2019-12-10, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Inte enligt somliga lite bakåt i tråden

Kollar du igen så kan du läsa att det är VITTNESUPPGIFTER som säger svart, inte jag. Jag förmedlar bara det jag hört.
Citera
2019-12-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Först stod det svart Mercedes, sen kom D.morgan med ett för tråden rätt hyfsat trovärdigt inlägg om silver. Senare står det förvisso mörk.

Den svarta Mercedes med stora fälgar var '"bara" (kanske inte så bara den heller) en som rullar runt på byn alltså inte kopplad till händelsen vid E22.

Det pratas om två Mercedeser med olika färger vid två olika tillfällen på dagen.
Citera
2019-12-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Inte enligt somliga lite bakåt i tråden

Okej, men då har vi två personer vid olika tidpunkter som blivit upplockade av olika bilar. Det enda jag med säkerhet kan säga att personen som betedde sig märkligt och påverkad på e22 (ett stenkast från fyndplatsen) plockades upp av en ljus/silvrig Merca mellan 13.00- 14.00, bilen kördes sedan in mot byn, alltså i motsatt riktning från e22.
Citera
2019-12-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Morgan
Okej, men då har vi två personer vid olika tidpunkter som blivit upplockade av olika bilar. Det enda jag med säkerhet kan säga att personen som betedde sig märkligt och påverkad på e22 (ett stenkast från fyndplatsen) plockades upp av en ljus/silvrig Merca mellan 13.00- 14.00, bilen kördes sedan in mot byn, alltså i motsatt riktning från e22.

Rent krasst tänker jag att om man senast såg E 10.30 & mobilens sista uppkoppling är runt 11-tiden, skulle det vara gärningsmannen som yrat runt kl 13-14? Alltså 2-3 h senare?
Citera
2019-12-10, 23:21
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Han har fått hjälp. Samtalsstöd istället för fängelsestraff. Istället för att ta emot det och ändra sitt liv så begick han ett mord istället. Ingen aning hur många år i fängelse det blir. Men vart ska han ta vägen när han kommer ut? Flytta hem till mamma? I Tollarp är det nog svårt att visa sig på torget eller Ica efter detta. Även för de andra schimpanserna.
Wow, samtalsstöd 😂 Verkar ha hjälpt mycket. Han skulle åkt in istället så hade aldrig detta hemska hänt och han hade ev ”vaknat” av att tillbringa en tid inlåst. Nu är det två liv som är förstörda för alltid istället ( om han är skyldig)
Vad han gör sen har väl inget med ämnet att göra? Människan är nära släkt till schimpanserna .... du är duktig på att förolämpa.
Citera
2019-12-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Bra där! Hans farsa står som ägare på en silverfärgad Mercedes S-klass.

Bosatt på Bengtas väg. Hm....har alltid tyckt att norra Tollarp bortanför industriområdet är bedrövligt tråkigt, men det här går ju bortom alla gränser! Är ju samma jävla gator med kvinnonamn som figurerar hela tiden.
Ja, just Bengtas väg förekommer ju i en narkotikadom mot just AA och HB, de hade gått från Sigrids väg bort mot Bengtas och knarkade lite vid cykelbanan som går till Lagerlyckevägen om jag fattade rätt.

Nått cannabis de påstår sig "hittat" vid dammen...
Citera
2019-12-10, 23:22
Medlem
Citat:
Först stod det svart Mercedes, sen kom D.morgan med ett för tråden rätt hyfsat trovärdigt inlägg om silver. Senare står det förvisso mörk.

Den svarta Mercedes med stora fälgar var '"bara" (kanske inte så bara den heller) en som rullar runt på byn alltså inte kopplad till händelsen vid E22.
Jag har fått till mig info idag att AA ska ha blivit upplockad vid E22:an den 22/11 vid ca 11.15 av en svart skåpbil. Han ska ha varit väldigt drogad.
Citera
2019-12-10, 23:23
Medlem
Citat:
Jag har hittat en silver Mercedes i AA's direkta närhet.
Ett nytt namn som jag själv sett i domar och i AA's sociala medier men aldrig nämnt här i tråden.

Ni från Tollarp får gärna säga bu eller bä nu.

H*nnes Bj*rk (*=a,ö)

Bilmodellen i fråga:
https://minfil.com/D5NeF6Ean3/b3679d97350a5128e6a6bd1e0e79074d_webp

Det skulle kunna vara denna modellen absolut, men jag vill ändå ha det till att det är en modell som är mindre och lägre baktill. Synd man är så fruktansvärt dålig på bilmodeller. Men med det sagt så skulle det ändå vara möjligt att det är just denna modell ändå.
Citera
2019-12-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Rent krasst tänker jag att om man senast såg E 10.30 & mobilens sista uppkoppling är runt 11-tiden, skulle det vara gärningsmannen som yrat runt kl 13-14? Alltså 2-3 h senare?

Ingen aning, jag kan bara gå efter hur jag tyckte han rörde sig och betedde sig. Om personen har med fallet att göra , ja...vem vet?
Citera
2019-12-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Morgan
Ingen aning, jag kan bara gå efter hur jag tyckte han rörde sig och betedde sig. Om personen har med fallet att göra , ja...vem vet?

Exakt, man vet ju inget egentligen. Hade varit så jävla intressant att få veta vad polisen vet.
Citera
2019-12-10, 23:27
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Är det en omöjlighet att personen kånkat på en kropp och försökt gömma den, samt ringt och inväntat skjuts som den mött upp i iallafall 2 timmar senare, då?
Citera
2019-12-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Är det en omöjlighet att personen kånkat på en kropp och försökt gömma den, samt ringt och inväntat skjuts som den mött upp i iallafall 2 timmar senare, då?

Nej men har man kånkat personen från den plats man sist sett henne & till den plats man hittade henne så borde det vara släpspår ca 200-250 m, man ska dessutom gått i själva ån för att få dit kroppen, borde finnas gott om blod då eftersom det var betydande skador på offret. Jag tycker det låter sannolikt men egentligen vet i fan. Man kan lika gärna lurat in henne i terrängen men det låter jävligt mysko också, dessutom hade vittnet som såg en person komma upp därifrån sett hela händelsen. Det är bra sikt därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in