- och demon-filmen med titeln: "Thé Exorcist" från året 1973 med den suveränt underbara skådespelerskan Linda Blair som den demon-besatta unga flickan "Regan MacNeil" och av Mamman kallad för "Rex samt inom denna skräckfilmen också den mycket suveräna skådespelaren Max von Sydow som Exorcist-Prästen Fader: "Lankester Merrin och som tillsammans med den Grekiske "Father "Damien" så småningom lyckas med att driva ut de onda krafterna från den demon-besatta unga flickan "Regan MacNeil ... denna skräck och demon-filmen är bara helt enkelt sagt suveränt makalös, och otroligt kuslig.

Sedan kom därefter uppföljaren till skräckfilmen "Thé Exorcist" från året 1973, nämligen, skräckfilmen med titeln: "Thé Exorcist" II: "Thé Heretic" eller enligt Svenskan, "Kättaren" från året 1977, inom denna skräckfilms-uppföljaren till "Thé Exorcist" från 1973, ser vi åter igen Linda Blair som inom filmen fortfarande innehar huvudrollen och även tillsammans med Max von Sydow.

Det betyder enligt ovan sagt, att uppföljaren har ett mycket stort sevärde och blir sålunda väldigt bra, detta tack vare att Linda Blair och Max von Sydow fortfarande finns med inom uppföljaren till den första skräckfilmen, om man däremot sagt hade bytt ut till exempel, Linda Blair, så hade skräckfilmens sevärde sjunkit med mycket stor kraft.

2: ) Den paranormala skräck- och demon-filmen med titeln: "Thé Amityville Horror" från året 1979 och som handlar om Familjen "Lutz" när dom en dag flyttar in i det stora och mäktiga huset beläget och adresserat vid 112 Ocean Avenue on the south shore of Long Island, New York, Kathy och George Lutz flyttade in inom huset med Familj, inom denna Familjen Lutz, finns bland annat den då unga 9 år gamla flickan Natasha Ryan som "Amy Lutz" ... hon hade bland annat en demonisk kamrat som besökte henne, framförallt inom hennes eget lilla sovrum på övervåningen, vilken kallades för "Jody" (ett diminutiv av Judith) ... skräck- och demon-filmen som sådan, är suveränt fantastisk och mycket kuslig, och jag anser också till detta sagda, att skräckfilmen "Thé Amityville Horror" från året 1979 har den bästa skräckfilms-musiken som jag hitintills fått lyssna till av alla de många skräckfilmer som jag sett, det vill säga, att när kvinnokören lallar i bakgrunden, så känner man att de onda krafterna står precis bakom hörnet, och dessutom sagt, så skiljer sig denna lallande körmusiken av kvinnogruppen från allt annat som jag tidigare fått lyssna till.

Komplettering till ovan, gällande den då 9 år gamla flickan Natasha Ryan som "Amy Lutz" inom skräckfilmen "Thé Amityville Horror" från året 1979, så finns hon även med inom den paranormala skräck- och demon-filmen med titeln: "Entity" eller enligt Svenska som "Okänt Väsen" från året 1982, vilken film i sin tur också den, är otroligt kuslig och väldigt spännande.

När vi kommer till uppföljaren till skräckfilmen "Thé Amityville Horror" från 1979, nämligen skräckfilmen med titeln: "Amityville Horror" II: "The Possession" från året 1982, så handlar det plötsligt om en helt ny Familj, nämligen, Familjen "Montelli ... men, trotts att filmen handlar om en helt ny Familj, så utspelar sig filmen inom exakt samma hus, beläget och adresserat på 112 Ocean Avenue, och, i och med att det handlar om samma hus som inom den första "Amityville-filmen från 1979, så har skräckfilmen ett gott sevärde, hade det däremot sagt handlat om ett helt annat hus, så hade i och med det, skräckfilmen sjunkit i sitt sevärde, filmen som sådan, 1982:an, anser jag är en mycket bra och sevärd skräckfilm, Prästen James Olson som "Father Adamsky" ... är enligt mitt tycke en väldigt bra skådespelare inom denna skräckfilmen från året 1982.

Inom nästkommande inlägg, ger jag ett ytterligare exempel på en annan mycket bra skräckfilm och dess efterkommande uppföljare.

Mvh/ @JokerMannen

The Exorcist II: The Heretic har jag faktiskt undvikit att se för att alla har sagt att den är så dålig. Amityville II: The Possession är i mina ögon den bästa filmen i den serien, till och med filmens ledmotiv har förbättrats en smula. Jag önskar att det soundtracket skulle få en ordentlig release.
Citera
2019-12-06, 23:11
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hej @Veckans klubba

Nu följer fortsättningen från de 3 stycken tidigare skrivna inläggen från sidan 2.784.

Detta gäller det 4:e skräckfilms-exemplet med efterkommande uppföljare till den föregående skräckfilmen.

1: ) Detta handlar om en Amerikansk Sci-fi- och skräckfilm med titeln: "Invasion of the Body Snatchers" från året 1956, och skräckfilmen som sådan, är mycket bra och även väldigt spännande.

Som huvudrolls-innehavare inom denna skräckfilmen, ser vi Kevin McCarthy som "Doctor Miles J. Bennell" ... skräckfilmen är i regi av filmregissören Don Siegel.

2: ) Nu förflyttar vi oss hela 22 år framåt i tiden, det vill säga, från året 1956 och fram till året 1978.

Detta handlar vidare sagt om en Amerikansk Sci-fi- och skräckfilm som har samma filmtitel som sin föregångare, det vill säga, "Invasion of the Body Snatchers"från året 1978, inom denna andra skräckfilmen ser vi åter igen Kevin McCarthy som "Doctor Miles J. Bennell" ... inom denna skräckfilmen finns även Donald Sutherland och Jeff Goldblum samt inom just denna filmen ser vi filmregissören Don Siegel som en Taxi Chaufför, skräckfilmen som sådan, är mycket bra och dessutom riktigt kuslig på sina ställen, till exempel, The dog with a human face.

Sci-fi- och skräckfilmen med titeln: "Invasion of the Body Snatchers"från året 1956, är en riktigt fin och bra klassiker och har ett gott sevärde, när man sedan kommer till skräckfilmen "Invasion of the Body Snatchers" från året 1978, så har även denna filmen ett gott sevärda, detta sagt med anledning av, att Kevin McCarthy fortfarande innehar huvudrollen som "Doctor Miles J. Bennell.

Slutligen sagt, Nu har jag givit dig 4 olika skrivna inlägg om skräckfilms-exempel och dess efterkommande uppföljare och vad jag anser om dessa skräckfilmernas sevärden, och nu får du mer än gärna svara mig på följande och tidigare skrivna inlägg, vilka i sin tur var #33.404 och #33.405 och #33.406 samt inkluderat detta nyligen skrivna inlägget.

Mvh/ @JokerMannen

Jag har faktiskt inte sett originalet från 1956 men jag älskar versionen från 1978 med Sutherland & Co. Filmen finns ju också i en "nyare" version, Body Snatchers från 1993 som var ok men inte i närheten av -78 års version. Själva temat när väsen eller utomjordingar tar över folks kroppar är något som jag älskar för övrigt. Allt ifrån The Thing till The Hidden och The Faculty.
Citera
2019-12-06, 23:15
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hej @Veckans klubba

Nu följer det tredje film-exemplet till föregående inlägg.

3: ) Den psykologiska skräck- och slasher-filmen med titeln: "Psycho" från året 1960 med den suveräna skådespelaren Anthony Perkins som den halvt galne "Norman Bates" och som fortsatte att driva sin avlidna Moders motell, det vill säga, "Bates Motell" ... skräckfilmen som sådan är en riktig pärla med "NormanBoy" och "The Mother" även "The GhostHouse" inom filmen är mysigt härligt.

4: ) När vi sedan kommer till uppföljaren till "Psycho" från 1960, det vill säga, "Psycho" II från året 1983, så ser vi även där inom Anthony Perkins som den halvt galne "Norman Bates, även inom den filmen handlar det om samma hus med tillhörande motell och även "The Mother" fortsätter att hålla sin uppsikt över sonen, om det nu däremot sagt hade handlat om ett helt annat hus, så hade filmen 1983:an sjunkit mycket i sitt sevärde och framförallt sagt, hade man inom den andra skräckfilmen "Psycho" II ... bytt ut Anthony Perkins mot en annan skådespelare, ja, då hade filmen näst intill sagt, tappat sitt sevärde fullständigt.

5: ) När vi sedan kommer till den 3:e uppföljaren, det vill säga, "Psycho" III från året 1986, så finns fortfarande Anthony Perkins med inom filmen som den halvt galne "Norman Bates" och "Thé Horrible Mother" härjar fortfarande både inom huset och även emellanåt inom någon av kabinerna hos motellet, så länge som huvudrolls-innehavaren inte byts ut inom uppföljaren eller uppföljarna, så har filmen som sådan, ett bra sevärde.

Komplettering till ovan, både "Psycho" från året 1960 och även "Psycho" II från året 1983, är väldigt bra och mycket sevärda skräckfilmer, däremot sagt, så är uppföljaren "Psycho" III från året 1986 kanske inte riktigt lika bra som de två första filmerna, men, absolut sevärd, sedan när det gäller skräckfilmen "Psycho" 4 "The Begining" ... så är väl den filmen bara så där, detta trotts att Anthony Perkins finns med inom filmen, men, även "Psycho" 4 har ett visst sevärde.

Jag har bestämt mig för att ge dig ytterligare ett skräckfilms-exempel och dess efterkommande uppföljare, dessa skräckfilmerna, skriver jag om inom nästa inlägg.

Mvh/ @JokerMannen

Jag håller med om att Psycho och Psycho II är de bästa filmerna i serien. Remaken av Psycho var tämligen onödig (som de flesta). Ingen Perkins, ingen Norman Bates.
Citera
2019-12-07, 17:25
Medlem
Citat:
The Exorcist II: The Heretic har jag faktiskt undvikit att se för att alla har sagt att den är så dålig. Amityville II: The Possession är i mina ögon den bästa filmen i den serien, till och med filmens ledmotiv har förbättrats en smula. Jag önskar att det soundtracket skulle få en ordentlig release.

Hej @Skräckens klubba

Jag tycker inte att man skall rätta sig efter vad andra säger efter deras tycke och smak, allting är ju faktiskt individuellt, det vill säga och vad jag nu menar med detta är följande sagt,

När det nu gäller demon- och skräckfilmen med titeln: "Thé Heretic" / Thé Exorcist II / från året 1977, så vill jag rekommendera dig att du petar in skräckfilmen på din egen långa filmlista och sedan tittar på skräckfilmen, och efter det att du sett filmen, då först kan du göra en bedömning efter ditt eget tycke och din egen smak, därnäst kan du sålunda, antingen hålla med majoriteten om att skräckfilmen "Thé Heretic" är en dålig och usel skräckfilm, eller så kanske just du, kommer att tycka att filmen faktiskt var riktigt bra.

Gällande demon- och skräckfilmen med titeln: "The Possession" / Thé Amityvill II / från året 1982, så har du mitt fullständiga medhåll, att skräckfilmen som sådan, är mycket kuslig och väldigt bra, för att nämna en riktigt bra liten scen inom denna skräckfilmen, så tycker jag, att när demonen tar sig in inom pojkens kropp och man ser när pojkens mage liksom lyfter på sig och bildar små vågformer, den lilla scenen är verkligen bra, men, tilläggas skall, att det finns flera andra små scener inom skräckfilmen som verkligen är otroligt bra och väldigt kusliga.

När vi nu luftar lite grann om denna demon- och skräckfilmen "Amityville II" så vill jag berätta för dig och när det gäller DVD, så finns det tre versioner, en SE-version och en GB-version samt en US-version, ( jag har alla tre versioner) vad beträffar SE-versionen, så är den klippt, när det sedan gäller GB-versionen, så är den filmen något längre, men även den klippt, däremot, så är US-versionen helt oklippt, scenen som klippts bort är när prästen slår en vakt i huvudet [med vaktens egen pistol] inom ett rum på sjukhuset där den demon-besatta pojken ligger intagen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-07, 17:55
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt inte sett originalet från 1956 men jag älskar versionen från 1978 med Sutherland & Co. Filmen finns ju också i en "nyare" version, Body Snatchers från 1993 som var ok men inte i närheten av -78 års version. Själva temat när väsen eller utomjordingar tar över folks kroppar är något som jag älskar för övrigt. Allt ifrån The Thing till The Hidden och The Faculty.

Hej @Veckans klubba 🎬🎥

Efter som du framförde inom ditt tidigare skrivna inlägg att du inte hade sett Sci-fi- och skräckfilmen med titeln: "Invasion of the Body Snatchers" från året 1956, så vill jag varmt rekommendera dig att du även petar in den skräckfilmen på din långa filmlista och sedan tittar på den när du känner för att se filmen, skräckfilmen som sådan, har ett högt sevärde inom de riktigt fina klassiska Sci-fi- och skräckfilmerna

När det sedan gäller Sci-fi- och skräckfilmen med titeln: "The Thing" från året 1982 med Kurt Russell, så innehåller denna skräckfilmen en ruskigt kuslig varelse vars ansikte är otroligt skräckinjagande, en mycket bra och sevärd skräckfilm med andra ord.

Enligt ovan sagt, så vill jag rekommendera dig att även se original-skräckfilmen med titeln: "The Thing" (from Another World) från året 1951 (om du tidigare inte har sett denna skräckfilmen vill säga) ... skräckfilmen som sådan, har ett bra sevärde och är faktiskt riktigt spännande.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-07, 18:26
Medlem
Citat:
Jag håller med om att Psycho och Psycho II är de bästa filmerna i serien. Remaken av Psycho var tämligen onödig (som de flesta). Ingen Perkins, ingen Norman Bates.

Hej @Skräckens klubba

När vi talar om den stora Mästaren inom filmens värld, det vill säga, Alfred Hitchcock, så är den psykologiska skräckfilmen "Psycho" från året 1960 ett mästerverk och förblir också ett sådant, när vi sedan kommer till uppföljaren, det vill säga, "Psycho II" ... så är även den skräckfilmen mycket bra och har ett stort sevärde.

När vi talar om skräckfilmen med titeln: "Psycho" från året 1998 med Vince Vaughn som "Norman Bates" och Julianne Moore som "Lila Crane" ... så är det endast ett uselt och mycket dåligt kompilat av Mästaren Alfred Hitchcock's original "Psycho" från 1960, jag tänker då framför allt på den lilla scenen inom filmen när Vince Vaughn som "Norman Bates" står inom sitt motell-kontor och tjuv-kikar genom hålet i väggen in till ett av motellets närmaste kabiner, samtidigt som han står och tjuv-kikar genom vägghålet, så onanerar han så att bältet, tillhörande hans byxor, ljudar högt, vilket jag i min tur anser är ett rent hån mot Mästaren Alfred Hitchcock, med andra ord sagt, den absolut sämsta skräckfilm som jag har sett.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-09, 09:49
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hej @Skräckens klubba

När vi talar om den stora Mästaren inom filmens värld, det vill säga, Alfred Hitchcock, så är den psykologiska skräckfilmen "Psycho" från året 1960 ett mästerverk och förblir också ett sådant, när vi sedan kommer till uppföljaren, det vill säga, "Psycho II" ... så är även den skräckfilmen mycket bra och har ett stort sevärde.

När vi talar om skräckfilmen med titeln: "Psycho" från året 1998 med Vince Vaughn som "Norman Bates" och Julianne Moore som "Lila Crane" ... så är det endast ett uselt och mycket dåligt kompilat av Mästaren Alfred Hitchcock's original "Psycho" från 1960, jag tänker då framför allt på den lilla scenen inom filmen när Vince Vaughn som "Norman Bates" står inom sitt motell-kontor och tjuv-kikar genom hålet i väggen in till ett av motellets närmaste kabiner, samtidigt som han står och tjuv-kikar genom vägghålet, så onanerar han så att bältet, tillhörande hans byxor, ljudar högt, vilket jag i min tur anser är ett rent hån mot Mästaren Alfred Hitchcock, med andra ord sagt, den absolut sämsta skräckfilm som jag har sett.

Mvh/ @JokerMannen

Grejen med Perkins, förutom att han var en riktigt duktig skådis, var ju att han var trovärdig i sin "oskuldsfullhet", osäkerhet och underdånighet gentemot sin "mor", även om han spanade via sitt hemliga titthål. 196 cm Vince Vaughn var helt enkelt inte trovärdig som Norman Bates.
Citera
2019-12-09, 17:10
Medlem
Hej @Veckans klubba

Då fortsätter jag i vanlig ordning med att berätta om skräckfilmer som du kanske redan har sett, eller inte tidigare sett.

1: ) Detta handlar om en Brittisk/Amerikansk skräckfilm och som har titeln: "Scream and Scream Again" vilken är från året 1970, inom denna skräckfilmen förekommer kända skådespelare som bland andra, Christopher Lee och Peter Cushing även med Vincent Price, skräckfilmen är en Amicus Production.

2: ) Detta är en ren Brittisk skräckfilm vilken's titel är: "Nothing but the Night" och denna skräckfilmen är från året 1973, inom denna filmen ser vi bland andra, Christopher Lee och Peter Cushing, skräckfilmen är en Charlemange Production.

3: ) Detta handlar om en ren Brittiskt och psykologisk skräckfilm som har titeln: "Fear in the Night" vilken är från året 1972, inom denna psykologiska skräckfilm finns bland andra, Joan Collins [som inom skräckfilmen med titeln: "Tales that Witness Madness" från 1973] och även Peter Cushing, skräckfilmen är en Hammer film Production.

4: ) Detta är en ren Brittisk skräckfilm som har titeln: "Crucible of Horror" har även namnet: "The Corps" ... skräckfilmen är från året 1971, inom denna skräckfilmen förekommer lite mer halv-kända skådespelare som, Michael Gough och Olaf Pooley så som Yvonne Mitchell med flera.

Alla dessa 4 stycken skräckfilmer enligt ovan skrivna, vilka samtliga fyra har ett mycket bra sevärde, om du bland dessa fyra skräckfilmer stöter på någon som du tidigare inte har sett, så skall du givet vis i sådant fall peta in den eller de ... på din långa skräckfilms-lista.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-09, 20:05
Medlem
Hej @Skräckens klubba

Det finns en liten speciell skräckfilm med komedi-inslag och som jag personligen anser ha ett gott sevärde.

Denna Amerikanska komedi-skräckfilmen, har titeln: "House" och är från året 1986, det finns ett mycket häftigt spökhus 🌳🏰 👻👻👻 var inom dess väggar finns några riktigt mysiga monster, till exempel, Zombie-soldaten "Big Ben" och "Sandy the Witch" en riktigt härlig demon, inom spökhuset's väggar finns även flera andra riktigt äckliga figurer som dyker upp då man minst anar det.

Om du inte tidigare har sett denna komedi-skräckfilmen, så rekommenderar jag dig att se den, detta sagt med anledning av de mysigt äckliga monstren som förekommer inom denna lite speciella film.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-10, 10:10
Medlem
Veckans klubbas avatar
Nothing but the Night och Crucible of Horror hamnar på listan, jokermannen. Tack för tipsen! Är det någon skräckfilmsfantast som vet om det kommer något nytt och intressant på skräckfilmsfronten snart? Förut höll jag mig alltid ajour via bloodydisgusting men nu litar jag inte på deras recensioner längre, då de har höjt rena skitfilmer till skyarna av oklara skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in