2019-12-06, 17:38
Medlem
LjusetsFamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infrastrukturen
Lite Jon*s Bj*rk-varning på den. Han mördade först en ung flicka och gick sedan på offrets begravning....

Ber om ursäkt att jag frågar, men den här Jonas, var detta något vansinnesdåd han utförde eller någonting planerat?
Citera
2019-12-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
Vem är hen då?

Läs igen vems kommentar jag citera
Citera
2019-12-06, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hulken44
Nej

Dianas?
Citera
2019-12-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Det jag primärt motsätter mig är att utredningen går fort för personer som av diverse skäl ertappats med illegala droger i kroppen, rutin att de ombeds lämna regelbundna rena prover för att utredningen ska rulla på. Hur stor gruppen är eller hur vanligt det är att den gruppen håller sig drogfria den period som krävs har jag ingen uppfattning om. Jag har inte kvalifikationer att bedöma om kravet på drogfrihet är rimligt eller för hårt, neka en patient vård för att de röker cannabis är brutalt men i de här fallen kanske nödvändigt att utesluta att könsdysforin påverkas av rusmedel, ingen aning. Röker jag på blir jag sugen på sötsaker, inte på att byta kön, men jag skulle inte heller fatta livsavgörande beslut under drogpåverkan.

Nåväl, trots att jag bedömer vår dialog som betydligt mer intressant och saklig för tråden än de otaliga "var hon en han" och "blä en trans" så släpper jag transfrågan nu då vi inte ens vet om den har med GMs motiv att göra.

Som lekman på området kan jag inte annat än fundera lite. Emilia tycks vara trygg och glad i sin funktion som ladyboy. Extrem makeup, utmanande bilder, vill och lyckas vara väldigt vacker, boobs i c- eller d-storlek och helt enkelt extremt feminin. Kanske hon alls inte ville ha hormonbehandling och operation. Hon kanske ville vara just en attraktiv ladyboy? En könsbytare kanske är mer diskret. Vad vet jag men ser man på tidiga bilder på hen då hon fortfarande var Emil var väldigt flicksöta. Feminina.
Citera
2019-12-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Har hört rykten om att Emilia var zigenare, stämmer det?

Nej
Citera
2019-12-06, 17:44
Medlem
Citat:
Läs igen vems kommentar jag citera
Du svarade under en kommentar där hennes faster, föräldrar beskrevs. Sluta yra i foliehatten och förklara istället.
Citera
2019-12-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nej
Folk förstår tydligen inte vad resande är här. Dom kallar uppenbarligen alla Zigenare.
Citera
2019-12-06, 17:47
Medlem
kaktjuvens avatar
Jag tolkade det som att han svarade på att Diana/Ottos farsa är konstapel.
Var tydligt nog för mig iallafall.

Magstarkt att vara ute ur sorgen på så kort tid om det stämmer att personen redan är ute och jagar kunder.
Citera
2019-12-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Åklagaren nämnde på ett inslag på TV 4 att Emilia hade mycket skador på sin kropp. Vad tror ni har hänt henne? Låter som misshandel och strypning.

Kniv kanske.
Citera
2019-12-06, 17:52
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Svårt att agera då hon var en myndig person då kan inte familjen göra så mycket åt valen hon gjorde i sitt liv, Enda dem kan vara väl att finnas där för hon etc etc men sedan som sagt inte mycket mer än så!

Som sagt jag tror inte på prostitution överhuvudtaget. Har sett annonserna nu och det skriker att någon annan lagt upp dem. Finns ingen anledning att lägga ut Kik, snapchat, instagram och telnummer.

Så här reagerar familjen när Emilia inte svarar i telefon:
Emilia Lundberg, 20, är försvunnen. Hon sågs senast i fredags i Tollarp. Hennes familj anmälde henne saknad i helgen efter att de själva hade varit ute och letat.
I hennes lägenhet ligger bland annat hennes bankkort kvar och henne mobil har varit avstängd sedan i fredags förmiddag.
– Vi misstänkte att något var fel när hon inte svarade i telefon och att telefonen var avstängd. Vi försökte ringa hela tiden. Hon hade på sig korta rosa byxor och en svart jacka med päls, berättar Ronni Lundberg, Emilias pappa, till Nyheter24.
Förutom att familjen själva har satt upp lappar runt om i hela kommunen och letat på de flesta av orterna i nordöstra Skåne har de nu fått hjälp av organisationen Missing People.

De hade nog reagerat om de misstänkte droger och prostitution. Faster Jenny förmanar ju AA när han knackar på dörren och lämnar en blomma efter att Emilia hittats död och säger att "visst slutar du med dumheterna nu". Emilia verkar ju haft en bra familj och släkt som bryr sig och som säkert har stöttat henne i könsbytet. Tror inte på prostitution.
Citera
2019-12-06, 17:54
Medlem
CS128s avatar
Citat:
hens pappa är konstapel dessutom

Så oviktig information. Skvalleraktigt att informera om familj/släkt och vänners yrken.
Vad släkten/familjen har för yrken - har ju inte ett dugg av vikt för det hemska som hänt E.

Sedan så OM någon har ett yrke som skulle vara att räkna som prekärt ( t ex polis och ett ärende kommer upp = brott, mord etc) så fråntas man arbetsuppgifter om att få vetskap om utredningen.

Det är standard inom polisen och jag vet det då jag har en familjemedlem i det yrket.

Det jag menar = den släktingen/vännen etc får INTE veta eller arbeta med utredningen av BO.
Senast redigerad av CS128 2019-12-06 kl. 18:02.
Citera
2019-12-06, 17:55
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Som sagt jag tror inte på prostitution överhuvudtaget. Har sett annonserna nu och det skriker att någon annan lagt upp dem. Finns ingen anledning att lägga ut Kik, snapchat, instagram och telnummer.

Så här reagerar familjen när Emilia inte svarar i telefon:
Emilia Lundberg, 20, är försvunnen. Hon sågs senast i fredags i Tollarp. Hennes familj anmälde henne saknad i helgen efter att de själva hade varit ute och letat.
I hennes lägenhet ligger bland annat hennes bankkort kvar och henne mobil har varit avstängd sedan i fredags förmiddag.
– Vi misstänkte att något var fel när hon inte svarade i telefon och att telefonen var avstängd. Vi försökte ringa hela tiden. Hon hade på sig korta rosa byxor och en svart jacka med päls, berättar Ronni Lundberg, Emilias pappa, till Nyheter24.
Förutom att familjen själva har satt upp lappar runt om i hela kommunen och letat på de flesta av orterna i nordöstra Skåne har de nu fått hjälp av organisationen Missing People.

De hade nog reagerat om de misstänkte droger och prostitution. Faster Jenny förmanar ju AA när han knackar på dörren och lämnar en blomma efter att Emilia hittats död och säger att "visst slutar du med dumheterna nu". Emilia verkar ju haft en bra familj och släkt som bryr sig och som säkert har stöttat henne i könsbytet. Tror inte på prostitution.
Som sagt hon är myndig och kunde leva hur hon ville utan att föräldrarna kan göra något åt det, Sedan hur du fantiserar upp att hon inte var det alla vet hon var är en annan femma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in