2019-12-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc
Det är 5 dagar gammalt.
Det är ju en förfrågan som gjordes då, och idag går dom ut och letar? Eller tänker jag fel nu?
Citera
2019-12-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbananbojare
I mitt fall är det för att hon är just "styvmamma".
Har aldrig hört talas om ett case där styvmor och styvson är drivande och fadern städar/täcker upp.
Det är en möjlighet förvisso men som i mycket annat är det ofta det mest sannolika som ligger närmast sanningen.

Informationen om att styvmamman mått otroligt dåligt efter händelsen (Komment1´s källa nära familjen) tyder ju mer på att hon dragits in i något som hon har svårt att hantera emotionellt.

Det har funnits många spekulationer ang mgm2:s fru. Hon kanske både är kusin till mgm2 (eller till någon annan i sammanhanget) och biologisk mamma till mgm1? Det verkar också som att begreppet "kusin" kan vara någon annan närstående. Isf var hon nyss fyllda 17 år när mgm1 föddes (gravid vid 16) och har biologiska barn med nästan 20 års åldersskillnad. Det har också funnits uppgifter om att det finns en annan biologisk mamma. Allt är möjligt och allt är en soppa.
Citera
2019-12-09, 14:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hrimner
Mycket intressant om de nu söker så är man nu och skannar botten utanför Gustafsberg.

De har verkligen förflyttat sig längs en rutt som även intressemässigt skulle sammafalla med polisens sökningar: https://forumbilder.com/i/rdke
Citera
2019-12-09, 14:11
Medlem
Jim Westerberg, åklagare i Wilma-fallet utesluter inte att fler än de tre misstänkta kan vara inblandade i det misstänkta mordet på Wilma Andersson. Bild: Edvin Bergstrom
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/beg%C3%A4rdes-h%C3%A4ktade-f%C3%B6r-inblandning-i-mordet-p%C3%A5-wilma-kvinna-och-man-sl%C3%A4pps-fr ia-1.21323107
Citera
2019-12-09, 14:12
Medlem
Någon som har koll på ifall det är möjligt för föräldrarna att fly landet nu när de är frisläppta? Vet att misstankarna kvarstår, men undrar mer eftersom att de inte är häktade eller anhållna.
Håller polisen bra koll eller finns ändå möjligheten att de drar till Kurdistan?

Och nej, jag har absolut inte hört från familjen att de tänkt göra det. Jag undrar bara.
Citera
2019-12-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Någon som har koll på ifall det är möjligt för föräldrarna att fly landet nu när de är frisläppta? Vet att misstankarna kvarstår, men undrar mer eftersom att de inte är häktade eller anhållna.
Håller polisen bra koll eller finns ändå möjligheten att de drar till Kurdistan?

Och nej, jag har absolut inte hört från familjen att de tänkt göra det. Jag undrar bara.

Är dem släppta kan dem sticka.
Citera
2019-12-09, 14:14
Medlem
Jeanne-d-Arcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju en förfrågan som gjordes då, och idag går dom ut och letar? Eller tänker jag fel nu?

Ja, så tolkar jag det, att det var is där då men inte nu. Se inlägg från 13:48.
Irrelevant egentligen, många skjuter från höften för akustikens skull.
Citera
2019-12-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Är dem släppta kan dem sticka.
Om det inte har anmälningsplikt..
Citera
2019-12-09, 14:17
Medlem
Hrimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Jim Westerberg, åklagare i Wilma-fallet utesluter inte att fler än de tre misstänkta kan vara inblandade i det misstänkta mordet på Wilma Andersson. Bild: Edvin Bergstrom
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/beg%C3%A4rdes-h%C3%A4ktade-f%C3%B6r-inblandning-i-mordet-p%C3%A5-wilma-kvinna-och-man-sl%C3%A4pps-fr ia-1.21323107

Span på de två dygnet runt som gäller nu?!
Citera
2019-12-09, 14:17
Medlem
Mind.hunters avatar
Så pappan och kvinnan har nu blivit släppta? Pappan 2 ggr! Alltså vad fan håller dom på med?! Inte fan kan detta vara en medveten strategi från åklagarens sida?? Känns jäkligt märkligt kring utredningen..
Citera
2019-12-09, 14:18
Medlem
MauricePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Visst, men sista från W är fortfarande hos pojkvännen, och mordet begick i pojkvännens lägenhet enligt åklagarens papper inlämnade till domstolen. Han måste vara den siste som såg henne eller hur?

Var inte sista iakttagelsen på W nånstans på Walkeskroken, enligt Kvinnligt vittne från FIKK?
Vad sätter att W var hos pojkvännen och/eller i lägenheten?
Är det på pojkvännens jobb Walkeskroken 5?
Polisen antar att mordet begicks i pojkvännens lägenhet, man vet inte det ännu.
Vilka säkra bevis har polisen på att mordet begicks i lägenheten?
Citera
2019-12-09, 14:18
Medlem
Willow1s avatar
Nu orkar jag inte mera!
De är släppta, va fan håller de på med.
Visar att de kommer få låta honom gå.
Tror inte de har mkt på honom, så tragiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto