Citat:
Ursprungligen postat av
Curieuxx
Yes, 150mg och endast Voxra. Droger och alkohol nyttjar jag inte öht.
Läkaren skrek rätt ut, han hatar Voxra och förstår inte varför den anses vara "snäll" i Sverige. I hans hemland skrevs det knappt ut pga alla biverkningar och där var det tydligen nästan 50% som tuppade av lite då och då helt oförklarligt när de gick på någon form av bupropion.

Tror jag tar vad den där läkaren säger med en nypa salt..
Vilket var hans hemland? För om 50% skulle krampa/ramla ihop sådär hade inte medicinen ens fått förskrivas, ”vanliga biverkningar” brukar vara en på tusen patienter.
Det är ju inte så att man inte utrett tabletten..
Synd att den inte funkar för dig, en ”närstående” står på det dubbla av din dos och där kan man för första gången på väldigt länge se en skillnad i motivation, ork och faktiskt mående överlag.
Voxra är en bra medicin, men som med allt...inte för alla..
Ser hellre att Voxra skrivs ut än som när jag gick till min reumatolog och förklarade att jag hade svårt att sova för att jag hade så mycket värk och tok-tanten erbjöd mig ett hundra pack med Stilnoct, eller kanske lite mumsigt imovane?
Benzo är däremot dödens jävla tablett och alla bör sky skiten som pesten, är själv en av dom som absolut inte får någon effekt mer än att bli trött som fan av benzo och det blir jag ändå så det räcker..
Men nu har jag halkat ifrån ämnet lite...