2019-12-11, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Ja, anorexi är ett stort problem i familjen. Mia var tunn så att skiddräkten fladdrade som junior och har i modern tid berättat öppet om problemen med anorexi:

https://www.dn.se/sport/fridas-mamma-hade-anorexi-vill-bryta-tabu/

Eva-Lena är äldre och var aktiv tidigare när det pratades ännu mindre om anorexi, men även hon var drabbad, liksom senare hennes dotter, Fridas kusin:

https://www.devote.se/majaelisabethfrick/skoluppgift-fraan-sjuk-till-frisk-29781603

Så, med tre tidigare fall av anorexi i familjen och då Frida ser extra tunn ut i höst, måste vi nog tyvärr definitivt konstatera att det handlar om ätstörningar som bakomliggande orsak till tävlingsförbudet. Hur allvarligt det är får framtiden visa.

Det man ska komma ihåg är att Mia omöjligt klarar att se objektivt på Fridas problem. Det är hennes dotter och Mia har själv haft ätstörningar. Min erfarenhet som nära anhörig är att man aldrig blir helt frisk från ätstörningar. Man kan med mycket hjälp lära sig att äta friskt och sunt, men det osunda förhållningssättet till mat finns nästan alltid kvar. Jag kan tänka mig att en del av Mia faller tillbaka till när hon själv var sjuk, och tar Fridas parti, det "osunda".

Sitter du inne med nån "hemlig" information som inte släppts?
Om inte, så är det MYCKET magstarkt att påstå att det är "definitivt konstaterat" att hon drabbats av ätstörningar.
såååå.......................................jag inväntar ytterligare info samt källor.
Citera
2019-12-11, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amak
Förlåt, det är inte absurt. Självklart är det helt logiskt att det första man gör för att mörka dopingen är att gå ut till media med att hon blivit stoppad pga att hon inte klara av ett test.
Vad ska man annars göra om någon har för höga blodvärden?
Citera
2019-12-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
Vad ska man annars göra om någon har för höga blodvärden?

Allt förutom att självmant gå till media och berätta precis det. Det kan inte direkt vara vanligt att en som dopar sig självmant går till media och berättar. Går att skylla på vad som helst, förkylning, ont i en tå, nytt träningsupplägg mot TDS etc.
Citera
2019-12-11, 16:11
Bannlyst
Citat:
Allt förutom att självmant gå till media och berätta precis det. Det kan inte direkt vara vanligt att en som dopar sig självmant går till media och berättar. Går att skylla på vad som helst, förkylning, ont i en tå, nytt träningsupplägg mot TDS etc.
Hon var väl inte berättat nånting?
Hon har fått startförbud.
Citera
2019-12-11, 16:17
Medlem
Citat:
Hon var väl inte berättat nånting?
Hon har fått startförbud.

Nej det har hon inte. Hon kan starta i vilket lopp hon vill gentemot fis. Däremot har läkaren stoppat henne från tävling för hennes egen hälsas skull. Finns inget som tvingar dom att ta det officiellt med media.
Senast redigerad av Amak 2019-12-11 kl. 16:19.
Citera
2019-12-11, 17:04
Bannlyst
Citat:
Nej det har hon inte. Hon kan starta i vilket lopp hon vill gentemot fis. Däremot har läkaren stoppat henne från tävling för hennes egen hälsas skull. Finns inget som tvingar dom att ta det officiellt med media.
Vilken läkare har gett henne startförbud, och varför?
Citera
2019-12-11, 17:21
Medlem
Citat:
Vilken läkare har gett henne startförbud, och varför?

Se ovan.
Citera
2019-12-11, 18:29
Medlem
Man får ”kanon” värden om man svälter sig och är på väg mot uttorkning!
Vad som är MÄRKLIGT..att detta sker ju ej över en natt!!! Hur bra jobbar egentligen deras tränare/läkare/kostrådgivare.? Det tas ju tester för jämnan!! Dom kanske är lika ”utbildade” som Stig Wiklund!
Citera
2019-12-11, 18:43
Bannlyst
Citat:
Se ovan.
Där står varken vem läkaren är eller varför hon fått startförbud.
Citera
2019-12-11, 19:00
Medlem
Eftersom landslaget lägger locket på är det något väldigt allvarligt. Att stoppas efter EN helg är ju helt i enighet med hur landslaget alltid jobbat. Problem existerar inte förrän det är försent och blir då förvånade. Man är blind för all kritik och kör på som man alltid gjort. Sen har man ingen aning om varför det blivit som det blivit. Frida är helt genomskinlig (tunn) och har sett ut att kollapsa varje lopp redan förra säsongen. Jag befarar, eller är nästan helt säker på att det är slutåkt för den här säsongen. Nästa offer blir Lundgren och Ribom. Känner mig lite oroad för Stina också. Tycker hon blir smalare och smalare.
Citera
2019-12-11, 19:17
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apmani
Eftersom landslaget lägger locket på är det något väldigt allvarligt. Att stoppas efter EN helg är ju helt i enighet med hur landslaget alltid jobbat. Problem existerar inte förrän det är försent och blir då förvånade. Man är blind för all kritik och kör på som man alltid gjort. Sen har man ingen aning om varför det blivit som det blivit. Frida är helt genomskinlig (tunn) och har sett ut att kollapsa varje lopp redan förra säsongen. Jag befarar, eller är nästan helt säker på att det är slutåkt för den här säsongen. Nästa offer blir Lundgren och Ribom. Känner mig lite oroad för Stina också. Tycker hon blir smalare och smalare.

Det är ju för att hon har förmågan att ta ut sig fullständigt i loppen, det är inte att "kollapsa".
Och nej, det behöver inte vara "väldigt allvarligt". Otroligt många domedagsprofter som har dykt upp de senaste dagarna; märkligt att inte längdlandslaget tar hjälp av er expertis.
Citera
2019-12-11, 19:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det är ju för att hon har förmågan att ta ut sig fullständigt i loppen, det är inte att "kollapsa".
Och nej, det behöver inte vara "väldigt allvarligt". Otroligt många domedagsprofter som har dykt upp de senaste dagarna; märkligt att inte längdlandslaget tar hjälp av er expertis.
Nej det var så jag blev förtjust i Marcus Hellner en gång i tiden; hans fantastiska förmåga att ta ut precis allt och sen kollapsa totalt i målfållan. Skrämmande ibland men också fascinerande.

Och ingen andades ett ord om ätstörning såvitt jag minns...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in