Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-24, 04:42
  #6973
Medlem
wwrs avatar
En av de högsta politikerna på finansdepartementet:
Citat:
No-deal Brexit planning will resume after the general election if the Conservatives win, a senior Treasury minister has said.
https://www.telegraph.co.uk/politics...-treasury/amp/

Jag är rädd för att man kanske läcker detta för att ge intryck av att "Brexit är på riktigt". Man kommer att tolka Tory-seger i valet som stöd för avtalet. Sedan kanske man kommer att försöka knuffa tillbaka allt i gamla hjulspår, bl.a med hjälp av paragrafen om "level playing field".

Men vi får se vad som sker.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-11-24 kl. 04:51.
Citera
2019-12-06, 15:26
  #6974
Medlem
Lost.Villains avatar
Vilken soppa. Nu är alltså Brexit uppskjutet till 31 Jan så att man kan hålla general election innan i hopp om att det nya parlamentet ska kunna upplösa Brexit. Helt otroligt hur globalisterna har obstruerat och kämpat emot folkviljan.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-46393399

Citat:
Cancel Brexit
There is also the legal option of cancelling Brexit altogether by revoking Article 50.

But clearly, this is not something the current government is contemplating - so it's only really possible to imagine this outcome after a change of government.

The Liberal Democrats have said that if they won a majority in the House of Commons they would revoke Article 50 and cancel Brexit. If they didn't get a majority, they would support another referendum.

Så nu handlar hela general election om Brexit. Vilket skämt att det tillåts.

https://www.bbc.com/news/election-2019-50687225
Citera
2019-12-06, 16:42
  #6975
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Så nu handlar hela general election om Brexit. Vilket skämt att det tillåts.
Vad kunde vara viktigare för ett folk att rösta om än huruvida Berlin, ehm, Bryssel eller London stiftar brittisk lag?
Citera
2019-12-06, 21:04
  #6976
Medlem
Ola Schuberts avatar
Den här Jonathan Pie betraktelsen kommer att bli klassisk:

https://youtu.be/MjUWX6S8iYU

Tyvärr så tror jag inte att det hjälper.
Citera
2019-12-06, 21:35
  #6977
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vad kunde vara viktigare för ett folk att rösta om än huruvida Berlin, ehm, Bryssel eller London stiftar brittisk lag?

Ja, vad kunde vara viktigare än att efter att ha blivit hjärntvättade kunna rösta emot Brexit och den tidigare folkviljan?
Citera
2019-12-09, 09:23
  #6978
Medlem
En sak som folk borde fatta, mer generellt, efter nästan fyra års Brexit-harvande och samtidig svensk dragkamp om integrations- och migrationspolitik: politik kan inte vara grundad enbart på att politikerna står och utfärdar "heliga löften" typ "jag har svurit inför Gud och mina barn att vi aldrig ska medverka till att X/till att inte X" plus absolut lydnad mot vad som helst som fått 5q
Citera
2019-12-09, 09:28
  #6979
Medlem
En sak som folk borde fatta, mer generellt, efter nästan fyra års Brexit-harvande och samtidig svensk dragkamp om integrations- och migrationspolitik: politik kan inte vara grundad enbart på att politikerna står och utfärdar "heliga löften" typ "jag har svurit inför Gud och mina barn att vi aldrig ska medverka till att X/till att inte X" plus absolut lydnad mot vad som helst som lyckats få ja i en folkomröstning. Varken politik eller demokrati kan fungera på de villkoren och förbli demokratisk - det leder istället i längden till att politiken går i baklås, viket sedan kan bereda vägen för populistiska diktatorer.
Citera
2019-12-13, 07:13
  #6980
Medlem
Ja, i och med valresultatet är Brexit nu ett hundraprocentigt faktum. Ni som är pålästa i tråden, hur stökigt tror ni det kommer att bli i England? Kan man planera in en familjeresa dit i vår eller bör man avvakta?

Eller blir enda konsekvensen att pundet dyker och det blir billigare att shoppa?
Citera
2019-12-13, 07:23
  #6981
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Ja, i och med valresultatet är Brexit nu ett hundraprocentigt faktum. Ni som är pålästa i tråden, hur stökigt tror ni det kommer att bli i England? Kan man planera in en familjeresa dit i vår eller bör man avvakta?

Eller blir enda konsekvensen att pundet dyker och det blir billigare att shoppa?
Pundet steg markant efter beskedet igår kväll. Marknaden gillar tydliga besked och vad kan bli klarare än detta. Så räkna inte med att pundet går ner inom den närmaste tiden.
Citera
2019-12-13, 07:26
  #6982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Pundet steg markant efter beskedet igår kväll. Marknaden gillar tydliga besked och vad kan bli klarare än detta. Så räkna inte med att pundet går ner inom den närmaste tiden.

Rackarns också.
Citera
2019-12-13, 07:59
  #6983
Medlem
Så hur kommer företag här i Sverige förbereda sig, nu när brexit är ett faktum? Jag tänker I synnerhet på de företag som har handel med England.
Citera
2019-12-13, 08:06
  #6984
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 567
Så hur kommer företag här i Sverige förbereda sig, nu när brexit är ett faktum? Jag tänker I synnerhet på de företag som har handel med England.

Det beror på vad de har för produkter, de med fysiska varor kommer nog att få förbereda sig på tullsystem osv osv.

Medan de med tjänster som vara troligen inte behöver förbereda sig lika mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback