2019-12-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetkorvmedsenap
Förlåt om jag trampade på en öm tå. Jag är inte här för att ”tävla” om vem som har rätt eller fel. Men om du vill det så får vi ju helt enkelt vänta & se. Just nu gör polisen sitt & alla kommer få ta del av hela domen. Men infon jag ger är stensäkert.

Sluta trolla nu!
Citera
2019-12-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Jag har hittat en silver Mercedes i AA's direkta närhet.
Ett nytt namn som jag själv sett i domar och i AA's sociala medier men aldrig nämnt här i tråden.

Ni från Tollarp får gärna säga bu eller bä nu.

H*nnes Bj*rk (*=a,ö)

Bilmodellen i fråga:
https://minfil.com/D5NeF6Ean3/b3679d97350a5128e6a6bd1e0e79074d_webp

Ok Men knappast svart kombi med stora fälgar...
Citera
2019-12-10, 23:09
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ett nytt namn som jag själv sett i domar och i AA's sociala medier men aldrig nämnt här i tråden.

H*nnes Bj*rk (*=a,ö)

Bilmodellen i fråga:

Fast bilen var ju svart.
Citera
2019-12-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Morgan
Vet exakt tidpunkt men vill inte säga mer än att det var någon gång mellan 13.00- 14.00 Det var en ljus mercedes som personen hämtades upp i, skulle säga silvrig. Minns bara att han var mörkhårig och verkade väldigt stressad och ville därifrån snabbt. Klädseln kommer jag inte ihåg alls tyväär. hade man vetat att det var en person som försvunnit samma dag hade man säkert lagt mer saker på minnet, trodde bara det var ett fyllo/narkoman som klantat till det.

Ok, tack så mycket!
Men då låter det ju nästan, som ni nämnt tidigare, som att det skulle vara två personer som yrat vid E22:an och som blivit hämtade av en Mercedes? Om än vid olika tider...
Även om lilla Tollarp kan tyckas vara olycksdrabbat känns det som lite för mycket?
Citera
2019-12-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag tror Fetkorvmedsenap talar sanning. Det var nämligen precis där väskan låg & hon hittades där hon mördades. Ifall Hökare Lars väg fortsatt rakt ner till ån så har ni platsen där väskan låg & det är ju sannolikt där hon mördades & hittades. Kutar man då i panik rakt upp så hamnar man på E22 precis mellan Önos & Betaniavägen 22.
Du har helt rätt Stivali.
Detta verkar kunna stämma.
Citera
2019-12-10, 23:13
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

H*nnes Bj*rk (*=a,ö)

Bilmodellen i fråga:

Bra där! Hans farsa står som ägare på en silverfärgad Mercedes S-klass.

Bosatt på Bengtas väg. Hm....har alltid tyckt att norra Tollarp bortanför industriområdet är bedrövligt tråkigt, men det här går ju bortom alla gränser! Är ju samma jävla gator med kvinnonamn som figurerar hela tiden.
Citera
Medlem
Det är ju blandade åsikter om varse sig jag skulle ”trolla” eller nej. Jag är säker på min sak & vet att det jag skrivit är ett tips från ett vittne som polisen har fått in! Så det kommer antagligen dyka upp så att alla kan få ta del av.
Citera
Medlem
Citat:

H*nnes Bj*rk (*=a,ö)

Bilmodellen i fråga:
Det enda jag kan svara på detta är att AA och HB är väldigt nära vänner
Citera
2019-12-10, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86

Personen på vägen blev INTE upplockad av en svart bil med stora fälgar. En ljus/silvrig Mercedes däremot.
Citera
2019-12-10, 23:15
Medlem
Citat:
Mercedes ja, svart nej. Den är ljus så skulle säga silvrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fast bilen var ju svart.
Först stod det svart Mercedes, sen kom D.morgan med ett för tråden rätt hyfsat trovärdigt inlägg om silver. Senare står det förvisso mörk.

Den svarta Mercedes med stora fälgar var '"bara" (kanske inte så bara den heller) en som rullar runt på byn alltså inte kopplad till händelsen vid E22.
Citera
2019-12-10, 23:15
Medlem
Citat:
Personen på vägen blev INTE upplockad av en svart bil med stora fälgar. En ljus/silvrig Mercedes däremot.

Inte enligt somliga lite bakåt i tråden
Citera
2019-12-10, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Min känsla är också att där är väldigt grunt vid bron & inga djupa ställen alls. Därför är det orimligt att vräka ner någon från bron utan att kroppen upptäcks känner jag.

Jag har hängt upp mig lite på detta. Om ån är ganska grund och man tänker dölja en död kropp så har man alternativen: gå ut i ån och försöka sänka kroppen där fåran är djupare eller alt 2 försöka förflytta kroppen längs kanten och försöka dölja den under överhängande träd eller i vassruggar. Det känns intuitivt som att det krävs lite arbetsinsats och personen som gör det kommer sedan gå från platsen kanske både kall, blöt och eventuellt lerig eller har smuts på kläderna? Är det höga kanter/ brinkar runt ån? Stor risk att man halkar i leran och skitar ned sig.
Den som kör förbi och hämtar upp personen borde ju ha reagerat på varför man kommer blöt och skitig? Sen bör det i bästa fall både lämnat spår i bilen och förhoppningsvis även en del skoavtryck i området om inte marken var frusen och kall den dagen.
Sen skulle jag personligen ha svårt att inte fråga om jag hämtade en bekant som ser ut som om han nyss trillat i ån, vad i hela friden gjorde du där vid denna tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in