2019-12-09, 13:57
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Hahaha alltså det där säger ju mer om dig och din verklighetsuppfattning, baserad på lilla Tollarp, än om hur Emilia såg ut. Om du testar att ta dig ut i verkligheten ska du nog se att det finns gott om vackra kvinnor 🤦🏼‍♂️

Vad är roligt? Att det finns gott om vackra kvinnor råder det väl ingen tvekan om. Har jag ifrågasatt det? Emilia var extremt vacker & kunde vara det även vid udda tider & platser som på förmiddagen i Tollarp. Hon stack ut rejält som den typen av tjej gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Ja det blir bara löjligt när folk måste vända ut och in på sig själva för att försköna henne. Ett par stycken skriver ju rentav kärleksförklaringar till henne och jag gissar att dessa personer är gamla kunder helt enkelt. Lol.

Varför skulle vi vara gamla kunder? Din cynism verkar ligga på sjukdomsnivå. Det är en människa som hade ett kontaktnät som är mördad. Vi finns som faktiskt var bekanta med henne & upplevt henne i verkligheten. Min bild av henne baseras på verkliga möten. Jag är inflyttad till regionen & kände inte till att hon var kille.

Försköna? Vad är löjligt med att tala gott om en person som var uppskattad? Löjligt är att sitta & prata skit om någon man inte ens kände. Det är sinnessjukt.
Citera
2019-12-09, 14:06
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiiquita
Nu har jag tagit del av fuparna på A.A,
Emilia nämns inte i någon av dem och det är enbart förhör med A.A där han sjunger ut. Misstanke fanns om att han sålde droger, men de förnekade A.A och de kunde polisen inte bevisa så han fälldes enbart för eget bruk.
Vapnen de rörde sig om var fällkniv han hade i fickan i stan och i hemmet hittades en grön laser, utfällbar batong och en teaser, som han erkänt var hans men förnekat han haft utanför hemmet.
Brukade tydligen ta droger nere vid ån vid ett träd/skog.. kanske dit han och emilia skulle gå och att de sen spårade ut..

Enligt honom själv är de hans mamma som betalat för drogerna för eget bruk.

Droger och vapen gillade han ju uppenbarligen.

Äntligen börjar det komma lite mer på AA. Att han brukar ta droger nere vid ån kopplar ju honom till brottsplatsen. De kan ha träffats några stycken vid ån och sen har det spårat ur när de blivit påtända.
Citera
2019-12-09, 14:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kvinnliga hormoner.

Vi vet att Emilia inte tog hormoner därför att hon inte hade kommit längre i sin utredning men ....

Kunde hon ändå ha tagit hormoner? Hon var mycket mån om sitt utseende. Hormontabletter vet jag finns att köpa i a f utomlands. Antar att sådana tabletter även finns tillgängliga här.

Kan Emilia ändå ha använt sig av hormontabletter? Vet inte vad sådana kostar. Finns även hormonplåster. Om hon ev. använde sig av hormoner skulle jag kunna tänka mig att dessa inköptes i Köpenhamn eller via nätet. Emilia pratade också danska.

http://www.transformering.se/vardhalsa/hormoner/ostrogen
Citera
2019-12-09, 14:16
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabbenLarsson
Sök på "Rudin*" som förnamn, så hittar du henne.
*=a
Fast det är inte den personen som varit ihop med AA
De är inte vänner på FB, är ganska säker på att den jag tänker på visat förhållande med AA på FB bara för någon dag sen.
Citera
2019-12-09, 14:26
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
För 20 veckor sen var det en släkting/bekant till Emilia som kommenterade under en av Emilias bilder. Där skrev hon att Emilia har ju börjat ett nytt liv. Vad menade hon med det?

Antagligen som kvinna då, samt med eget boende. Många släktingar/bekanta har man ju inte träffat på 5-10 år. Finns ju säkert släktingar som enbart minns henne som barn, sen andra som varit med hela tiden, och så sådana som mig som enbart är bekant med hennes sista tid.
Citera
2019-12-09, 14:40
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vi vet att Emilia inte tog hormoner därför att hon inte hade kommit längre i sin utredning men ....

Kunde hon ändå ha tagit hormoner? [...]

Hur så? Menar du att A.A kan ha langat hormoner eller är det relevant överhuvudtaget för hennes försvinnande och död?

Sen vänder jag mig till resten av gänget här i tråden. Kan vi inte bara tagga ner lite nu när vi ÄNTLIGEN efter hundratals sidor blivit av med packet som 1) ifrågasätter hennes och medias rätt att kalla sig för kvinna och 2) stup i kvarten frågar huruvida hon har kvar sin kuk eller inte

Det är fan som att läsa spalt upp och ned i sämsta möjliga skvallertidning. Vi vet att Emilia hette Emil innan, och att hon identifierar sig som kvinna men inte genomgått könsoperation. Ska vi gå vidare nu?

Folk har olika smak. Vi kommer ingen vart på att diskutera vems smak som är den sanna och rätta. Vissa tycker hon såg ut som random transa, vissa tycker hon var vacker TROTS det, vissa tycker att hon var vacker OAVSETT, vissa tycker att hon uppvisade en väldigt graciös och feminin stil i alla sammanhäng även om hon skulle köpa cigg på ICA.

Okej. Vad fan spelar det roll? Vi luskar just nu i vem som är den skyldige, motivet, själva händelsen och omkringliggande faktorer.

Jag kan inte införa förbud mot att diskutera något, till exempel längden på hennes kuk eller huruvida en jacka är en parkas, långrock eller vanlig höstjacka -- däremot kan ni väl ta och snyta er och hålla vissa åsikter för er själva?

DET RÅDER ÅSIKTS- OCH YTTRANDEFRIHET I DET HÄR LANDET. Det innebär att man får tycka att hon var skitful eller skitsexig, det innebär också att Emilia hade all rätt att ifrågasätta sin identitet som man och leva sitt liv som kvinna. Det kan ni inte göra ett jävla piss åt. Kan vi diskutera det som är relevant för fallet nu?

Det roliga med er jävla pajaser är att ni springer runt i invandringsforumet och säger att ni skulle ge ert liv för yttrandefriheten och att inga jävla blattar ska komma och tro att deras kvinnosyn eller åsikt om vad man får säga eller inte ska råda här i Sverige.
Citera
2019-12-09, 14:41
Medlem
Blaire-Witchs avatar
[quote=Stivali|69549447]Står man på bron & matar änder med bröd så sticker brödbitarna iväg kvickt. Men en människokropp är ju något helt annat.

Så är det nog. I allt det hemska så är det ändå tur att inget barn upptäckte kroppen. Tänker på att de som använder stigen för att ta sig till IP alt de runt skolan.

EDIT: Det är kanske inte bra att berätta exakt plats.
Nej. Kommer nog fram senare ändå.

Vi vet inte om det var planerat eller oplanerat så svårt att bedöma om platsen är "bra" för att utföra ett mord på. Jag vet inte vad som hänt alls där. Även vi med lokalkännedom är förbryllade. Men visst, vid denna årstiden är det färre folk som går där.

Sjukt vågigt att utföra det dagtid i vilket fall som helst. Stackedala hade jag inte blivit lika förvånad över.
Senast redigerad av Blaire-Witch 2019-12-09 kl. 14:49.
Citera
2019-12-09, 14:44
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Satan vilken kvart! Tack för den - att han ens hittar ut genom dörren i den där röran är ju en gåta. Vidrigt.

Det där med att hans kompisar kunde vara hemma hos honom även när han inte var där tyder också på att föräldrar fullständigt tappat kontrollen. Ofta tänker man på ett "öppet hus" som ett kärvänligt & varmt hem dit bekanta kan droppa in hur som helst & känna sig hemma. Det är bra & fint. Men det finns även en annan form av "öppet hus" där bostaden förvandlats till rena knarkarkvarten & allsköns typer tittar förbi för att hänga runt & ta droger.
Citera
2019-12-09, 14:51
Medlem
Bakaxels avatar
Om MGM visar sig vara skyldig till mordet, och då under påverkan av sådana substanser som listades i senaste FUP så är fanimej föräldrarna medskyldiga. Han uppgav ju att de sponsrat honom med drogpengar för "självmedicinering". De här substanserna gör en ju inte kärleksfull och mild direkt.
Citera
2019-12-09, 14:53
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Nu är jag väldigt efter här, inte hunnit läsa på flera dagar så ev finns info redan här, men träffade idag några som har flera ”knutpunkter” till både E*milia och D*ana/Ot*O
Tydligen ska D/O vara ”gråkappan”
D/O ska säga sig att efter att ha lämnat E lgh tillsammans med E ha legat avsvimmad i skogen nära där E anträffades. D/O säger sig inte minnas något alls och vet inte varför D/O är utan minne...
Jag är själv skeptisk till detta, men infon är från nära vänner till D/O.

Men... Om O/D är gråkappan, varför kontaktar hen inte polisen?
De bad väl gråkappan höra av sig i ett tidigt skede, typ i samband med att anmälan upprättades, eller åtminstone flera dagar innan E hittades?

Jag hänger inte med helt här, men såvitt jag förstått så vet polisen än idag vem gråkappan är (eller har iaf inte offentliggjort)?
Citera
2019-12-09, 14:58
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det där med att hans kompisar kunde vara hemma hos honom även när han inte var där tyder också på att föräldrar fullständigt tappat kontrollen. Ofta tänker man på ett "öppet hus" som ett kärvänligt & varmt hem dit bekanta kan droppa in hur som helst & känna sig hemma. Det är bra & fint. Men det finns även en annan form av "öppet hus" där bostaden förvandlats till rena knarkarkvarten & allsköns typer tittar förbi för att hänga runt & ta droger.

Bodde han inte hemma hos sin mamma? Ingen äldre man är skriven på samma adress.
Hursom så håller jag med om att föräldrar/föräldern tappat kontrollen helt.
Inget ont ment men ganska tragiskt att alla tre ungdomar är uppväxta på samma gata och den med störst hjärta/mest omtyckt fick ett fruktansvärt avslut här i livet. Man blir väldigt ledsen när man tänker i de banorna.
Citera
2019-12-09, 15:00
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Men... Om O/D är gråkappan, varför kontaktar hen inte polisen?
De bad väl gråkappan höra av sig i ett tidigt skede, typ i samband med att anmälan upprättades, eller åtminstone flera dagar innan E hittades?

Jag hänger inte med helt här, men såvitt jag förstått så vet polisen än idag vem gråkappan är (eller har iaf inte offentliggjort)?
Någon skrev tidigare att O/D varit på förhör i två dygn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in