Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 19:14
  #32221
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Har hon gjort porr?

Inte vad jag vet, men hon var ju klassisk utvikningsbrud i likhet med Christina Lindberg. Huruvida man väljer att kategorisera det som porr är ju sen upp till var och en.
Citera
2018-07-15, 19:17
  #32222
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inte vad jag vet, men hon var ju klassisk utvikningsbrud i likhet med Christina Lindberg. Huruvida man väljer att kategorisera det som porr är ju sen upp till var och en.
Aha jag förstår, som jag misstänkte då! (typ!)
Citera
2018-07-16, 12:37
  #32223
Medlem
Kalender-mannens avatar
Jag vill slå ett slag för The Endless.

Två bröder återvänder till den kult som de för tio år sedan lämnat bakom sig. Deras nya liv är inte framgångsrika utanför den skyddade verkstaden och en dag dyker det upp ett videoband i brevlådan hos bröderna med en hälsning ifrån deras gamla vänner ute på landet. Det verkar som att döds-ufo-sekten inte har begått det självmassmord som den äldre brodern befarat för många år sedan då alla verkar vara vid liv och i gått välmående.
Den yngre brodern föreslår att de borde åka tillbaka för att hälsa på dem och efter lite övertalande så beger de sig tillbaka på premissen att de enbart skall hälsa på gruppen i ett dygn och sedan vända hem igen.

Enligt mig och säkerligen er med så dras filmen med vissa svårigheter. Skådespelet kan emellanåt vara lite svajigt men det reparerar filmen ändå med sina karaktärer och deras utveckling. Lika så hade jag svårt de färgkorrigeringarna som på fotot ibland dras med och även en del av det animerade som titt som tätt dyker upp under filmens gång. Dock är jag villig till en viss gräns att förlåta detta då filmskaparna kanske inte haft så många andra tillgångar till sitt förfogande. Det som verkligen håller upp och som är av värde med filmen är dess koncept och historia som känns både kul och lite genomarbetat.


Inget mästerverk men troligen värd din tid en sval sommarkväll.
4/5

https://www.imdb.com/title/tt3986820
__________________
Senast redigerad av Kalender-mannen 2018-07-16 kl. 13:11.
Citera
2018-07-16, 13:37
  #32224
Medlem
Rakiis avatar
Såg en någorlunda ny skräckfilm igår, från 2014 som heter Last Shift som flugit under radarn för mig.

Handlar om en nyutbildad polis som får i uppdrag att vakta en polisstation som skall stängas ned och detta är sista kvällen som den är i "bruk", dock inga som sitter i häkte eller dylikt, bara hon ensam där med sin bok. Denna börjar bra, premissen är ju nästan som tagen ur en viss sjuttiotalsfilm av John Carpenter fast här i skräckfilmsformat. Polisen spenderar inledningen av filmen med att mest sitta och gå runt i polisstationen som känns som en labyrint emellanåt, läsa lite i kurslitteraturen och ha allmänt tråkigt tills en kvinna ringer på telefon och ber för sitt liv om hjälp. Efter det börjar filmen på riktigt kan man väl säga.

Vill poängtera att detta inte på något vis är ett mästerverk, den börjar bra och peakar runt trekvart in för att sedan, tyvärr, tappa det en kvart senare när det enligt mig ballar ur lite för mycket för filmens eget bästa. Jag hade gärna sett en mer långsam slow-burner istället för vad man nu fick, med samma plot bara det att man mera fokuserar på hjärnspöken och annat obehagligt än det som faktiskt skedde.

Har ni ingenting annat till övers att se då duger denna, ni kanske gillar den, vad vet jag?
Citera
2018-07-16, 13:49
  #32225
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg en någorlunda ny skräckfilm igår, från 2014 som heter Last Shift som flugit under radarn för mig.

Handlar om en nyutbildad polis som får i uppdrag att vakta en polisstation som skall stängas ned och detta är sista kvällen som den är i "bruk", dock inga som sitter i häkte eller dylikt, bara hon ensam där med sin bok. Denna börjar bra, premissen är ju nästan som tagen ur en viss sjuttiotalsfilm av John Carpenter fast här i skräckfilmsformat. Polisen spenderar inledningen av filmen med att mest sitta och gå runt i polisstationen som känns som en labyrint emellanåt, läsa lite i kurslitteraturen och ha allmänt tråkigt tills en kvinna ringer på telefon och ber för sitt liv om hjälp. Efter det börjar filmen på riktigt kan man väl säga.

Vill poängtera att detta inte på något vis är ett mästerverk, den börjar bra och peakar runt trekvart in för att sedan, tyvärr, tappa det en kvart senare när det enligt mig ballar ur lite för mycket för filmens eget bästa. Jag hade gärna sett en mer långsam slow-burner istället för vad man nu fick, med samma plot bara det att man mera fokuserar på hjärnspöken och annat obehagligt än det som faktiskt skedde.

Har ni ingenting annat till övers att se då duger denna, ni kanske gillar den, vad vet jag?
Tycker det mer låter som Nattvakten.
Citera
2018-07-16, 14:37
  #32226
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Tycker det mer låter som Nattvakten.

Haha jo när du nu säger det så är det mera åt Nattvakten än Assault on Precinct 13, tänkte jag inte alls på.

Man borde nästan ta och se om nämnda danska film, den minns jag som kuslig och bra som ung spoling.
Citera
2018-07-16, 18:09
  #32227
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg en någorlunda ny skräckfilm igår, från 2014 som heter Last Shift som flugit under radarn för mig.

Handlar om en nyutbildad polis som får i uppdrag att vakta en polisstation som skall stängas ned och detta är sista kvällen som den är i "bruk", dock inga som sitter i häkte eller dylikt, bara hon ensam där med sin bok. Denna börjar bra, premissen är ju nästan som tagen ur en viss sjuttiotalsfilm av John Carpenter fast här i skräckfilmsformat. Polisen spenderar inledningen av filmen med att mest sitta och gå runt i polisstationen som känns som en labyrint emellanåt, läsa lite i kurslitteraturen och ha allmänt tråkigt tills en kvinna ringer på telefon och ber för sitt liv om hjälp. Efter det börjar filmen på riktigt kan man väl säga.

Vill poängtera att detta inte på något vis är ett mästerverk, den börjar bra och peakar runt trekvart in för att sedan, tyvärr, tappa det en kvart senare när det enligt mig ballar ur lite för mycket för filmens eget bästa. Jag hade gärna sett en mer långsam slow-burner istället för vad man nu fick, med samma plot bara det att man mera fokuserar på hjärnspöken och annat obehagligt än det som faktiskt skedde.

Har ni ingenting annat till övers att se då duger denna, ni kanske gillar den, vad vet jag?

Jag gillade The Last Shift, även om den spårar för mycket på slutet, precis som du säger. Får nog ta och se om den någon gång nu i sommar.

Hur var det med grammatiken här då?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Jag vill slå ett slag för The Endless.
Två bröder återvänder till den kult som de för tio år sedan lämnat bakom sig. Deras nya liv är inte framgångsrika utanför den skyddade verkstaden och en dag dyker det upp ett videoband i brevlådan hos bröderna med en hälsning ifrån deras gamla vänner ute på landet. Det verkar som att döds-ufo-sekten inte har begått det självmassmord som den äldre brodern befarat för många år sedan då alla verkar vara vid liv och i gått välmående.
Den yngre brodern föreslår att de borde åka tillbaka för att hälsa på dem och efter lite övertalande så beger de sig tillbaka på premissen att de enbart skall hälsa på gruppen i ett dygn och sedan vända hem igen.

Enligt mig och säkerligen er med så dras filmen med vissa svårigheter. Skådespelet kan emellanåt vara lite svajigt men det reparerar filmen ändå med sina karaktärer och deras utveckling. Lika så hade jag svårt de färgkorrigeringarna som på fotot ibland dras med och även en del av det animerade som titt som tätt dyker upp under filmens gång. Dock är jag villig till en viss gräns att förlåta detta då filmskaparna kanske inte haft så många andra tillgångar till sitt förfogande. Det som verkligen håller upp och som är av värde med filmen är dess koncept och historia som känns både kul och lite genomarbetat.


Inget mästerverk men troligen värd din tid en sval sommarkväll.
4/5

https://www.imdb.com/title/tt3986820
__________________
Senast redigerad av Kalender-mannen 2018-07-16 kl. 18:42.
Citera
2018-07-17, 16:02
  #32228
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Jag vill slå ett slag för The Endless.

Två bröder återvänder till den kult som de för tio år sedan lämnat bakom sig. Deras nya liv är inte framgångsrika utanför den skyddade verkstaden och en dag dyker det upp ett videoband i brevlådan hos bröderna med en hälsning ifrån deras gamla vänner ute på landet. Det verkar som att döds-ufo-sekten inte har begått det självmassmord som den äldre brodern befarat för många år sedan då alla verkar vara vid liv och i gått välmående.
Den yngre brodern föreslår att de borde åka tillbaka för att hälsa på dem och efter lite övertalande så beger de sig tillbaka på premissen att de enbart skall hälsa på gruppen i ett dygn och sedan vända hem igen.

Enligt mig och säkerligen er med så dras filmen med vissa svårigheter. Skådespelet kan emellanåt vara lite svajigt men det reparerar filmen ändå med sina karaktärer och deras utveckling. Lika så hade jag svårt de färgkorrigeringarna som på fotot ibland dras med och även en del av det animerade som titt som tätt dyker upp under filmens gång. Dock är jag villig till en viss gräns att förlåta detta då filmskaparna kanske inte haft så många andra tillgångar till sitt förfogande. Det som verkligen håller upp och som är av värde med filmen är dess koncept och historia som känns både kul och lite genomarbetat.


Inget mästerverk men troligen värd din tid en sval sommarkväll.
4/5

https://www.imdb.com/title/tt3986820

Jag ska lägga den på minnet, trots det oinspirerande namnet hehe. Det är tydligen regissören bakom Spring (2014) som jag minns som en rätt häftig film.

https://www.imdb.com/title/tt3395184/?ref_=nv_sr_2
Citera
2018-07-17, 16:25
  #32229
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jag ska lägga den på minnet, trots det oinspirerande namnet hehe. Det är tydligen regissören bakom Spring (2014) som jag minns som en rätt häftig film.

https://www.imdb.com/title/tt3395184/?ref_=nv_sr_2

Och även Resolution som man "bör" ha sett innan man ser The Endless, den är riktigt jävla bra den med.
Citera
2018-07-17, 17:12
  #32230
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jag ska lägga den på minnet, trots det oinspirerande namnet hehe. Det är tydligen regissören bakom Spring (2014) som jag minns som en rätt häftig film.

https://www.imdb.com/title/tt3395184/?ref_=nv_sr_2

Det tycker jag att du skall göra. Det är en ganska harmlös men underhållande film!
Spring såg jag för första gånger bara för ca tre veckor sedan! Även om den är mer lagd åt romantik och drama än vad jag hade förväntat mig så var det en fin och speciell film.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Och även Resolution som man "bör" ha sett innan man ser The Endless, den är riktigt jävla bra den med.

Jepp, den får man inte missa!
Citera
2018-07-17, 18:42
  #32231
Medlem
Rakiis avatar
Kommit en ny spökskräckfilm med Martin Freeman, Ghost Stories.

https://www.imdb.com/title/tt5516328/

Blir nog kvällsfilmen.
Citera
2018-07-19, 11:17
  #32232
Medlem
TheLightstones avatar
Såg Beyond the Black Rainbow (2010) igår.

En ung kvinna försöker att fly från någon typ av dystopiskt forskningslaboratorium.

Den här filmen är vad många skulle kalla för style over substance. Storyn är mycket långsam och krypande, med få karaktärer och tystlåtna, korta dialoger. Kameraarbetet, musiken och färgpaletten inger dock en obehaglig stämning som gjorde att jag satt som klistrad. Om man gillar ambient/drone/synthwave är detta en film man borde se. Jag ryste till av rädsla flera gånger, flera scener är rejält mardrömslika, lite som en feberdröm.

Filmen är väldigt artsy och säkert populär hos hipsters och elitister, men den var trots allt unik och obehaglig enligt mig!

3/5

Regissören är nu aktuell med en film med Nicolas Cage i huvudrollen som jag ser fram emot.

https://www.imdb.com/title/tt1534085/?ref_=nv_sr_1
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback