2019-12-09, 16:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Skytteligan var kanske inte den som jag var mest intresserad av utan siffrorna på vunna höjddueller.

TILLÄGG: Ok. Statistik som AB hittat nånstans. Trodde det var du som hade nån ingång nånstans.
https://www.bundesliga.com/de/spieler/aktuelle-saison/DFL-OBJ-0028FG/sebastian-andersson/statistiken

Nu har jag bara statistik på detta främmande språk tyvärr.
Citera
2019-12-09, 16:56
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Truppen:

Målvakter:
Pontus Dahlberg, Isak Pettersson, Peter Abrahamsson

Backar:
Marcus Danielson, Joel Andersson, Kristopher Da Graca, Anel Ahmedhodzic, Martin Olsson, Jacob Une Larsson, Simon Sandberg, Adam Andersson

Mittfältare/Anfallare:
Jordan Larsson, Gustav Berggren, Darijan Bojanic, August Erlingmark, Daleho Irandust, Dino Islamovic, Jesper Karlström, Simon Hedlund, Robin Söder, Anton Salétros, Jesper Karlsson, Alexander Fransson, Alexander Kacaniklic, Muamer Tankovic.

https://www.svenskfotboll.se/nyheter/landslag/2019/12/jannejt/

4 gubbar från Häcken. Rimligt.
Citera
2019-12-09, 17:04
Medlem
Citat:
Någon som vet status på dessa?

Oscar Linnér
Andreas Linde
Jacob Rinne

Alexander Milosevic
Sotirios Papagiannaopoulos
Johan Larsson

Hosam Aiesh
Simon Thern
Simon Tibbling
Jonathan Levi

Tror ni dessa fanns på bruttolistan? Vad gjorde att de inte kom med?

Johan Larsson har spelats lite överallt i sitt lag på sistone vad jag minns och vart blandat med speltid dessutom så kanske därför.

Thern kanske har tackat nej p.g.a att han fortfarande försöker lungt komma tillbaka efter sin mentala hälsa. Janne har nog bra koll på honom redan med. Tibbling blandad speltid med om jag minns rätt. Levi ojämn. Milosevic är klubblös och inte spelat.

Det är väl de jag kan komma på nu på rak arm iaf.

Många av dem är nog brutto-namn som du säger.
Citera
2019-12-09, 17:09
Medlem
Korders avatar
Citat:
Någon som vet status på dessa?

Oscar Linnér
Andreas Linde
Jacob Rinne

Alexander Milosevic
Sotirios Papagiannaopoulos
Johan Larsson

Hosam Aiesh
Simon Thern
Simon Tibbling
Jonathan Levi

Tror ni dessa fanns på bruttolistan? Vad gjorde att de inte kom med?

Kan lägga till Dagerstål till listan. Har en stark säsong bakom sig. Bör rimligtvis ligga mycket närmare till hands för januariturnén än Da Graca och Ahmelhodzic. Törs man gissa att han är på väg utomlands?

Simon Thern har inte haft någon bra säsong och var nog inte aktuell av den anledningen. Aiesh borde ha varit med, men kanske har tackat nej. Spelarna i Danmark/Norge har jag ingen koll på hur bra/dåliga de varit, men Oscar Linnér håller ju inte i konkurrensen. De uttagna spelarna är mer intressanta för landslagsledningen, helt enkelt.
Citera
2019-12-09, 17:13
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Milosevic är klubblös och inte spelat.
Uttagne Martin Olsson är ju i samma sits.
Citera
2019-12-09, 17:47
Medlem
Citat:

Svagare konkurrens på vänsterbackspositionen?

Har Janne (eller någon annan) bekräftat att MFF sagt nej till att skicka spelare i år igen?

Edit: Såg nu att både Dahlin och Lewicki tackat nej. Hade som sagt trott att fler än dom var aktuella, men är ju lite lätt vinklad.

Fullt förståeligt att dom tackar nej kan jag tycka.
Senast redigerad av J.G.R 2019-12-09 kl. 17:52.
Citera
2019-12-09, 19:48
Medlem
Citat:

Som J.G.R nämnde har han svagare konkurrens. Utöver det har han mer erfarenhet och är redan intergrerad sedan tidigare med. Tror detta är mer en "form-koll" än "visa dig" för just Martin.

Med det sagt vill jag inte se Martin Olsson i landslaget längre. Överskattad, gav pikar till Janne i media från ingenstans och klubblös länge. Pierre & Gagliolo är bättre att luta sig mot när Ludde nu är tillbaka helt (spelar 90m för Bremen nu).

Hade gärna sett oss gå vidare från Martin Olsson, Durmaz & GUidetti nu. De fyller inte ens utfyllnad rollen bättre än alternativen.
Citera
2019-12-09, 21:12
Medlem
bagarn29s avatar
Va fasiken spelar Pontus Dahlberg fortfarande? Jag har inte hört ett skit om honom sedan lämnade för bottenlaget Watford. Där ser man. Jag har hört betydligt mer och positivt om Andreas Linde.

Varför är Tankovic och Danielsson med, de var ju med under hösten? Det måste finnas andra intressanta spelare som kunde fått deras platser.
Citera
2019-12-09, 21:56
Medlem
Utifrån de uttagna spelarna känns detta som den starkaste elvan:

Pettersson
J Andersson, Une Larsson, Danielson, Olsson
Kačaniklić, Fransson, Bojanić, Tanković
Söder, Larsson

Men hoppas att Janne kör på två rätt jämnstarka lag i matcherna. Senast (eller om det var 2018) var det i princip bästa laget i ena matchen, reservlaget i andra. Inte helt optimalt kanske.
Citera
2019-12-09, 22:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Utifrån de uttagna spelarna känns detta som den starkaste elvan:

Pettersson
J Andersson, Une Larsson, Danielson, Olsson
Kačaniklić, Fransson, Bojanić, Tanković
Söder, Larsson

Men hoppas att Janne kör på två rätt jämnstarka lag i matcherna. Senast (eller om det var 2018) var det i princip bästa laget i ena matchen, reservlaget i andra. Inte helt optimalt kanske.

Vilka lag kommer de att möta?
Citera
2019-12-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vilka lag kommer de att möta?

Moldavien 9/1 samt Kosovo 12/1.
Citera
2019-12-10, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Va fasiken spelar Pontus Dahlberg fortfarande? Jag har inte hört ett skit om honom sedan lämnade för bottenlaget Watford. Där ser man. Jag har hört betydligt mer och positivt om Andreas Linde.

Det är väl inte så många 20-åringa målvakter som spelar så mycket i Premier League, i år får förvisso Aaron Ramsdale och Dean Henderson mycket speltid, dom är 98or, ett år äldre än Pontus. Dahlberg har dom antagligen hyfsad koll på ändå eftersom han är given startspelare i u21. En utlåning hade nog inte skadat honom dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in