2019-12-07, 10:13
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Detta med den 25 eller 26 november behöver inte betyda något, vi vet ju inte om E levde då ,det pratades ju om människorov till en början

Jag tror att polisen inte vill gå ut i pressen och säga att de misstänker mord innan en kropp/andra avgörande bevis har hittats.
Det hade varit minst sagt idiotiskt att kalla det mord de första dagarna, om det sedan hade visat sig att E levde och bara hade varit hos en torsk/på turné några dagar (vilket jag tror jag läst här i tråden - att hon kunde vara borta dagar i sträck, men att familj o vänner alltid kunnat nå henne via mobilen. Vilket var anledning nog för familjen att känna oro, men inte tillräckligt för polisen).
Citera
2019-12-07, 10:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det uteslutet att E sålde droger och att MGM var i behov av droger den här dagen, kanske desperat men hade inga pengar.

Dödar E, tar lägenhetsnyckeln och snor vad som finns i E lägenhet, ett rånmord?

Intressant tanke. Eller även om E inte sålde kanske ville köpa eller "låna" ändå. Det har ju kommenterats om att mängden av annonser ser märkligt ut, utifrån spekulation om det händelsevis kan vara någon annan som lagt ut sexannonserna
Men det kanske är många för att de utgör en fasad i någon mån och därför det funnits en ambition om att det ska finnas gott om sexannonser för den dag ev polis undrar var pengar kommer ifrån?
Citera
2019-12-07, 10:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Intressant tanke. Eller även om E inte sålde kanske ville köpa eller "låna" ändå. Det har ju kommenterats om att mängden av annonser ser märkligt ut, utifrån spekulation om det händelsevis kan vara någon annan som lagt ut sexannonserna
Men det kanske är många för att de utgör en fasad i någon mån och därför det funnits en ambition om att det ska finnas gott om sexannonser för den dag ev polis undrar var pengar kommer ifrån?

Jag tänker bara att det var väldigt riskabelt att döda E där i krokarna den tiden på dygnet, talar för att GM inte var vid sina sinnens fulla bruk, antingen på grund av narkotikarus, alkohol eller desperation.

Planerat mord eller konfrontation på grund av skuld tror jag inte så värst mycket på, finns bättre platser, tidpunkter och sätt.

E bankkort påstås ha funnits kvar i lägenheten, kan tala för att GM inte var ute efter allt av värde, men narkotika kan ha varit vad GM var ute efter, fort.
Citera
2019-12-07, 10:40
Medlem
Det är ju rätt otroligt att det fanns två stycken ”ladboys” i lilla Tollarp med ca 3000 invånare. Kan ju inte finnas många totalt sätt i hela Sverige. Någonting är ju riktigt fishy bland ungdomarna i Tollarp med knarket och könsidentiteten och sexlivet.
Citera
2019-12-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
...eller så är det verkligen en skuld, och Emilias död motiverar Diana att dra in pengarna illa kvickt.
Mordet kan vara ett sätt att statuera exempel och visa att man bör betala sina skulder (även om det känns långsökt eftersom det handlar om unga människor med drömmar om att bli gangsters).
För om det handlar om skulder så är det, som många påpekat i tråden, omöjligt att få pengar av ett lik.

Jag har dock svårt att tro att det handlar om (enbart) skulder, eftersom A och E är barndomskamrater och även verkar ha bott grannar med varandra.
Så för mig känns det som att det ligger något annat, eller fler orsaker, bakom.

Märkligt beteende av Diana/Otto.
Emilia blivit mördad och mest troligast är alla i hennes närhet under polisens "lupp" just nu. Att då prostituera sig som om att inget hänt?
Om Diana skulle leva i rädsla p.g.a skuld/drogrelaterade skulder så hade h*n haft alla möjligheter att få skydd av polis och få chans att komma ur sitt destruktiva levnadssätt iom denna utredningen.
Vet Diana mer än vad h*n sagt?
Varför fortsätta prostituera sig när ens vän som var en eskort blivit mördad?
Hur vågar man fortsätta så kort tid efter om man nu inte med säkerhet själv vet att man inte är i fara?
Citera
2019-12-07, 10:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, hon behövde nog tyvärr medel till sina hormonbehandlingar och könskoriggerande operationer. Det är ingenting som staten subventionerar, inte än så vitt jag vet.

Världens mest oinsatta psykolog uttalar sig, rätt ut i det blå i vanlig ordning, utan att ha koll på saker.

Jo i och med att man påbörjar en könsutredning så går allt under högkostnadsskyddet.

Läs gärna mer:
http://www.transformering.se/vardhalsa/transvard/konsutredning
Citera
2019-12-07, 10:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag tänker bara att det var väldigt riskabelt att döda E där i krokarna den tiden på dygnet, talar för att GM inte var vid sina sinnens fulla bruk, antingen på grund av narkotikarus, alkohol eller desperation.

Planerat mord eller konfrontation på grund av skuld tror jag inte så värst mycket på, finns bättre platser, tidpunkter och sätt.

E bankkort påstås ha funnits kvar i lägenheten, kan tala för att GM inte var ute efter allt av värde, men narkotika kan ha varit vad GM var ute efter, fort.

Det kan ju vara ett scenario att E normalt inte är langare i någon omfattning men då och då ställer av lite av sitt lilla förråd till någon kompis som vill ha en mindre mängd (skulle jag gissa de flesta missbrukare gör).
Prostituerade brukar väl sällan hamna i situationer där de drar på sig stora narkotikaskulder. Däremot kanske AA hamnat i problem om han nyligen torskat, och tänkt sig att få låna sig ur en situation, om han tänkt att EE har gott om pengar då hon gjort estetiska operationer m. m. och räknar med att få ett lån mht att de är vänner sedan barndom?
Citera
2019-12-07, 11:02
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Världens mest oinsatta psykolog uttalar sig, rätt ut i det blå i vanlig ordning, utan att ha koll på saker.

Jo i och med att man påbörjar en könsutredning så går allt under högkostnadsskyddet.

Läs gärna mer:
http://www.transformering.se/vardhalsa/transvard/konsutredning

Landstinget/staten betalar för bröst som stämmer med kroppstypen, vill man ha bomber (vilket E ville) så får man stå för kostnaden själv.
Detta enligt ett tidigare inlägg i tråden. Orkar inte leta efter det, och går inte i god för att det stämmer, men det låter rimligt.
Citera
2019-12-07, 11:02
Medlem
Herregud vilken soppa...
Utklädda och opererade småpojkar, psykisk ohälsa, prostitution, narkotikamissbruk och mord. Mitt i en liten by i Skåne... Man blir deprimerad bara av att läsa om allt detta
Citera
2019-12-07, 11:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kan ju vara ett scenario att E normalt inte är langare i någon omfattning men då och då ställer av lite av sitt lilla förråd till någon kompis som vill ha en mindre mängd (skulle jag gissa de flesta missbrukare gör).
Prostituerade brukar väl sällan hamna i situationer där de drar på sig stora narkotikaskulder. Däremot kanske AA hamnat i problem om han nyligen torskat, och tänkt sig att få låna sig ur en situation, om han tänkt att EE har gott om pengar då hon gjort estetiska operationer m. m. och räknar med att få ett lån mht att de är vänner sedan barndom?

Jag tänker likadant.

Frågan är bara varför MGM inte slog till i lägenheten, vart var de två på väg, och varför hände det just där det hände?
Citera
2019-12-07, 11:09
Medlem
Citat:
Jag tänker likadant.

Frågan är bara varför MGM inte slog till i lägenheten, vart var de två på väg, och varför hände det just där det hände?
Sant också tänkt på det
Citera
2019-12-07, 11:11
Medlem
Citat:
Jag tänker likadant.

Det kanske inte var planerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in