Citat:
Ursprungligen postat av
smokieknife
Sitter du inne med nån "hemlig" information som inte släppts?
Om inte, så är det MYCKET magstarkt att påstå att det är "definitivt konstaterat" att hon drabbats av ätstörningar.
såååå.......................................jag inväntar ytterligare info samt källor.
Ja, jag sitter inne med läsförmåga, erfarenhet och analysförmåga. Det är inget som är allmänt tillgängligt.
Läs om det du citerat, långsamt tills du också läser ordet "nog".
En betydelse av
"nog" (Saols ordlista):
Citat:
beteckning för sannolikhet: troligen; sannolikt, antagligen, förmodligen; väl; ofta i modesta påståenden.*Det är nog brevbäraren som hörs i trappan.
Så det jag påstod var att det med hög sannolikhet, fakta givet, handar om ätstörning.
Ser något ut som en anka, låter som en anka och vaggar som en anka så är det nästan alltid en anka.
Ordet "definitivt" blev lite missvisade. Syftade på att vi på flashback kunde sluta spekulera då den absolut troligaste orsaken är ätstörning.
Vad tror du att jag ska kunna ge dig för länk? Tillgång till Fridas journal? Jag tror, om det handlar om ätstörning, att det inte ens finns någon diagnos (än). Den "länk" jag kan ge dig är framtiden. Tänk tillbaka på detta inlägg om 5, 10 eller hur många år det tar innan Frida har distans till denna höst och problemen och berättar hur det låg (ligger) till.