2019-12-06, 19:10
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Eller...

"But Chalupa says her part of the story has been magnified and distorted to the point that it's little more than a smear campaign initially disseminated by Russia."

Oj, en korrupt byråkrat skyller ifrån sig när det börjar brännas under fötterna! Jo men se det förändrar precis allt!

Allvarligt, är du 12 år gammal? Vad trodde du hon skulle säga? "Japp, jag hittade på rubbet -- och jag hade kommit undan med det också om det inte varit för er eländiga ungar!" *hötter med näven åt Scooby Doo-gänget*
(fritt efter Adam Schiff's "parodi" på Trumps transcript)
Citera
2019-12-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
I praktiken kan en president agera envåldshärskare. Obama är ett lysande bevis på detta.

Presidentens möjligheter att agera envåldshärskare är en del av topic så jag fortsätter följa den tråden eftersom Obama aldrig fick riksrätt emot sig.

På vilket sätt var Obama ett lysande bevis på detta?
Citera
2019-12-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Oj, en korrupt byråkrat skyller ifrån sig när det börjar brännas under fötterna! Jo men se det förändrar precis allt!

Allvarligt, är du 12 år gammal? Vad trodde du hon skulle säga? "Japp, jag hittade på rubbet -- och jag hade kommit undan med det också om det inte varit för er eländiga ungar!" *hötter med näven åt Scooby Doo-gänget*
(fritt efter Adam Schiff's "parodi" på Trumps transcript)

LOL verkligen, alla är inte mot Trump, alla gör inte saker i samverkan med varandra.
Är Fiona Hill också med på det hela? ALLA var med på det..???

Och en korrupt president säger "perfekt samtal" men väljer att inte ge ut hela samtalet...
Allvarligt talat, vad skulle Trump annars säga? "Ja, jag hotade det skitlandet, granne med Ryssland är det inte värt ett skit för Putin.. oj jag menade inte värt ett skit för mig"
Citera
2019-12-06, 20:11
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det blir så när man erkänner via talesmän i POTUS.

Du behöver inte oroa dig dock, alla vittnen och bevis kommer den dagen det är dax för den formella presentation i impeachment och i Senaten och det som sen följer.

Vilka talesmän har erkänt vad? POTUS har väl inga talesmän?
Citera
2019-12-06, 20:12
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Och en korrupt president säger "perfekt samtal" men väljer att inte ge ut hela samtalet...
Ännu en lögn från din sida.

Samtalet den 21:a april finns här.
Samtalet den 25:e juli finns här.

Båda är publicerade i sin helhet utan censur.
Citera
2019-12-06, 20:13
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
LOL verkligen, alla är inte mot Trump, alla gör inte saker i samverkan med varandra.
Är Fiona Hill också med på det hela? ALLA var med på det..???

Allvarligt talat, vad skulle Trump annars säga? "Ja, jag hotade det skitlandet, granne med Ryssland är det inte värt ett skit för Putin.. oj jag menade inte värt ett skit för mig"

Men varför sysslar ni med konspirationsteorier? Trump gav inte ut samtalet, så han är massmördare...bahh. Störtlöjligt.
Citera
2019-12-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ännu en lögn från din sida.

Samtalet den 21:a april finns här.
Samtalet den 25:e juli finns här.

Båda är publicerade i sin helhet utan censur.

Och där tappade du allt....

Det är sk "memorandums" ...inte 100% exakta transskripts.
Finns inga som helst utfästelser om att de är i sin helhet.
Citera
2019-12-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Men varför sysslar ni med konspirationsteorier? Trump gav inte ut samtalet, så han är massmördare...bahh. Störtlöjligt.

Jag skrev bara som fittahora...

Iallafall, konspirationsteorier?? Jahadu, Fittahora har att det är bara korrupta byråkrater överallt, i samverkan med varandra. MOT Trump. Om någon vittnar något mot Trump så är det för att han/hon är en korrupt Demokrat.

Men Trump & Co är totalt ofelbara.
Citera
2019-12-06, 20:20
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Det är sk "memorandums" ...inte 100% exakta transskripts.
Avvikelser skall dokumenteras. Inga avvikelser finns dokumenterade i dokumenten.

Citat:
Finns inga som helst utfästelser om att de är i sin helhet.
Finns det några utfästelser om att dom inte är publicerade i sin helhet?
Citera
2019-12-06, 20:30
Medlem
Citat:
Avvikelser skall dokumenteras. Inga avvikelser finns dokumenterade i dokumenten.

Finns det några utfästelser om att dom inte är publicerade i sin helhet?

De är INTE vad som är uttalat, dvs det är inte transskript. Det tillhör själva memo-delen, att det INTE är garanterat komplett.
Citera
2019-12-06, 20:36
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
De är INTE vad som är uttalat, dvs det är inte transskript. Det tillhör själva memo-delen, att det INTE är garanterat komplett.
Jag hör dig.

Min fråga gällde hur du vet att samtalet (från den 25/7) inte publicerades i sin helhet alternativt inte är korrekt. Hur vet du det?
Citat:
Citera
2019-12-06, 21:05
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Trump vågar inte ens lämna ut dokument. Han törs inte tala om saken, han rabblar ett par meningar om och om igen. Om han vore som Clinton skulle han våga sig på att tala om fakta kring vad exempelvis Giuliani haft för sig och vad han själv har fått för sig. Men han snöflingar i stället.

Det handlar inte om att han inte törs, det handlar om att det inte finns någon anledning för honom att överhuvudtaget lämna ut något till ett gäng som enbart vill få honom avsatt. Varför skulle han göra det? Han har inget att tjäna på det, för att han vet, att vad han än lämnar ut, så kommer det inte vara tillräckligt för vänsterfalangen inom demokraterna.
Ett tips kan ju vara att inte nämna ”Bleachbit Clinton” när det gäller fakta, det är ett oerhört dåligt exempel.

Citat:
Eller...Är det självklart så som du säger? Tänk om du har fel....

Ja visst är det självklart, hon har ju själv erkänt att hon hade otaliga kontakter med ukrainas ambassad i Washington samt diverse journalister och tjänstemän för att gräva fram skit på folk i Trumpadministrationen, allt i syfte att sänka Trump. Som grädde på moset så fick hon betalt för det av DNC/Hillary Clinton. Samma Ukraina där DNC/Hillary Clinton betalade sin fejkade akt i syfte att helt enkelt fuska sig till en seger gentemot Trump.

För att återgå till impeachment delen. Det finns inget i nuläget som stödjer ett riksrättsåtal.
Hörsägen kommer man inte långt med, och av det publicerade samtalet den 25 juli så framgår det klart och tydligt att inget brottsligt har begåtts, t.o.m. ukrainas president var som ett stort frågetecken när han fick klart för sig vad allt handlade om. Däremot kan man ju undra om Obama & Bidens utpressande av EU & IMF var ett bra förhållningssätt inför AlzheimerJoe’s QPQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in