Blev att kolla på Motorsågsmassakern från 1974 idag. Blev sugen på att se den efter att ha lyssnat på det psykedeliska rockbandet The 13th Floor Elevators (de har inget med filmen att göra, men de är från Texas och var verksamma några år innan filmen släpptes).
Jag gillar verkligen denna film. Den är inte så våldsam som man kanske tror. Den grövsta scenen tycker jag är när
tjejen blir huggen på huvudet med hammaren mot slutet
Annars är det mest stämningen som gör den läskig. Man får en rejäl domedagskänsla när man ser den.
2:an däremot, som släpptes 12 år senare, är dock en riktig skitfilm enligt mig. Det enda positiva med filmen är att den kvinnliga huvudpersonen är het.
Motorsågsmassakern är en odödlig klassiker. Två utav bland de bästa scenerna som varit i någon skräckfilm i mitt tycke är, Leatherface sliter dörren åt sidan och man får se honom för första gången. Samt när tjejen försöker springa ut och han tar ett grepp om henne och tar henne tillbaka till huset.
Tvåan är lite små rolig tack vare Chop Top och att dennis hopper är helt galen.
Citat:
Ursprungligen postat av skrek
I 2an (no pun intended) är det inte nån som blir sågad i röven? Har för mig att det var det enda jag gillade med den för det var så absurt och fick mig att fnissa lite.
Jo Drayton Sawyer (kocken?) får en motorsåg i röven/skrevet när Dennis hopper springer runt med två motorsågar.
Jag började se den men ljudsättning/dialog var för taffligt så jag gav upp å väntar på subs för att få en rimlig uppfattning av storyn .... fast jag har väntat några månader nu, utan resultat på subscene.
Några andra skräckrullar på g? Nån som har nått?
Skräckens klubba - put another dime in the autist-bot baby!!
Jag började se den men ljudsättning/dialog var för taffligt så jag gav upp å väntar på subs för att få en rimlig uppfattning av storyn .... fast jag har väntat några månader nu, utan resultat på subscene.
Inte sett den tyvärr.
Har du sett The Wailing (2016)? Annars kan jag rekomendera den. Känner du för något äldre så ska du se Satan's Blood (1978), sleaze och djävulsdyrkan i kvadrat.
Har du sett The Wailing (2016)? Annars kan jag rekomendera den. Känner du för något äldre så ska du se Satan's Blood (1978), sleaze och djävulsdyrkan i kvadrat.
Yes, har sett The Wailing! Inte Satan's Blood däremot. "Coven of devil-worshipers" - I'm there.
Jag har faktiskt sett den där The Village in the Woods-rullen, men jag tryckte delete på skiten efteråt och har förträngt det mesta, men jag kom ihåg att jag hade sett den när jag kollade på trailern. Den förtjänar verkligen inte 6,5 i betyg på imdb. Om du vill se en rulle med en mystisk by i utbygden så kolla Calvaire om du inte har sett den (men det har du nog).
Annars finns ju nya The Lighthouse att titta på om du inte har gjort det än. Willem Dafoe är lysande i filmen även om jag tyckte The Witch var bättre.
Jag har faktiskt sett den där The Village in the Woods-rullen, men jag tryckte delete på skiten efteråt och har förträngt det mesta, men jag kom ihåg att jag hade sett den när jag kollade på trailern. Den förtjänar verkligen inte 6,5 i betyg på imdb. Om du vill se en rulle med en mystisk by i utbygden så kolla Calvaire om du inte har sett den (men det har du nog).
Annars finns ju nya The Lighthouse att titta på om du inte har gjort det än. Willem Dafoe är lysande i filmen även om jag tyckte The Witch var bättre.
Hej @Veckans klubba
Jag håller med dig i detta fallet att skräckfilmen "The Witch" från 2015 är en väldigt bra film.
God jul på dig själv! En passande rulle i jultider kanske kan vara Krampus eller Silent Night, Deadly Night?
Hej @Jul-skräckens klubba
Det blir utan minsta tvekan den Amerikanska skräck- och slasher-filmen "Silent Night, Deadly Night" från 1984 och sedan blir det absolut "Black Christmus" från 1974 (Stilla Natt, Blodiga Natt) med Margot Kidder.
Jag undrar om du har njutit av några riktigt kusliga och bra skräckfilmer under Julhelgen som nu varit ?
Själv har har jag sett några riktigt bra skräckfilmer under Julhelgen, bland annat "Evil Dead" som jag personligen tycker har en del riktigt ruggiga scener, som till exempel, skelettet som dansar i skogsgläntan och sedan en stund senare lyfter från marken och flyger bort in genom skogens träd.
Tänkte skrämma skiten ur kvinnan min ikväll. Har inte sett någon skräckis sedan runt 2014. Vad har det gjorts för bra sådana sedan dess? Det får inte vara 5 tonåringar som springer runt i en skog och blir jagade av ett spöke, utan liter mer vuxet. Gärna inte heller något litet barn som blivit besatt.