2019-12-10, 20:59
Medlem
DjPuttes avatar
Det mest intressanta är väl att Trump kommer inte klarar av ett regelrätt förhör som han kommer bli utsatt för i en riksrätt, Han kommer snärja sig själv in en lögn utan att han själv kommer inse det men alla ser det!

Det intressanta är hur än mycket som kommer komma fram i dessa förhör så lär han inte bli fälld i riksrätten, Om han gör det så har republikanerna insett vi kan inte ha en president som inte klarar av sitt jobb men som sagt kommer bli jävligt intressant följa dessa förhör och kommer man kalla in Guliani eller kommer alla visselblåsare dyka upp!
Citera
2019-12-10, 21:14
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det mest intressanta är väl att Trump kommer inte klarar av ett regelrätt förhör som han kommer bli utsatt för i en riksrätt, Han kommer snärja sig själv in en lögn utan att han själv kommer inse det men alla ser det!

Det intressanta är hur än mycket som kommer komma fram i dessa förhör så lär han inte bli fälld i riksrätten, Om han gör det så har republikanerna insett vi kan inte ha en president som inte klarar av sitt jobb men som sagt kommer bli jävligt intressant följa dessa förhör och kommer man kalla in Guliani eller kommer alla visselblåsare dyka upp!
Trump kommer inte att vittna. I bästa fall så får man se skriftliga svar, men som jag sagt tidigare. Trump har ingenting alls att vinna på att vittna.

Skulle han vara tvungen till att vittna så är det bara att köra samma taktik som Hilary hade om sina mejl. "I don't recall"

Jag är fortfarande förvånad av hur idiotiska Demokraterna är som går så här långt. Man har velat avsätta presidenten redan innan han officiellt blev president. Man har nu i flera månader konstant sagt att det var Quid pro quo och bribery och sen när man väl går vidare med det så är de två punkterna inte med.

Det har blivit bevisat att visselblåsaren ljög under ed, både skriftligt och muntligt, om de väsentliga sakerna som Demokraterna gick vidare med. Troligtvis därför som man släppte Quid pro quo och bribery.

skulle Trump vinna nästa val så är det tack vare Demokraterna. Man kunde inte fått en bättre kampanjfråga än det här.
Citera
2019-12-10, 21:40
Medlem
Det jag undrar över är hur kommer resten av världen se på USA nu när man kan hitta på lögner och avsätta en president man helt enkelt inte tycker om och man vet inte har nån kandidat som en kommer nära till o vinna över Trump? USA är som sagt demokratins högbord men efter detta har jag personligen svårt att ens tro eller lita på demokratin längre.
Citera
2019-12-10, 22:36
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Klyban har ju hävdat att just quid pro quo var stensäkert bevisat. Hur kan utredningen ha missat de här bevisen, som är helt uppenbara när även Trumps talesmän har erkänt det hela? Märkligt.

Även de otaliga visselblåsarnas info verkar ha glömts bort.

Har demokraterna hafsat ihop sin utredning för snabbt? Enligt alla andra vittnesmål så fanns det ju så mycket bevis i Ukraina-affären.

Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Ja. Väldigt konstigt att man inte tar med de där stensäkra bevisen.

Visselblåsaren har också blivit totalt krossad i den senaste rapporten de pratade om där visselblåsaren har bevisats ljugit under ed både i skrift och i tal.

Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Vilka talesmän har erkänt vad? POTUS har väl inga talesmän?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Det talar sitt tydliga språk om vilken sanslös luftpastej det handlar om. Zergis, ertil, lucas och givetvis trådens ständiga inventarie klyban borde haft julafton nu när den riktiga impeachmentcirkusen ska börja och alla kort åker fram på bordet, men konstigt nog är det bara samma idisslande av förryckta påståenden ("Trump har erkänt QPQ via ombud!!") och hårdskruvat önsketänkande från amerikansk vänstermedia.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är vad vi har fortfarande och detta erkännande, oavsett om rubriceringen är en annan för impeachment processen.

klyban förstår att han inte har någonting och att det är därför han inte kan berätta någonting. Jag har förklarat för klyban att ljugmedia har lurat honom. Han vet att jag talar sanning.

"Erkännandet" är helt enkelt att Trumps stabschef Mulvaney kommenterade att USA:s utrikespolitik realistiskt sett alltid handlar om att USA vill få ut något av sina affärer med andra länder. Ukrainas regering har sedan länge en förbindelse att samarbeta med USA:s justitiedepartement, stödet från USA kommer inte helt gratis. Tjänster och gentjänster, eller quid pro quo på fin latin.
Detta fick lite uppmärksamhet när Mulvaney sa det men försvann snabt i bruset, för det var ju ingen nyhet. Den som bryr sig om hans exakta formulering kan lätt hitta det.
Realism är ju inte politiskt korrekt, och ljugmedia valde givetvis att medvetet misstolka det som om Mulvaney "erkänt" att Trump bett om det här för egen räkning. Detta är bara en liten parentes i medias ständiga propaganda, ingen tar det på allvar men det är iallafall det som klyban tjatar om som en papegoja.
Senast redigerad av Finisterre 2019-12-10 kl. 22:47.
Citera
2019-12-10, 23:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Trump kommer inte att vittna. I bästa fall så får man se skriftliga svar, men som jag sagt tidigare. Trump har ingenting alls att vinna på att vittna.

Skulle han vara tvungen till att vittna så är det bara att köra samma taktik som Hilary hade om sina mejl. "I don't recall"

Jag är fortfarande förvånad av hur idiotiska Demokraterna är som går så här långt. Man har velat avsätta presidenten redan innan han officiellt blev president. Man har nu i flera månader konstant sagt att det var Quid pro quo och bribery och sen när man väl går vidare med det så är de två punkterna inte med.

Det har blivit bevisat att visselblåsaren ljög under ed, både skriftligt och muntligt, om de väsentliga sakerna som Demokraterna gick vidare med. Troligtvis därför som man släppte Quid pro quo och bribery.

skulle Trump vinna nästa val så är det tack vare Demokraterna. Man kunde inte fått en bättre kampanjfråga än det här.
Vi vet alla att trumpen kommer åka på mened om han vittnar i en impeachment i senaten och att det är anledningen han aldrig kommer komma dit.
Det fick vi reda på redan första gången trumpen var så villig och vittna men aldrig vittna, och nu har det gått nått år och vi vet redan detta sedan innan.

Mened är det enda trumpen kan prestera i ett förhör i Senaten i en impeachment, försvara sig är han helt chanslös på.
Så ja, vi vet redan om ett skriftligt "vittnesmål" och anledning.
Citera
2019-12-10, 23:32
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Mjae, för ordningens skull bör det påpekas att ordet i detta sammanhang översätts närmast till "ämbetsinnehavare", vilket tekniskt sett är korrekt även om hon medvetet använder ett ord som avser att föra tankarna till en illegitim ockupant. Stolltanten har sagt så mycket strunt att man kan välja och vraka bland hennes ylande. Googla t.ex. hennes påståenden om presidentkandidat Gabbard för betydligt bättre exempel på hur hon verkar tappa greppet om verkligheten på riktigt.
Okej då så. Då tackar jag för korrekt översättning utav det ordet. Jag har läst hennes uttalanden om Gabbard. Tulsi hade nog varit den demokrat som hade haft störst chans att kunna slå Trump, men konstigt nog så är det aldrig dom mest förnuftiga som får chansen. Tänker även på Ron Paul när han var aktiv. Jag hade iallafall lätt lagt min röst på henne om jag vore amerikansk medborgare.

Citat:
Ha. Som om hon skulle ha tid att läsa vad den simpla pöbeln tycker.
Ja hon har ju det elitistiska tänket och står över folket.
Citat:
Det talar sitt tydliga språk om vilken sanslös luftpastej det handlar om. Zergis, ertil, lucas och givetvis trådens ständiga inventarie klyban borde haft julafton nu när den riktiga impeachmentcirkusen ska börja och alla kort åker fram på bordet, men konstigt nog är det bara samma idisslande av förryckta påståenden ("Trump har erkänt QPQ via ombud!!") och hårdskruvat önsketänkande från amerikansk vänstermedia.
japp, precis så är det.

Nä det här var verkligen inget bra för Pelosi och Shiff och demokraterna överlag. Det här spektaklet kan ha kostat dom chansen till presidentposten nästa år. Kan vi konstatera att det är över och att Trump nu sitter säkert till nästa val 2020? Eller har demokraterna fortfarande någon chans till en impeachment?
Citera
2019-12-10, 23:59
Medlem
Majority Whip Clyburn has informed Speaker Pelosi likely doesn't have the votes on impeachment as Democrats jump the sinking ship.

Vad faan sysslar pundarPelosi med. Detta betyder ju att vi inte får vittnesmål från CrackHunter, QuidProJoe, ShiffFace eller de andra ässen i Senaten. Helvete, har sett fram emot detta länge.

Men ok, Stalinisterna är iaf slut som parti. Vilken jävla clownshow av clownpartiet, de ändrade tom misdemeanorn 4 till 5 gånger. De visste inte ens vad Presidenten gjort för fel. Garvar ihjäl mig.
Citera
2019-12-11, 00:00
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi vet alla att trumpen kommer åka på mened om han vittnar i en impeachment i senaten och att det är anledningen han aldrig kommer komma dit.
Det fick vi reda på redan första gången trumpen var så villig och vittna men aldrig vittna, och nu har det gått nått år och vi vet redan detta sedan innan.

Mened är det enda trumpen kan prestera i ett förhör i Senaten i en impeachment, försvara sig är han helt chanslös på.
Så ja, vi vet redan om ett skriftligt "vittnesmål" och anledning.

Stackars lille klyban. Av alla tvärsäkra påståenden, vattentäta bevis, erkännanden och Trumps nära förestående implosion blev det bara kvar ett tjurigt klagomål på att Trump kan komma att vittna skriftligen istället för muntligen. Då hjälper det inte att ösa på ännu en skopa dryghet och jollra om vad "vi alla vet". Bara kungligheter kan tala om sig själv i tredje person, och jag är rätt säker på att ett miffo som klyban inte ingår i familjen Bernadotte.
Citera
2019-12-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Majority Whip Clyburn has informed Speaker Pelosi likely doesn't have the votes on impeachment as Democrats jump the sinking ship.

Vad faan sysslar pundarPelosi med. Detta betyder ju att vi inte får vittnesmål från CrackHunter, QuidProJoe, ShiffFace eller de andra ässen i Senaten. Helvete, har sett fram emot detta länge.

Men ok, Stalinisterna är iaf slut som parti. Vilken jävla clownshow av clownpartiet, de ändrade tom misdemeanorn 4 till 5 gånger. De visste inte ens vad Presidenten gjort för fel. Garvar ihjäl mig.
Vars citerar du ifrån?

Jag har funderat på hur röstningen skall gå.
Jag tror demokraterna valde dom punkter dom valde för att dom är så allmänna att demokrater skall kunna rösta både jag och nej utan att någon av dom helt skall behöva tappa ansiktet.
Citera
2019-12-11, 00:45
Medlem
Ja, det här var ju skapligt väntat ända sedan Trump överraskade och släppte transcripts på telefonsamtalet. För alla som lyckas hålla sig någorlunda oberoende/opartiska och inser att media bedriver clickbait och önsketänkande, så var saken nästan klar redan då.
Man ska inte underskatta Democrats däremot, och det var ett litet tag då de hade press på administrationen, iofs med missvisande vittnesmål, ivrigt påhejade av vinklade artiklar i media. Hade CNN varit stort som i sina ärodagar hade de kanske lyckats övertyga en kritisk massa att kräva avgång, och då kanske tillräckligt med Republikaner hade lämnat båten.

Men nu var så ej fallet, och faktumet att Dems valde 2 helt andra punkter att basera sin impeachment på än vad hela cirkusen har handlat om, visar tydligt att de aldrig hade något. Ingen visselblåsare, inga av de "korroborerande vittnena" etc.

Nu har vi Dems som hoppar av både impeachmenttåget och partiet (1 blev independent, 1 gick över t Reps) och partiet har noll sammanhållning. En allt större grupp av Dems i kongressen vill försöka censure istället, och överge impeachment helt. Inte konstigt då de fått skapligt med skit i sina distrikt nu över hela cirkusen.

Man ska aldrig underskatta Dems dock, vi får se om de har ngt ess i rockärmen innan valet. Men det har varit både underhållande och tragiskt med hela processen, stor skada på politisk formalia och förtroendet för kongressen.
Citera
2019-12-11, 00:50
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Vars citerar du ifrån?

Jag har funderat på hur röstningen skall gå.
Jag tror demokraterna valde dom punkter dom valde för att dom är så allmänna att demokrater skall kunna rösta både jag och nej utan att någon av dom helt skall behöva tappa ansiktet.

Angående vem/vad som citeras:

Riktigt så är det inte, de kommer att rösta om impeachment, men partipiskan Clayburn vill inte tvinga någon demokrat att rösta för impeachment. Se nedan citat från Fox News sida. Urspungligen från CNN verkar det som och flera dagar gammalt. (Jag har inte citerat hela artikeln.)

https://www.foxnews.com/media/james-clyburn-dems-impeachment-vote-support

Citat:
House Majority Whip*James Clyburn, D-S.C., acknowledged on Friday that some*Democrats*wouldn't vote for impeachment and*that he wasn't galvanizing members to do so*given how "divisive" the issue has become.

"This is a vote of conscience," Clyburn said while appearing on*CNN.*"I do believe that when it comes to something as divisive as impeachment, we have to leave members up to their own consciences, their own constituents, and what they think is in the best interest of their love for country."

"And so, I think it would be a bit unseemly for us to go out whipping up a vote on something like this. This is too serious, this is too much about preserving this great Republic," he*added.

Clyburn's comments indicated that the Democratic Party didn't have a united front on impeachment —*particularly as Democrats in moderate or pro-Trump districts faced reelection.

och
Citat:
Despite that caveat,*Clyburn supported impeachment as a logical consequence of the evidence that has surfaced in the ongoing*inquiry.

Pelosi har ju sagt att man ska rösta om impeachment, så omröstning blir nog. Får se dock om det verkligen blir impeachment.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2019-12-11 kl. 00:52.
Citera
2019-12-11, 00:55
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Pelosi har ju sagt att man ska rösta om impeachment, så omröstning blir nog. Får se dock om det verkligen blir impeachment.
Trumpen säger att de inte får ihop rösterna.

https://youtu.be/hzg21Xt_J58

Märkligt att Pelosi släppte fram frihandelsavtalet bara en timme efter sin presskonferens. Försökte hon dränka den stora impeachmenthändelsen?
Senast redigerad av Chantre 2019-12-11 kl. 00:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in