2019-12-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Morgan
Då har vi två personer som varit på vägen och betett sig konstigt vid olika tidpunkter, det jag såg utspelade sig efter lunch.

Kan säkert stämma, jag skriver bara det jag fått reda på. Byn har ju några alkisar som brukar yra runt också. Men det jag fått infon om så har denna person kommit upp från skogsterrängen bredvid vägen.
Citera
2019-12-10, 22:53
Medlem
Citat:
Personen kan ha kommit från busshållsplatsen eller var som helst ifrån, jag såg bara när han snubblade runt på vägen och när han blev upplockad och vart den bilen sedan körde. Men visst, det kan ju vara en full/påverkad person som hoppat av malmöbussen och gått på E22 tillbaka till sin skjuts.

Vilken tid var detta?
Samma bil som nämns nedan?
Stämmer beskrivningen av personen med övriga beskrivningar i tråden? Minns du färgen på jackan/kläderna?

Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Mörkklädd, 11.15 tiden, en merca (mörkare variant) & enligt häktesförhandlingen så är det AA som sitter häktad, kan dock inte säga att det var han som yrat omkring där längs vägen.

Tack så mycket!
Citera
2019-12-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Vilket i så fall låter mycket mer rimligt

Det kan jag hålla med om, men samtidigt är det något som gnager mig. Här har vi en (enligt mig) påverkad och väldigt stressad och förvirrad person som beter sig märkligt bara ett stenkast från fyndplatsen, samma dag hon försvann. Det är något som min hjärna gärna vill koppla ihop. Men men det sagt, det har kanske inte med fallet alls att göra.
Citera
2019-12-10, 22:56
Medlem
Citat:
Även om personen i fråga inte är identifierad eller anses har något med brottet att göra?
Om det är ett polisvittne som berättar vilket påståtts så kommer det att tas med
Citera
2019-12-10, 22:57
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Jag är övertygad om att detta är ett försök till att dirigera om diskussionen. Vi kan glömma bedjande typer, bilar som stannar på E22 med mera. Dessutom har inga avspärrningar tagits ner mig veterligen. Banden fladdrar brustna i vinden och påminner ständigt oss som rör oss i områdena om det som hänt. Normalt tas inga band ner heller vad jag vet, de brukar få hänga tills de blåst bort.
Banden är borta, om du kör Pär Jägares väg sen vänster. Jag körde där själv idag och de är inte kvar, sen om de blåst iväg el ej kan jag inte svara på.
Citera
2019-12-10, 22:58
Medlem
Citat:
Vad hade du gjort du om du precis begått ett mord? Satt dig på Leos gatukök?

Där är en rätt snygg tjej som jobbar där så gärna. I övrigt så behöver du nog läsa om inlägget du svarade på för du förstod nog inte
Citera
2019-12-10, 22:58
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Han är 20år ja, bara 20. Kan inte hjälpa att tycka synd om honom på ett sätt. En person som är så ung och redan varit med om en massa skit och nu sitter häktad. Han kan inte må bra. Tragiskt att många ungdomar har det så i dagens samhälle, för han lär inte vara den enda i Sverige som knarkar mm
Visar det sig att han är skyldig är det nästintill sorgligt att det ska ha gått så lång, annars hoppas jag han får all hjälp som finns för att hamna rätt. Han och alla andra ungdomar i Tollarp och runt om i landet.

Han har fått hjälp. Samtalsstöd istället för fängelsestraff. Istället för att ta emot det och ändra sitt liv så begick han ett mord istället. Ingen aning hur många år i fängelse det blir. Men vart ska han ta vägen när han kommer ut? Flytta hem till mamma? I Tollarp är det nog svårt att visa sig på torget eller Ica efter detta. Även för de andra schimpanserna.
Citera
2019-12-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokerorsostotinon
Vilken tid var detta?
Samma bil som nämns nedan?
Stämmer beskrivningen av personen med övriga beskrivningar i tråden? Minns du färgen på jackan/kläderna?

Tack så mycket!

Vet exakt tidpunkt men vill inte säga mer än att det var någon gång mellan 13.00- 14.00 Det var en ljus mercedes som personen hämtades upp i, skulle säga silvrig. Minns bara att han var mörkhårig och verkade väldigt stressad och ville därifrån snabbt. Klädseln kommer jag inte ihåg alls tyväär. hade man vetat att det var en person som försvunnit samma dag hade man säkert lagt mer saker på minnet, trodde bara det var ett fyllo/narkoman som klantat till det.
Citera
2019-12-10, 23:00
Medlem
Citat:
Där är en rätt snygg tjej som jobbar där så gärna. I övrigt så behöver du nog läsa om inlägget du svarade på för du förstod nog inte

Förlåt om jag trampade på en öm tå. Jag är inte här för att ”tävla” om vem som har rätt eller fel. Men om du vill det så får vi ju helt enkelt vänta & se. Just nu gör polisen sitt & alla kommer få ta del av hela domen. Men infon jag ger är stensäkert.
Citera
2019-12-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Banden är borta, om du kör Pär Jägares väg sen vänster. Jag körde där själv idag och de är inte kvar, sen om de blåst iväg el ej kan jag inte svara på.
Ok! De fladdrade på Marietorpsvägen i alla fall, avspärrningens ytterkant.
Citera
2019-12-10, 23:06
Medlem
Citat:
Förlåt om jag trampade på en öm tå. Jag är inte här för att ”tävla” om vem som har rätt eller fel. Men om du vill det så får vi ju helt enkelt vänta & se. Just nu gör polisen sitt & alla kommer få ta del av hela domen. Men infon jag ger är stensäkert.

Som jag sa du behöver läsa om inlägget för du förstod nog inte vad jag menade med orimligt.
Citera
2019-12-10, 23:06
Medlem
Jag har hittat en silver Mercedes i AA's direkta närhet.
Ett nytt namn som jag själv sett i domar och i AA's sociala medier men aldrig nämnt här i tråden.

Ni från Tollarp får gärna säga bu eller bä nu.

H*nnes Bj*rk (*=a,ö)

Bilmodellen i fråga:
https://minfil.com/D5NeF6Ean3/b3679d97350a5128e6a6bd1e0e79074d_webp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in